Egy egyszerű módszer amitől olyan cikket írhatsz, amit ezrek akarnak olvasni

Kategória: Ötletből - Siker | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Amikor azt mondom, hogy olyan cikk, amit meg sem kell írnod, akkor sokan kételkednek. Azt mondják, hogy az írás komolyabb képzettséget igényel és a szoftverek sosem fogják kiváltani az embert, mert nem tudnak élvezhető tartalmakat gyártani, főleg nem magyar nyelven.

Teljes igazuk van, egyetértek.

Ezeket a cikkeket emberek írják, csak éppen nem úgy, ahogyan eddig csináltad. Azért írtam többes számban, mert ebben a cikkben csak egy példát mutatok erre a cikk típusra, a többit megtalálod a Tartalommarketing a gyakorlatban című könyvemben.

 

A könyv első nagy része pont arról szól, hogyan írhatsz könnyedén úgy, hogy azt imádják az olvasók. Sok ehhez hasonló módszert találsz még a könyvben.

 

Ezt a mostani cikk típust, meg sem kell írnod, mégis imádni fogják az olvasóid, egymásnak küldözgetik tovább és futótűzként fog terjedni a híred.

 

Egy egyszerű módszer amitől olyan cikket írhatsz, amit ezrek akarnak olvasni
 
 
 

Most még azt mondod, hogy ilyen nincs, aztán amikor elolvasod a cikket...

 

Van több ilyen is, a mostanit úgy neveztem el, hogy

 

A szakértői cikkek

 

Ez egy igen különleges cikk típus, mert valójában itt sem te írod a cikket, hanem mások írják meg helyetted.
 

Gyakorlatilag ehhez sem kell szakértelem, bárki meg tudja csinálni, ezért nem csak kezdőknek ajánlom, hanem azoknak is, akik szeretnék kiszervezni az írást külsős íróknak.
 

Van egy igazi különlegessége ennek a cikk típusnak. Nem csak hogy imádják az olvasóid, de még arra is képes, hogy sokkal gyorsabban válj ismertté, mint azt remélni mered. Tudom, ez most túl nagy ígéretnek tűnik, de látni fogod, hogy miért állítom ilyen magabiztosan.

 

Észrevettem magamon, hogy kedvelem azoknak az embereknek a társaságát, akik okosak. Nem csak azokét, akiknek eredeti és frappáns ötleteik vannak, hanem azokét is, akik folyton másoktól idéznek.

Tudod az a típus, aki olvasott; és olyan, mintha egy hasznos tartalmak gyűjteménye csípte volna meg, és ettől csodálatos módon átváltozott lexikon emberré. Tele van a feje történetekkel és sztorikkal.

Nem pókhálót lövöldöz, hanem gondolatokat.

Biztos neked is akad olyan barátod, vagy marketinges ismerősöd, akinek nem sok eredeti gondolata van, mégis jó hallgatni, mert szépen összefoglalja neked mindazt, amit külföldről megtanult.

Az egyik barátom klasszikusan ez a típus. Ízlésesen, de visszafogottan öltözik. Design szemüveget hord, halkan és tisztán beszél. Nincs benne semmi harsány vagy hivalkodó. Az a fajta, akivel egy őszi sétán akkor sem unatkozol, ha egyáltalán nincs semmi beszédtémád.

Ha kérdezek tőle valamit, akkor rendszerint egy olyan történettel válaszol, amit valahol olvasott. Amiben egy hasonló jellegű helyzetet egy valódi személyiség frappánsan oldott meg. Ez nem csak érdekes nézőpontokat ad, de kellőképpen szórakoztató is.

Ki ne szeretné a frappáns történeteket, amik hol csattanósak, hol elgondolkodtatóak? Kivéve persze, ha már többször is hallottad őket.

Szóval vele beszélgetni élvezetes. Eleinte azon gondolkodtam, hogy miért mások gondolataival válaszol, ma már inkább örülök neki. Rájöttem, mennyire is szerethetőek a történetek. Még akkor is, ha nem pont arra kapok választ, amit tudni szerettem volna.

Azóta is megpróbálom használni azt, amit tőle tanultam. Arra bíztatlak, hogy te is tegyél így.

Építs be történeteket a blogodba.

 

Ehhez a cikk típushoz keresned kell olyan szakértőket, akiknek már neve van a piacodon vagy tudod róluk, hogy értenek ahhoz, amit csinálnak.
 

Keress, mondjuk 4-5 szakértőt egy adott témában. Persze álljon valamilyen kapcsolatuk a te tevékenységeddel, és kérdezd meg a véleményüket ugyanarról a témáról. Az általuk adott válaszokból fog felépülni a cikked. Így lesz belőle egy történet, amit nem te írtál meg, csak elmeséled.

 

Akkor lesz sikeres ez a típusú cikk, ha betartasz pár egyszerű szabályt.
 

  1. Válassz egy jó témát. Lehetőleg olyat, amiben nincs egyetértés a szakmádon belül.
  2. Találj jó szakértőket. Annál jobb, minél többet publikálnak.
  3. Kérd ki a véleményüket. Ne légy tolakodó, de legyél határozott.
  4. A helyes kérdést tedd fel nekik.
  5. Írd meg a cikked a bevált formátumban.

 

Témát találni nem olyan nehéz. Lesz rá egy külön fejezet a könyvben, ahonnan inspirálódhatsz. De megkérdezheted direktben az olvasóidat is, hogy mi érdekli őket.

 



Körülnézhetsz a neten is, hogy mik az emberek problémái a területeden. Erre tökéletes terep a fórumok, a gyakorikerdesek.hu, és a Facebook is. Az emberek teleszórják a netet a problémáikkal, és ez számodra ideális terep, hogy téma ötleteket gyűjts.

Ha megvan a jó téma, akkor már csak egy jó kérdés kell. Nem több, csakis egy kérdés. Tartsd tiszteletben a szakértők idejét és olyan kérdést tegyél fel, amire 1-2 mondatban válaszolni tudnak. A kérdésed nyílt kérdés legyen, olyan, amire nem csak annyi a válasz, hogy igen vagy nem.

 

Mondjuk, kérdezd meg a következők egyikét:

  • Ha csak 3 gyakorlatot választhatna, hogy formásabb fenekem legyen, melyik lenne az a három?
  • Ha csak 1 órája lenne, hogy használtautót válasszon, mi lenne az a három dolog, amit mindenképpen megnézne vásárlás előtt?
  • Ha csak 3 dologból választhatna, akkor mivel bátorítana egy szerelmi bánatos kamaszt?

 

Aztán írj nekik egyszerűen egy levelet, mondjuk a következő tartalommal:

 

Kedves xy!

Régóta nagy rajongója vagyok, és szeretném, ha az olvasóim is megismernék az Ön gondolatait.
 

Ígérem, nem kérek 10 percnél többet az idejéből.
 

A … foglalkozó blogomban írok egy cikket arról ….[téma, amiben szakértő ]…

Tudna válaszolni 3-4 mondatban az alábbi kérdésre?
 

1, Mi a leggyakoribb hiba ….. és hogyan lehet elkerülni?
 

Már kaptam választ [a másik szakértők a témában] és szeretném, ha az Ön véleménye is megjelenhetne a cikkben.

Igazán megtisztelő lenne, ha válaszával segítene.

 

Köszönettel:

Neved
Blogod címe
Elérhetőséged

 

Legyél udvarias és legyél annyira személyes, amennyire csak lehet.

A válaszokat aztán már csak meg kell írnod a megfelelő formában az oldaladra.
 

Ha nem kaptál választ az e-mailre, akkor küldd el még egyszer a kérésedet, mondjuk 2 nap múlva. Ennél többet ne tegyél. Ha nem jött válasz, akkor a cikkbe beírhatod, hogy nem akart válaszolni vagy egyszerűen kihagyod az adott szakértőt (aztán küldd el neki a kész cikket).
 

Idővel értékké válik, hogy a blogodban másokról írsz, és átkerülsz egy felsőbb kategóriába, amikor már te válogatsz azok közül, akik szívesen elmondanák a véleményüket, ha publikálod.

 

E-mail helyett a Facebookot használnád?

 

Kissé tolakodó, ha a Facebookon írsz rá a szakértőkre egy privát üzenetet, de az egészen jól működik, amikor egy zárt szakmai csoportba teszed ki a posztodat.
 

Röviden leírod azt, amit az e-mailben, és a poszt szövegébe belinkeled a szakértőket. Így azonnal értesítést kapnak róla.
 

Linkelni úgy tudsz, hogy a hozzászólásodban a @ jel után elkezded beírni a szakértő nevét. Pl.: @bártfaibalázs.
 

Innentől akár a poszthoz hozzászólva is válaszolhat, de folytathatjátok privátban is. Ez nagyban függ a témától és a kérdésedtől is. Ha ezt a módszert választod, legyél körültekintő, hogy ne tűnj követelőzőnek vagy tolakodónak.

 


A szakértői cikknek van egy bevált felépítése

 

A cikked kezdd azzal, hogy felvezeted a témát. Elmondod miért ezt választottad és mi ez a nagy probléma, ami olyan sok embert foglalkoztat.

Úgy, mint a VIRAL cikknél, itt is a címsor, a bevezető és a cikk fő képe lesz az általad hozzáadott érték. A cikket folytasd úgy ...

 

A folytatást megtalálod a Tartalommarketing a gyakorlatban című könyvben.

 

Ha tetszett amit eddig olvastál, akkor érdemes lenne letöltened az ingyenes próbafejezeteket. Csak megadod az e-mail címed és kapod is a hozzáférést a 94 oldalas pdf anyaghoz.

 

Ha tetszett a cikk, akkor oszd meg nyugodtan, örömet szerzel vele.



 

 

Vissza

Címkék : látogatószerzés, TMGY

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.