11 Meglepően Egyszerű Módja az E-mail Címek Gyűjtésének

Kategória: Látogatókból - Bevétel | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

 

Hogyan növelheted az e-mail listád méretét?

Építkezz a honlapod segítségével. Itt van rá 11 zseniális módszer.

Az e-mail lista gyűjtésének fontosságáról ebben a cikkünkben olvashatsz.

 

11 Meglepően Egyszerű Módja az E-mail Címek Gyűjtésének
 

 

Készíts Landing Page oldalakat

Az a vállalkozás, aminek 40 landing page oldala van, 12x több feliratkozót gyűjt, mint akinek csak 5 vagy annál kevesebb van. (na jó ez bullshit)

Komolyan, a landing page az egyik legbiztosabb módja az e-mail lista építésének. Miért?

Mert egy adott landing page, csak egy adott problémára fókuszál. Letisztult és sallangmentes. Nem akarja a termék összes változatát és előnyét elmondani. Csak egyet. A látogató, pontosan tudja mit ígérsz és mit kell tennie, ha meg akarja kapni azt, amiért kattintott és eljutott a honlapodra.

A landing page oldal mindig valamit felkínál a látogatónak az e-mail címért cserébe. Ez a valami ingyenes, de elég értékes. Olyan, amiért a látogatód fizetni is hajlandó lenne (ma már az e-mail cím is egyfajta fizető eszköz).

Ez lehet e-book, videó, webinar, tanulmány, hanganyag, termékminta… bármi aminek értéke van és nem kerül külön költségbe az előállítása.

Minél jobban eltalálod, hogy az adott látogatóknak mire van szüksége, annál hatékonyabb lesz a csalid.

Ezért olyan fontos, hogy minél több landing page oldalad legyen. Mert Így a lehető legjobban tudod szegmentálni a potenciális vevőidet az érdeklődésük alapján. Mindenkinek pont azt kínálhatod, amire a leginkább vágyik.

Minden problémára egy-egy landing page.

 

Honnan tudod, hogy ki vágyik a kényelmes cipőkre és ki az, aki inkább tartós és masszív lábbelit akar?

 

Egyszerűen onnan, hogy tudod melyik linkedre, hirdetésedre kattintott és melyik landing page oldaladra került. Ennyire egyszerű.

Ha a kenyelmescipo.hu landing oldalon van, akkor neki a kényelem a legfontosabb.

Ha a tartoscipo.hu oldalon van, akkor neki a tartósság a legfontosabb tulajdonság.

Persze ettől még a többi is érdekli, de ez a legfontosabb, azért ezt kell kihangsúlyoznod a landing oldaladon. Ez lesz a címsor, a főkép, a legfőbb előny stb.

Szeretnél gyorsan egy Landing Page oldalt? Mutatom milyen lehetőségeid vannak:

 

a) Egyedi fejlesztésű Landing Page

 

Időbe és pénzbe kerül, de legalább profikra bíztad. Ha nem magad állsz neki Landing Page oldalt összerakni, akkor sokkal jobb végeredményekre számíthatsz.

A munkát így sem úszod meg, mert folyamatosan egyeztetned kell a fejlesztő céggel, a grafikussal, a szövegíróval és a site builderrel (ő formázza honlappá a grafikát). Maguktól ők sem tudják, hogy mi kerüljön az oldaladra. Nem érthetnek a cipőkhöz, bútorokhoz, mosóporokhoz és a gilisztatenyésztéshez egyszerre.

Mindenképpen a te útmutatásod és kreativitásod is kell.

 

b) Saját kezűleg készített Landing Page

 

A landing page oldal készítésének a legjobb módja a DomainFlotta Honlapszerkesztő. Nem csak azért, mert egyszerűen az egérrel tudsz szerkeszteni, de a végeredmény teljesen mobilbarát. Ráadásul van egy zárt Facebook csoport, ahol élőben segítenek, ha elakadsz.

 

Bizalmas tipp:
Itt van a domainflotta upsell oldala, amin keresztül ingyen kaphatod meg a honlapszerkesztőt, ha veszel egy tárhelyet: https://www.domainflotta.hu/oto-honlapszerkeszto

Használd ki, amíg elérhető és kérlek, ne terjeszd.

 

Mutatok egy meglepően hatékony landing page oldalt.

Igazi kihívás volt, hogy az e-mail címen kívül még ennyi adatot be akartak kérni. Ezért több változatot is kipróbáltunk és ez vált be a legjobban. Képzeld el, ha csak egy e-mail címet kérnének be... triplázta volna a hatékonyságot.

 

11 Meglepően Egyszerű Módja az E-mail Címek Gyűjtésének
 

 

Ez egy minta, a Honlapszerkesztővel készült Landing Page oldalról. Minden benne van, ami csak kell: A fejléc az ígérettel, amit megkap, ha megadja az e-mail címét. Egy háttérkép, ami bizalmat és vágyat kelt.

Ha nagyon profi akarsz lenni, akkor külön landing page oldalt csinálsz a nőknek és a férfiaknak. A különbség csak annyi lesz, hogy a háttérben egy nő vagy egy férfi néz vissza. Egyszerű változtatás, de hatalmasat dob a hatékonyságon és a konverzión.

Hirdetéseknél pedig egyszerűen tudod célozni, hogy a nőknek szóló Landing Page hirdetése, csak a nőknek jelenjen meg. Ezt tudja a Facebook és az Adwords is.

A fenti az eddigi leghatékonyabb Landing Page oldal, amit próbáltunk.  Szinte minden 3. ember megadta az e-mail címét.

Programozási tudás nélkül, kicsit több, mint 3 perc alatt készült el.

 

Webgalamb vagy MailMaster Landing Page

 

A két legnagyobb hazai hírlevél küldő szoftverrel is tudsz Landing Page oldalt generálni.

Ez is egy módja a Landing Page oldal készítésének. Bár leginkább feliratkozó formnak vagy feliratkozó oldalnak hívják.

 

11 Meglepően Egyszerű Módja az E-mail Címek Gyűjtésének
 

 

Ezeket a generált oldalakat hasonlóan, mint egy YouTube videót, be tudod illeszteni a már meglévő honlapodba vagy blogodba.

Nem olyan látványos, nem olyan profi… de a célnak tökéletesen megfelel.

A legnagyobb előnyük, hogy villám gyorsan rengeteg ilyen oldalt tudsz generálni és így könnyebb a feliratkozóid szegmentálása.

 

Landing Page Szolgáltatók

 

Ezért a lehetőségért már a zsebedbe kell nyúlni, de cserébe egy teljesen testre szabható megoldást kapsz. Olyan funkciókkal, amik arra vannak kiélezve, hogy növeljék a feliratkozóid számát.

Nem ismerek Magyar szolgáltatót, de nemzetközi szinten a két legjobb a Leadpages és UnBounce . Ezek mind egy csomó előre gyártott landing sablont adnak, amit aztán kedved szerint módosíthatsz.

Itt sincs szükséged kódolásra, mindent az egereddel tudsz megcsinálni. A szolgáltatások viszont havi díjasak és nem olyan könnyű külön domain néven használni a kész oldalakat.

 

Használd a Honlapod Főoldalát.

 

15%.

2016 Január és Április között, a látogatóinknak ennyi százaléka a főoldaladról érkezett. A második leglátogatottabb oldalról csak 6%.

Ha találgatnom kellene, akkor nálad is hasonló az arány. A látogatóid zöme a főoldaladról érkezik, így az a leglátogatottabb landoló oldalad (igen, ez is landing page).

Főoldalad a legfontosabb része a honlapodnak. Olyan, mint egy forgalmas átjáró a vállalkozásod irányába.

Ha jól csinálod, a főoldaladra érkező látogatók 86%-a kíváncsi lesz a termékeidre is.

Mit is kezdhetnél ezzel a forgalmas oldallal? Természetesen felhasználod a listaépítésre ;)

Mutatom a módszereket:

 

a) Főoldali hírlevél feliratkozás

 

Ha valaki a honlapod főoldalára került, akkor nagy valószínűséggel már hallott rólad és ismeri a „márkádat”. Remélhetőleg úgy tekint rád, mint hiteles szakértőre és azt keresi, hogyan tudnál segíteni neki.

Miért?

Mert sem a keresőből, sem a fizetett reklámokból, nem a főoldaladra kerül a látogató (szerk.: kérlek nyugtass meg, hogy így van).

Szóval nem is kell mást tenned, mint a látogatód bizalmára és a kíváncsiságára alapozva elkérni tőle az e-mail címét. Csak így egyszerűen:

 

11 Meglepően Egyszerű Módja az E-mail Címek Gyűjtésének
 

 

Így építi a listáját Brain Dean, a Backlinko.com honlapjával. Ez az e-mail bekérő, legelső dolog, amivel a Főoldalán találkozol.

Brain igazi szaktekintélynek számít a link építés és a SEO területén, így szinte biztos, hogy a látogatóit érdekelni fogják a SEO tippjei és feliratkoznak a hírlevélre.

Mivel a Főoldalad a leglátogatottabb oldalad, miért ne tennél oda egy hírlevél feliratkozási lehetőséget?

Minél ismertebb leszel, annál hatékonyabban fog működni.

 

b) Főoldali lábtörlő – Welcome Mat

 

Könnyen előfordulhat, hogy tökéletesen elégedett vagy a Főoldalad kialakításával.

Lehet egyáltalán nem akarod átalakítani, csak azért, hogy bekerülhessen egy főoldali hírlevél feliratkozó.

Ezért az okos Amcsik kitaláltak egy megoldást, ami hasonlít az Exit Popup technológiára. Itt is csak egy sima kódot kell a honlapodba illeszteni.

A különbség, hogy itt nem kilépéskor jelenik meg a feliratkozó form, hanem amikor először kerülsz a főoldalra.

A tartalmat lejjebb tolja és megjelenik a feliratkozási lehetőség. Ha tovább görgetsz, akkor eltűnik és nem is jelenik meg többet.

Így a főoldaladat úgy varázsolhatod listaépítő gépezetté, hogy nem kell a meglévő honlapod kinézetén változtatnod.

A lábtörlő (angolul jobban hangzik: welcome mat) működés közben így néz ki:

Itt egy animáció


Ezt a funkciót bármelyik közepesen képzett programozó elkészíti neked. Ha kész megoldásra vágysz, akkor előfizetéses termékként itt találod meg: https://sumome.com/app/welcome-mat

 

c) Főoldali reklám csík

 

Ha a fenti két opció közül egyik sem tetszett volna, akkor ez lesz a nyerő.

Ez egy nagyon diszkrét megoldás a feliratkozók gyűjtésére. Nem kell átszerkesztened hozzá a főoldalad és nem kell egy nagy „lábtörlőt” pakolnod a honlapodra.

A reklámcsík akkor jelenik meg, ha valaki a főoldaladra kerül és elkezd olvasni, mert ilyenkor lefelé görget.

 

11 Meglepően Egyszerű Módja az E-mail Címek Gyűjtésének
 

 

Itt nézheted meg a kódot használat közben: https://jsfiddle.net/panchroma/nwV2r/

 

  1. A jobb oldali alsó négyzetbe (fehér) kattintasz és elkezded lefele görgetni. Látni fogod, hogy megjelenik a menüsor.
  2. A bal oldali felső négyzetben van a HTML kód. Ez jelenik meg görgetéskor
  3. A bal oldali alsó négyzetben pedig a js kód, amit be kell illesztened az oldaladba

 

A reklám csíkba érdemes olyan üzenetet tenni, ami előnyt tartalmaz. Azt, hogy mit kap az, aki feliratkozik. Kell még egy CTA (cselekvésre felszólítás) gomb, amivel eljut a feliratkozási oldalra.

 

Használj Popup technikát

 

A PopUp nem más mint egy kis üzenet ablak, ami megjelenik a honlapodon. A megjelenését, mindig valamilyen művelethez kötjük.

Idegesítőnek tűnhet, de iszonyatosan hatékony. Volt olyan, aki 60%-al növelte meg a konverzióját a megfelelő popup használatával.

 

A legjobb ezekben a popup technikákban, hogy nem kell sokminden hozzájuk. Elég egy ütős címsor, egy leírás és egy CTA (cselekvésre felszólítás) gomb és máris gyűjti neked a feliratkozókat.

 

a) Készíts Exit Popup -ot

 

Ez a módszer rendkívül elterjedt. A lényege, hogy figyeljük a látogató viselkedését, és ha elhagyni készül a honlapot, akkor megjelenítjük neki az exit popup-ot és benne az ellenállhatatlan ajánlatunkat.

 

 

11 Meglepően Egyszerű Módja az E-mail Címek Gyűjtésének
 

 

 

Ezzel a módszerrel azokat a látogatóidat mentheted meg, akik szó nélkül távoztak volna az oldaladról. Márpedig a honlapodat az emberek 96%-akonverzió nélkül hagyja el.

 

Nem lenne jó néhányukat megmenteni, ha már pénzbe került megszerezni őket?

 

Az exit popup nagyon hatékony, ezért mindenképpen használd. Nem kell más hozzá csak egy figyelemfelkeltő cím, hogy elolvassák és egy CTA (cselekvésre felszólítás) gomb.

Ha ütős az ajánlatod, akkor az elvesztett látogatóidból, potenciális vevőket csináltál.

Mindenképpen használd ezt a technikát. Elképesztően megéri. Itt vannak kész Exit Popup megoldások:

  1. Ingyenes exit popup kód
  2. WordPress plugin
  3. Fizetős szolgáltatás - Optimonk

 

 

b) Használj időzített popupot

 

A Google Analytics segítségével könnyedén megtudhatod, hogy a látogatóid mennyi időt töltenek átlagosan a honlapodon.

 

11 Meglepően Egyszerű Módja az E-mail Címek Gyűjtésének
 

 

 

Ha ez az idő 2 perc, akkor hozz létre egy időzített popupot, 1 perces időzítéssel. Így biztos lehetsz benne, hogy lehető legtöbb feliratkozót tudod begyűjteni.

Érdemes az időzítést úgy beállítani, hogy azoknak jelenjen meg, akiknél elkezdett kialakulni az elköteleződés.

Minél tovább olvas az oldaladon, annál inkább biztos lehetsz benne, hogy érdekli a téma. Akit pedig érdekel, az szívesen olvas még többet, és szívesen adja meg az e-mail címét, hogy hasonló tartalmakat olvashasson.

  1. Ingyenes időzített popup kód
  2. WordPress plugin

 

 

c) Gyűjtsd össze a görgetőket

 

Amióta tudjuk, hogy csak a látogatók 20% görget le az oldal aljára, használjuk a görgetést figyelő popup technológiákat.

Ha azt látod a statisztikádban, hogy a hajtás előtti részt 100% látja, de a hajtási utáni részt csak 67%, akkor itt az ideje használnod ezt a fajta popup technikát.

 

11 Meglepően Egyszerű Módja az E-mail Címek Gyűjtésének
 

 

 

A hajtás előtti tartalom az, amit akkor lát, amikor megnyitja a honlapod. A hajtás utáni rész az, amihez már görgetnie kell, mert nem fért bele a kijelzőbe.

Így ha azt látod, hogy 67% nem görget tovább, az azt jelenti, hogy rossz a bevezetőd. Nem érdekes és nem akarják tovább olvasni.

Lehet 10% -ot belegörgetnek, aztán kilépnek.

Ilyenkor tehetsz ide is egy popup technikát, ami azt figyeli, hogy ki görget 8% -ot az oldaladon. Így csak azoknak jeleníted meg az ajánlatodat, akiket még meg lehet menteni. Az ajánlatnak nagyon ütősnek kell lennie, mert a tartalmad eddig elég csapnivalóan szerepelt :(

Használhatod arra is, hogy egy hosszabb cikknél a legjobb pillanatban kínáld fel a hírlevél feliratkozás lehetőségét. Például akkor, amikor már elolvasta egy hosszabb cikked felét.

 

Használj statikus feliratkozó üzeneteket

 

Ez a sima, hagyományos "add meg a neved és e-mail címed, majd iratkozz fel” formok.

Ezeket teheted a honlapod jobb oldali részére vagy akár a cikked végére is.

Akkor hatásos, ha azt ígéred vele, hogy a feliratkozásért cserébe folyamatosan értesíted, ha olyan új cikkek jelenik meg az oldaladon, amik érdekelheti őt.

Olyan, mint ezt itt a cikk végén, aminél, ha feliratkozol, folyamatos értesítést kapsz a téged érdeklő cikkekről.



Értesítés új hírekről

 

Kezd el már MA növelni a listád méretét.

Ne hanyagold el az e-mail marketinget. Ez a céged fejlődésének záloga.

Nagy munkának tűnhet, de csak egyszer kell megcsinálnod. Az eredményekért hálás leszel.

Ne keress kifogásokat. Összeszedtük neked a legjobb lista építési módszereket.

 

Sőt, annyira akarom, hogy sikerüljön, hogy csináltunk neked egy excel táblázatot, amiben kiválaszthatod, mennyi időt, pénzt tudsz erre áldozni.

Megadhatod a honlapod látogatóinak mostani számát és leválogatjuk neked azokat a módszereket, amik leginkább neked valók.

Szerezd meg a listát és kezd el növelni az adatbázisod méretét.

Töltsd le a teljes listát egy excel táblázatban
 

 

Még több technikát olvasnál, akkor itt van 73 Bevált Módja az E-mail Lista Építésének.

És ne felejts el a hozzászólásoknál megírni, ha kihagytunk valamit!

 

 

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

Vissza

Címkék : értékesítési tölcsér, csali, e-mail gyűjtés

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.