Hogyan használd a tartalommarketinget a webáruházadnál vevőszerzésre és megtartásra?

Kategória: TartalomMarketing | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Ha egy érvet kell hoznom, hogy miért érdemes a webáruházaknak tartalommarketinggel foglalkoznia, akkor a konverziónövekedést említeném.

Hogyan használd a tartalommarketinget a webáruházadnál vevőszerzésre és megtartásra?

Azok a webáruházak, akik tartalommarketingeznek 5,8x nagyobb konverziót érhetnek el.

Hogyan használd a tartalommarketinget a webáruházadnál vevőszerzésre és megtartásra?

A kapost.com felmérése szerint egy átlagos webáruháznak 0,5% -a konverziója, míg ott, ahol tartalomarketingeznek ez a szám 2,9%.

 

Gondold el, hogy mit tudnál kezdeni 5,8x nagyobb forgalommal. Nem évi 10 millió, hanem 58 millió. Nem évi 100 Millió, hanem évi 580 Millió. Szóval erről fog szólni ez a cikk.

 

A tartalommarketing sokkal több, mint a kitöltött termék leírás

 

A tartalommarketing egyre fontosabb szerepet fog betölteni a webáruházak életében is.

 

  1. Ennek egyik oka a social média felületek népszerűsége, ahol az emberek nem termék reklámokkal akarnak találkozni, hanem #ertekes tartalmakkal.
  2. A reklámblokkolók terjedése, ami megnehezíti a célpiac elérését a megszokott internetes reklámokkal.
  3. Valamint a vevők passzivitása a hagyományos reklámozási formákkal szemben. Beleuntak az árakciókba, az egyre hangosabb és erőszakosabb reklámokba.

 

Néhány fontos statisztikai adat a Demand Metric oldaláról:

Hogyan használd a tartalommarketinget a webáruházadnál vevőszerzésre és megtartásra?

Hogyan használd a tartalommarketinget a webáruházadnál vevőszerzésre és megtartásra?

 

Miért érdemes tartalommarketingezned webáruház tulajdonosként?

 

  1. A tartalommarketing 3x több leadet generál, mint a hagyományos marketing stratégiák
  2. Ráadásul 62%-al olcsóbb
  3. A fogyasztók 82% pozitívabb élmény adott a cégről, miután olvasott tőle tartalmat
  4. A fogyasztók 70%-a érezte szorosabbnak a céggel a kapcsolatot a tartalommarketing hatására
  5. A fogyasztók 60%-a élvezi a termékkel kapcsolatos tartalmakat
  6. Az emberek 70% mondta, hogy szívesebben informálódna cikkekből a cégről, mint reklámokból
  7. 78%-a a fogyasztóknak úgy érzi, hogy a személyre szabott tartalom miatt szoros kapcsolatban állnak az adott céggel

 

Inbound vs outbound marketing

 

Talán a legszemléletesebb megfogalmazás, hogy az otbound az, amikor erőlteted és nyomod a reklámodat, az inbound pedig amikor vonzod az embereket a termékedhez.

Hozzáteszem, hogy az inbound marketing kifejezést a hubspot használta elsőként, de a személyes véleményem, hogy túlnőtt rajtuk a fogalom és ma már sokkal szélesebb körben használják.

 

[Infografika] Az Inbound Marketing Alapjai cikkünkben mutattuk be, hogy mit is jelent az Inbound marketing. Érdemes elolvasni, mert gyönyörű és érthető infografikát tartalmaz
 

 

Mi az az Outbound marketing?

 

Minden olyan felület, ami nem a sajátod és fizetsz azért, hogy elérd rajta keresztül a potenciális vevőket. Ilyen, a

  • hideghívás
  • vásárolt e-mail listák vagy épp a spam
  • PPC: amikor erőlteted a termékedet ismeretlen emberekre. Minél többször, minél hangosabban

 

Vagyis az outbound az eladás központú marketing stratégia

 

Ezzel szemben az Inbound marketing
 

  • Értékes tartalmak megosztására épít
  • Célzott és személyreszabott reklámok
  • Érdeklődők szegmentálása
  • Azt adni, ami éppen most érdekli

 

Az inbound marketingben a vevő áll a középpontban

 

A klasszikus inbound marketing arra épül, hogy tanulj most, vásárolj később. A látogatónak folyamatosan hasznos tartalmakat adok, amíg készen nem áll a vásárlásra.

Ez egy tökéletes stratégia új termékek, vagy nagy értékű termékek értékesítése eset.

 

De mi a helyzet az azonnali eladással?

 

Sok esetben a termék nem újdonság, nem is nagy értékű, és a fő cél az azonnali eladás. Ekkor is jól használható a tartalommarketing és ebben a cikkben bemutatom, hogyan.

Az Amazon.com termék központú tartalmakat gyárt. Videókat a termékről, használati leírásokat, tippeket, tanácsokat. Majd azonnali vásárlás érdekében villám ajánlatokat, kuponokat, kedvezményeket ad.

A legtöbb webáruház az inbound stratégiája a BoFu –re épít, mert azt gondolják, aki már a webáruházukban van, az készen áll a vásárlásra:
 

Hogyan használd a tartalommarketinget a webáruházadnál vevőszerzésre és megtartásra?
ToFu (Top Of The Funel)- a csatorna teteje, MoFu (Middle Of The Funnel) – a csatorna közepe, BoFu (Bottom Of The Funnel) – a csatorna alja.

 

Pedig a legtöbb vásárlást egy előkészítő, információ gyűjtő szakasz előzi meg, ahol a vevő ki van éhezve tesztekre, ajánlásokra, tippekre, magyarázatokra a kívánt termékkel kapcsolatban. Mindenki jól akar dönteni és azt akarja, hogy a széles kínálatot valaki egyszerűsítse le neki. A bizonytalan vevő ott fog vásárolni, ahol megkapja azokat az infókat, amikkel le tudja szűkíteni a kívánt terméket pár változatra.

 

Lead gondozás vagy remarketing?

 

Az inbound marketing stratégiában az a cél, hogy a lead folyamatosan érezze foglalkozol vele, és saját maga hozza meg a vásárlási döntéseit, mert így lesz a céged elkötelezett törzsvásárlója, mint az iPhone funok.

Ezzel szemben a legtöbb webáruház a gyors értékesítésre és a kosárérték növelésére épít. A remarketing kampányával azt akarja elérni, hogy a látogató jöjjön vissza a webáruházába és vásároljon még többet vagy megmentse az elhagyott kosarat.

Az e-mail sorozatokban pedig visszatérő elem a „Ne Maradj Le a Heti Akciónkról! ”

 

Mi ezzel a probléma, ha működik?

 

Az, hogy nem csinálsz mást, csak üldözöd az embereket a termékeddel. Mint a kofa a piacon, aki addig kerget a sodrófával, amíg csak nem veszel tőle, vagy el nem tudsz menekülni. Szerinted mennyire pozitív így a vásárlási élmény?

Mennyi vevőt veszítesz ezzel az agresszív marketing stratégiával?

Aki most is vásárol az akkor is vásárolni fog, ha bevezeted az inbound marketinget, viszont azt a tömeget, akik eddig nem vásároltak nálad, azokat végre megnyerheted.

 

UX design vagy ügyfélszolgálat?

 

Egy jó webáruháznak szüksége van arculatra, szép gombokra, amiket legszívesebben megnyalna az ember - iPhone.

Csúcsra kell járatnia a konverzió optimalizálást, hogy minél több látogató vásároljon, és minél kevesebben hagyják el a kosarat.

A lépéseknek és a vásárlásnak egyértelműnek és gyorsnak kell lennie

A webáruháznak gyorsnak és mobil barátnak kell lennie.

Ez mind kell és ebben, fontos szerepe van az UX designak

Azonban ugyanilyen fontos dolog, ha nem fontosabb az ügyfélszolgálat.

Az, hogy a korábbi vagy a leendő vevőid azt érezzék, hogy van kihez fordulniuk és segítenek nekik. Azt kell érezniük, hogy ők a te nagy családod tagjai, nem pedig 2 lábon járó pénztárcák.

 

Az ügyfélszolgálat nem csak az, hogy válaszolsz az e-mailre és felveszed a telefont.

 

Az ügyfélszolgálathoz tartozik az ügyfél élmény megteremtése is.

  • Miért ne küldhetnél nekik hasznos infókat a termékekről, amiket megvásároltak?
  • Miért ne köszönthetnéd fel az első vásárlásának évfordulóján?
  • Miért ne emlékeztetnéd, mielőtt elfogy a vásárolt termék, és újat kellene vennie?
  • Miért ne hívnád fel az első vásárlásakor, és miért ne kérnéd el a véleményét minden vásárlás után?

 

Vedd észre, hogy a világ egyre inkább a kommunikáció irányába megy el. Ha nem beszélgetsz az ügyfeleiddel, akkor ahhoz fognak átszokni, aki ezt megteszi.

Persze a kommunikáció szinte teljes mértékben automatizálható, így nem kell beleszakadnod abba, hogy élménnyé váljon az ügyfelednek lenni.

 

 

Tartalommarketing előnyei:

  1. Minőségi leadeket hoz
  2. Képes törzsvásárlókká alakítani a vevőket
  3. Pénzt spórol
  4. Jobb helyezés a Google keresőben
  5. Több forgalmat hoz a közösségi oldalakról
  6. Megmenti a kosárelhagyókat
  7. Nincs szükség, az egyre agresszív és nyomulós reklámokra
  8. Nem lehet tiltani reklám blokkolókkal.

 

 

Tartalommarketing stratégia példák:

 

Vegyünk egy túrafelszerléseket forgalmazó webáruházat.

A ToFu-t (a csatorna tetejét) a Google kereső segítségével és kulcsszó kutatással meg lehet állapítani. A keresésekből az derül ki, hogy a komolyabb túrázóknak hasznos információ, hogy a nehezebb túrafelszereléseknek milyen könnyebb alternatívája van.

Ezért megszületik egy cikk arról, hogy milyen tesztelt, csúcsminőségű felszerelésekkel helyettesíthetőek a régebbi eszközök.

 

Nem tudod, miről írj? Akkor töltsd le ingyen ezt a 7 legnépszerűbb cikk típust, amik direkt webáruházaknak szedtünk össze.

 

Szerinted ki fog egy ilyen cikkre kattintani? Igen, csak az, akit érdekel a túrafelszerelés, mert szokott túrázni, vagyis a potenciális célpiacod. Nem ez a tökéletes reklám?

 

A cél, hogy a vásárlási döntés előtti kutatási időszakban már rádtaláljanak a potenciális vevők. Ekkor még nem tudják és nem is érdekli őket, hogy ki ez a webáruház. Most még csak tervezik a túrázását.

 

Ilyen tervezési szakasz szinte minden termék esetén megfigyelhető.

Műszaki cikkek esetén ez egyértelmű. Te is rengeteg alkalommal kerestél már így.

 

Hogyan használd a tartalommarketinget a webáruházadnál vevőszerzésre és megtartásra?
Rákerestem a vezetéknélküli proszívó szóra és a Google egyből ajánlotta, hogy vannak vélemények és fórumok a témában.

 

Egészség, szépség, táplálék kiegészítők esetén szintén egyértelmű. Tudni akarom mit használjak, ha le akarok fogyni, ha sokat köhögök, ha érzékeny a bőröm…

 

Még a divat esetén is megfigyelhető az információ gyűjtési szakasz:

Hogyan használd a tartalommarketinget a webáruházadnál vevőszerzésre és megtartásra?
Csak elkezdem gépelni a Google keresőbe, hogy divatos és kény és máris mutatja, hogy az emberek mikre szoktak rákeresni.

 

Ha nem tőled kapja meg azt az információt, hogy milyen a divatos és kényelmes cipő, akkor majd másnál fog vásárolni is.

 

  • Emlékezz csak a fenti statisztikára. A fogyasztók 82% pozitívabb élmény adott a cégről, miután olvasott tőle tartalmat

 

Márpedig akiben nem bízunk, attól nem is vásárolunk.

 

 

Ok, de hol vezessek üzleti blogot?

 

 

Sokan azt hiszik, hogy a blog cikkeknek a webáruházban kell lenniük, hogy támogassák a webáruház helyezését a keresőkben.

 

Valójában sokkal jobban működik az, ha a webáruháznak van egy külön üzleti blogja, ami a célpiac egy fájdalom pontjára koncentrál és nem kapcsolódik hozzá olyan előítélet, mint „ez úgy is hazugság, hiszen a kereskedő állítja a termékéről”

 

Ezért a túra cuccokkal foglalkozó webáruháznak is sokkal jobb, ha van egy külön üzleti blogja, aminek akár lehet az a domain neve, hogy turamagazin.hu

 

Sokkal előkelőbb és az olvasó sem húzza fel egyből a pajzsát. Nyitottabb lesz arra, amit olvas.

 

A Google pedig több látogatót hoz rá, mint a webáruházra, hiszen híroldalnak minősül és sokkal több seo lehetőség van egy bloggal, mint a webáruházaddal. Az emberek pedig elolvassák a cikkeket, bekerülnek az értékesítési csatornába és összességében sokkal több vevőt hoz, mintha a blog a webshopodba lenne belepaszírozva.

 

Ugyanez a helyzet a social média felületekkel is. A jó üzleti blog képes automatizálni a tartalmaid terjesztését e-mailben, Facebookon, Pinteresten, LinkedIn-en, Google -on, YouTube-on.

 

De nem csak több vevőt hoz, hanem ezt stabilan is teszi.

 

A webáruházadat pedig a termékekre optimalizáld, hogy aki tudja mit akar venni, az is rád találjon.

 

Érdemes tehát megrendelned egy használatra kész üzleti blog szoftvert, vagy keríteni egy programozót, hogy telepítsen és állítson be neked egy wordpress oldalt.

 

Az üzleti blog szoftver direkt a tartalommarketing feladatok automatizálására lett kifejlesztve, de elegendő eredményt tudsz elérni egy jó wordpress fejlesztővel is, aki tudja milyen modulokat kell telepíten, teste is tudja szabni azokat és rendszeresen karbantartja a blogodat.

 

A MoFu a csatorna közepe

 

A csatorna közepén valami olyan dolgot kínálj fel, amiért cserébe a névtelen látogató megadja az elérhetőségét, vagyis lead lesz belőle.

 

1. lépés:

 

Maradva a túra felszerelés boltnál, ott lehet a lead gyűjtő egy e-mail címért adott tájékoztató:
 

112 oldalas ingyenes tájékoztató a magashegyi túrázáshoz

 

Az ingyenes könyv letöltéséhez érdemes külön landing page oldal készíteni. Erre már a legtöbb marketing automatizációs szoftver, vagy hírlevél küldő is alkalmas.

Ezen az oldalon leírhatod, hogy 50 emberrel készítettél interjút, akik végigcsinálták a magashegyi túrákat, és az ő tapasztalatikat összesíted ebben a könyvben. Megtudhatod belőle, hogy mit érdemes vinned, mit nem és mire figyelj oda felkészülési szakaszban, valamint a túra közben.

Aki éppen túrázni készül, annak ez a könyv aranyat ér!

 

2. lépés:

 

Akik letöltötték a 112 oldalas könyvet, azoknak küldesz további cikkeket, amik már egy konkrét termék vásárlás irányába tolják az olvasókat. Ilyen cikk lehet:

  • A 10 leghasznosabb felszerelés magashegyi túrázásokhoz
  • Így lesz igazi élmény a magashegyi túrázás. Túlélési kalauz
  • 5 felszerelés, amitől könnyebb lesz cipelni a hátizsákod

 

A cikkek lényege, hogy tovább mozgassa az olvasót a vásárlás felé. Ezekben a cikkekben termékek kerülnek bemutatásra és közvetlen linkek szerepelnek a termék vásárlási oldalára is.

 

3. lépés:

 

Ha a következő 14 napban nem vásárol, akkor küldünk neki egy e-mailt, amiben visszajelzést kérünk tőle az ingyenes útmutatóról.

A visszajelzésért cserébe pedig kaphat egy kényszerítő ajánlatot, ami lehet már egy kupon kedvezmény, mondjuk 20% kedvezmény az első túrafelszelés vásárlásához, valamint egy ajándék térkép a legjobb magashegyi túrákhoz.

Addig nem adunk kedvezményt, amíg ott az esély, hogy magától is vásárol.

 

Hogyan használd a tartalommarketinget a webáruházadnál vevőszerzésre és megtartásra?
Olcsó cég? Köszi nem.


A visszajelzés itt csak álca, a kedvezményért cserébe, hiszen az árakciózást mindig meg kell indokolni és határidőhöz kötni, hogy ne mi legyünk a fejében a „tudod, az az olcsó cég, nem jut eszembe a neve”.

A visszajelzések viszont abban is segítenek, hogy felhasználd az értékesítési oldalon (elégedett olvasóink), illetve javítsd az ajánlatod és a reklámjaid ott, ahol ez szükséges.

 

 

BoFu – A csatorna alja

 

Végül az olvasód vásárol, és onnantól küldhetsz neki kapcsolódó termékeket, hasznos cikkeket, tartalmakat, hogy ne felejtsen el és visszajöjjön később is.

 

A vásárlás felé irányuló marketing automatizmust leállítod rá (persze automatikusan), mert végig ment a folyamaton, és felkerül egy másik listára, ahol szegmentált ajánlatokat kap a vásárlása függvényében.

 

Lehet, a kosár oldalon feliratkozik az akciós hírleveledre is, és akkor már onnan is kaphat tőled ajánlatokat.

 

De mivel ő kérte, így nem tekinti majd spamnek és meg fogja nyitni őket.

 

És ez csak a kezdet, mert csak az e-mailre fókuszált. De használhatnál web-pusht és a messenger chatbotokat is a leadek gondozására.

 

 

Egy sokkal egyszerűbb stratégia


Imádtad, de már most tudod, hogy erre sosem lesz időd?

 

Mutatok egy egyszerűbb stratégiát.

Ha tudom milyen cikket olvasott, akkor azt is tudom, hogy milyen remarketing kampányt érdemes indítani rá.

Nézd meg ezt a webáruházat, vagyis a webáruház üzleti blog oldalát.

 

Hogyan használd a tartalommarketinget a webáruházadnál vevőszerzésre és megtartásra?

Nem megy az alvás? időskori alvásproblémák és megoldásuk

 

Ők mozgalmat indítottak és ennek a mozgalomnak van egy üzleti blogja, ahol szakértők osztanak meg értékes tudást. Mondjuk arról, hogy idős korban, hogyan és mi segít a jó alvásban.

A cég alapvetően matracokat és ágyakat forgalmaz. A fő cél ezek eladása. Ez viszont kevés embert érdekel és nincs is igazi hír értéke. Ez a mozgalom már olyan, amit a média is felkarolt, mert érdekes.

 

Szerinted ki olvassa el a fenti cikket?

 

Nyilván azok idősebb emberek, akiknek alvás problémáik vannak. Ezek közül lesznek olyanok, akik majd akarnak új fekhelyet vagy új matracot is. Mivel tudom róluk, hogy mi a problémájuk (nem jól alszanak) és tudom, hogy ők az idősebb korosztály, így olyan személyre szabott remarketing reklámot és ajánlatot tudok nekik adni, amire felfigyelnek.

És pont ez a marketing lényege. A legjobb pillanatban, a legjobb ajánlatot adni.

A pillanat adott, mert most olvasta a cikket, az ajánlatot pedig lehet a legjobb, hiszen testre tudod szabni. Tudod, hogy ők az idősebb korosztály, így nem egy szexbiztos ágyat fogsz kínálni neki (vagy ki tudja….).

 

Segítsünk neked is kialakítani a tartalommarketing stratégiád? Felépítsük a webáruházadban azokat a folyamatokat, amikkel 5,8x nagyobb forgalomra tehetsz szert és sokkal elkötelezettebb vevőkre? Vedd fel velünk a kapcsolatot

 

ToFu –példák webáruházaknak

 

Hoztam neked 7 olyan bevált cikk típust, amit te is sikeresen használhatsz az üzleti blogodban, függetlenül attól, hogy mit árulsz.

Ezek a cikkek fogják a csatornád tetejét képezni, ezek hozzák majd a legtöbb látogatót.

 

  1. Gyártási folyamat

 

Érdekes a gyártási folyamata a termékednek vagy a technológiája? Saját magad készíted, vagy termeszted? Vagy az alapanyagnak van érdekes útja? (kávészemből a kávé, gyapotból a pamut póló).

A minőségi termékeknek mindig érdekes gyártási folyamat van, amit érdemes megosztanod az emberekkel. Gondolj csak a Frei kávézókra. Ott is minden kávébabnak története van.

 

  1. Variációs útmutatók

 

Az emberek imádják, ha segítséget kapnak abban, hogy melyik termék illik leginkább az igényeikhez.

Akkor a legjobb számodra ez a cikk típus, ha nem hétköznapi vagy egyértelmű termékeket árulsz, esetleg túl széles a kínálatod.

 

Tipikusan ilyen cikkek:

  • Hogyan válassz robotporszívót a lakásodba?
  • Hogyan válassz sátrat hegyi túrázáshoz?
  • A mesterfodrászok ajánlása hajfesték választáshoz
  • A profi dj-k így választanak házimozirendszert

 

  1. Étel útmutató, nem csak ételekhez

 

Szeretnéd a borfogyasztókat, borimádókká alakítani? Akkor csak tanítsd meg őket, hogy milyen borok, milyen ételekhez illenek.

Ha olyan tudást adsz nekik, amivel büszkélkedhetnek, akkor egyre jobban imádják majd a termékedet. Mindenki imádja azt, amiben jó.

  • 10 alig ismert módja az Oliva olaj használatának
  • Tanítsd meg trükkökre (iphone, tablet, laptop, tv), amikkel felvághat
  • Kézműves sörök. Mit jelent az IPA sör?

 

  1. Hogyan és mikor használja a termékedet

 

Ez az a téma, ami önmagáért beszél. Taníts meg neki, hogyan használja a termékedet és hol.

Lehet, eszébe sem jutna, hogy milyen felhasználási módjai vannak az adott terméknek

  • Ötletes módja a sörök tálalásának egy kerti partin.
  • Hogyan sminkeld magad szolidan dögösre, ha irodában dolgozol.
  • Így építsd be a mosógépet a konyhába, hogy hasznos felületet kapj.

 

  1. Receptek

 

Az ételek és a fűszerek esetén ez elég egyértelmű tanács. Ha van egy recept a csomagoláson, máris többet adnak el az adott termékből. A nagyobb italmárkák is koktél recepteket találnak ki, hogy népszerűsítsék a termékeiket (lsd vodka koktélok).

Ezt kell használnod a tartalmaidnál is, de ez a módszer nem csak az ételeknél és az italoknál működik.

Tökéletesen működik szinte minden termék esetén. A teleshopos reklámok ezt is kimaxolták, mert az adott termék minden használati módját bemutatják.

Vagy írhatsz arról is, hogyan tálalhatja a terméket, hogyan tarthatja karban.

 

  • nem is hinnéd, mi mindenre tudod használni a damilos fűnyíródat…

Ugyan ez működik a divatra is.

  • Mi az a 2 férfi ruhadarab, amiben te is meggyőzőbben néznél ki?

Vagy

  • 10 szoftver, ami minden tablethez kötelező

 

 

  1. Próbáld ki, nézd meg, kóstold meg élőben

 

A webáruházak legnagyobb hátránya, hogy nem lehet megérinteni, megszagolni a termékeiket.

Ha van fizikai boltod, akkor egyszerű. Írj az üzletről, az elérhetőségedről, az alkalmazottakról, és csábítsd be egy próbára, kostolóra az olvasóidat.

Ez egyik webáruházunknak ez a módszer annyira bevált, hogy azóta 7 városban van üzlete, és a forgalma 500 M ft –ra emelkedett. Nálunk ez az ajánlat van a Funnel alján.

Azt is megteheted, hogy rendszeresen tartasz kóstolókat, próbákat az üzleteidben. Így rászokhatnak arra, hogy minden hónapban van nálad egy ilyen „nyílt nap”, amire elmehetnek és ahol egyszerre tömegesen tudsz értékesíteni.

Így neked tartalom gyártás helyett, elég csak az eseményeket publikálni

 

Mit tegyél, ha nincs üzleted?

Szoktál rendezvényekre kitelepülni?
Akkor ezt írd meg az üzleti blogodban.

 

Hol érhetnek el, hol nézhetik meg a termékeidet. Főleg az ételek, kézműves termékek esetén működik hatékonyan. Főleg azért, mert a te standod előtt lesz a legnagyobb sor.

 

Ha nem szoktál, akkor vezesd be, hogy hetente vagy havonta egyszer élőben is megtalálhatnak téged valahol. Akár egy kávézóban is csinálhatsz bemutatót, ahol mindenkinek te fizeted a kávéját.

 

  1. esettanulmányok, sikertörténetek

 

Ha olyan a terméked, hogy fontos tudni mások hogyan használták vagy milyen sikereket értek el vele, akkor használd ezt a tartalmi megoldást.

A vevő mondja el, hogyan tette könnyebbé az életét a fűnyíró traktor.

 

Hogyan használd a tartalommarketinget a webáruházadnál vevőszerzésre és megtartásra?

A férj elmondhatja, hogy azóta jobb a házassága, amióta megvette a fúrógépet, mert most már minden polc a falon, és nem veszekszik miatta a felesége.

Láttam olyan példákat is, amikor hétköznapi tárgyak története lett elmesélve. Tipikusan ilyenek azok, amikhez érzelmek kötődnek. Gyerekjátékok, kedvenc ruhadarab, de szinte bármihez kapcsolódhat egy jópofa történet.

Halottam már olyan történetet is, hogy valakinek egy sima dísztárgyról volt érdekes története. Konkrétan egy kis barna falóról van szó, amit azért kapott a barátaitól, mert egy részeg tivornya alkalmával rácsapott egy ló farára, ami jól felrúgta. A lovacska pedig arra a régi önmagára emlékezteti, amit azóta is igyekszik túlszárnyalni.

 

1 tipp. Gyakran feltett kérdések

 

Talán ez a legegyszerűbb, mégis iszonyúan hatékony. Annyit kell csak tenned, hogyha 3 különböző ember felteszi neked ugyanazt a kérdést, akkor írsz róla egy cikket.

Ez miért működik olyan jól? Hát azért, mert minden feltett kérdésre jut legalább 10 ember, aki nem merte feltenni. Ők pedig majd elolvassák az oldaladon.

A gyakran ismételt kérdéseknek a nevében is benne van, hogy sok embernek oldja meg az azonos problémáját.

Viszont te ne egy pár soros válaszokat gyárts, hanem menj bele a mélységeibe és fejtsd azt ki egy színes, szagos, élvezetes cikk formájában.

Imádni fogják az olvasóid és egy csomó új ember fogja megismerni a cégedet.

 

Mi ebből a lényeg?

 

Az, hogy tartalommarketingre szükséged van, akkor is, ha webáruházad van és tök egyértelmű a termék amit kínálsz: nike cipő, Samsung TV, Babaruha, Szexbaba, Olvasólámpa…

Lehet nem is érzed most, hogy szükséged van rá. Bár végig olvastad a cikket, így már tudom, hogy téged nagyon mozgat ez a téma.

Nem érdemes megvárnod azt, amikor már érzed a hiányát. Akkor talán már késő lesz, hiszen ezt a rendszert ki kell építeni. Ami legalább 2-3 hónap.

Minél előbb kezded el a tartalommarketinget, annál nagyobb előnyre teszel szert a piacodon.

 

Összefoglalva:

  • Ne a webáruházadba kezdj el blogot írni, hanem építs egy új csatornát a most meglévő folyamataid mellé
  • Koncentrálj arra, hogy heti egy cikk szülessen meg
  • Fogadj szakembert, aki kiépíti azt a folyamatot, aminek a végén az olvasóidból elkötelezett vevők lesznek
  • Ha nem tudsz miről írni, akkor írj cikkeket az ügyfélszolgálatra érkező kérdésekből.
  • Ha úgy érzed nem bírod rávenni magad, akkor csak vedd meg az Üzleti Blog szoftvert és mi kipréseljük belőled az eredményt :)

 

Tetszettek a 7 téma ötlet webáruházaknak?
Töltsd le és mindig kéznél lesz, amikor csak szükséged van rá. Csak kattints a messenger gombra és a chatbotunk oda is adja neked.

 


Ha nem jelenik meg a gomb, kattints ide


Hasznos volt a cikk? Írd meg vagy küld el egy barátodnak!

Vissza

Címkék : értékesítési tölcsér, vevőszerzés., tippek, marketing, Marketing Automatizmus, konverzió, webáruház

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.