Hogyan lesz kézzel fogható előny a cikkeidből?

Kategória: TartalomMarketing | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

 

Kezdjük azzal, hogy minek is gyártunk tartalmakat...

 

Üzleti blogot azért vezetünk, hogy növekedjen az ügyfeleink száma és ezáltal gazdagodjon a bankszámlánk. Minden más csak pozitív hozadék.

  • Extra jó, ha ezáltal ismertebbé válik a céged és a márkád.
  • Külön öröm, ha szakértő leszel a saját piacodon.
  • Büszke lehetsz, amikor rendezvényekre hívnak előadni vagy épp a sajtó keres meg szakértőként.

 

De nem ezért kezdünk el tartalmakat gyártani. A lényeg a bevétel növelés. Azon lehet lemérni legtisztábban, a sikert vagy a kudarcot.

 

 

Hogyan lesz kézzel fogható előny a cikkeidből?
 
 
 

A tartalommarketing nem az, amire gondolsz. Nem szövegírás!


Hogyan lesz kézzel fogható előny a cikkeidből?
 

Mert hiába az a sok olvasó, ha senki sem költ nálad. Akkor a tartalom marketinged csak szélbe szórt tízezrek. Vagy ahogy a dörzsölt marketingesek hitegetnek: " nagy összegű beruházás a jövőbeni márkaépítésbe. " haha...

 

 

Nem tudom, hogyan látod ezt a kérdést, de nekem fontos, hogy a munkám megtérüljön. Az is fontos, hogy a marketing befektetés legyen. Lássam előre, hogy hogyan és mikor fog megtérülni.

Ezért a tartalom marketingben számomra a legfontosabb kérdés...

 

Hogyan lesz az olvasókból kézzelfogható eredmény?

 

Ez egy középhaladó anyag, nem való mindenkinek. Lehet, hogy Te még csak arra vágysz, hogy legyen üzleti blogod. Egyszerűen csak írni akarsz.

Az is lehet, hogy leginkább olvasókra vágysz. Arra, hogy ezrek olvassák el a gondolataidat. Hidd el, mindenki ezekkel a vágyaikkal kezdi.

Aztán előbb utóbb felmerül a kérdés... Ha ezrek olvasnak, akkor miért nem növekszik a bevételem? Miért nincsen kézzelfogható eredménye a blogolásnak?

Engem nagyon bántott, hogy hiába kerültem az index címlapjára többször is, hiába hozott több tízezer látogatót egy cikk... mégsem jött egy árva megrendelésem se.

 

Hogyan lesz kézzel fogható előny a cikkeidből?

Régen azt gondoltam elég csak blogolni. Mert valóban, ha van időd évekig várni, míg kiépül az ismertséged, akkor elég. Ha gyorsítanál, akkor valami több is kelleni fog.
 


 

Nyilván rosszul csináltam. Ezért megtanultam, hogyan kell jól csinálni. És ezt akarom megmutatni neked. A következő módszer vált be:

 

Építsd ügyfél adatbázist!

 

Minden cég legértékesebb kincse, az ügyfél adatbázis. Legalább kettő adatbázist kell folyamatosan építened: a potenciális ügyfelekét és az olyanokét, akik már vásároltak.

Potenciális ügyfél az, aki már járt a honlapodon. Aki elolvasta az egyik cikkedet.
Az ő elérhetőségüket kell megszerezned, hiszen ők lesznek a jövőbeni vevőid.

Az adatbázisod tagjaival már ingyen és gyorsan tudsz kommunikálni és esélyed van eladni nekik. Építhetsz rájuk vetésforgó kampányokat, ráveheted őket, hogy még többet és még nagyobb értékben vásároljanak tőled.

 

VETÉSFORGÓ KAMPÁNY:

A lényege, hogy 4 különböző kampány típus váltja egymást, ugyan abban az évben. A hatékonysága mellet szól, hogy jól lehet automatizálni.

Minden kampányt egy bevezető időszak előz meg, ahol a témával kapcsolatot cikkeket kezdesz el posztolni a média csatornáidon (e-mail, Facebook, Google , YouTube, stb).
 
1) Típus: Luxus termék

Egy olyan terméked vagy szolgáltatásod, aminek a maximális minőség a legfőbb eleme. Amit csak megkaphat a pénzéért.

Hatásmechanizmusa: “wow” érzés. Keltsen vágyat a luxusra. Nem tudom megfizetni, de akarom!

Így leszel a piacod szemében minőségi szolgáltató, akitől érdemes vásárolni.
 
2) Típus: Újdonság

Valami olyan, ami eddig még nem volt. A kampányod pedig ennek a  piaci bevezetése.

Hatásmechanizmusa: az újdonság vonzereje. Ne maradj le, legyél első, akinek van. Előzz meg mindenki mást azzal, hogy most vásárolsz.

Így leszel a piacod szemében a piacvezető, akire oda kell figyelni és követni kell.
 
3) Típus: Szezonális ajánlat

Egy aktualitáshoz (hőség, iskolakezdés, foci vb, stb) kapcsolódó terméked / szolgáltatásod kampányolása.

Hatásmechanizmusa: olyasmihez kapcsolod a kampányodat, amire eleve megnövekedett média figyelem fordul, ezt a hullámot lovagolod meg.

Így leszel a piacod szemében megkerülhetetlen szereplő, akire oda kell figyelni. Te leszel "A" cég.
 
4) Típus: Árakció

Ezt biztosan ismered. Csak el ne felejtsd, hogy az akciót mindig meg kell indokolnod: Készletkisöprés, sérült csomagolás, csak hűséges vevőknek, stb. Az akció mindig villámajánlat legyen. Csak pár nap, nem hosszabbítunk, nem nyújtjuk.

Hatásmechanizmusa: Nem várhatok tovább, most kell vásárolnom. Ha nem teszem végleg lemaradok. Ilyen áron bőven megéri.

Így leszel a piacod szemében hiteles, akinél az akciók valódi kedvezmények. Ahol az árengedmény tényleg ösztönző.

 

…mutatom milyen módszerekkel építhetsz ügyféladatbázist.

 

1) A cikkek melletti jobb oldali sávban helyezz el bannert, ami hírlevél feliratkozókat gyűjt.

 

Hogyan? Hát Csali termékkel.

 

 

Hogyan lesz kézzel fogható előny a cikkeidből?
 
 

Legyen egy csali terméked. A csali termék valami olyasmi, ami neked nem kerül pénzbe, de a potenciális vevőid számára értékes.

 

Ezt adod ingyen, a kapcsolati adataiért cserébe (e-mail, telefon, like, YouTube követés vagy bármiért, ami értékes).

A csali bármi lehet. A lényege, hogy kiszűrje a komoly érdeklődőket, hogy csak velük tudj foglalkozni.

Legnépszerűbb csali egy információs termék. Olyan tudás, ami a potenciális vevőnek van annyira értékes, hogy megadja érte az e-mail címét.

 

Az információs csali tálalásának több módja lehet:

  • Lehet írott információ. Letölthető pdf dokumentum, egy zárt oldal, egy hírlevél sorozat, tanulmányok.
  • Lehet videó, amit feliratkozás után meg tud nézni. De lehet videó sorozat is. Elmondod, bemutatod, amit leírnál.
  • Lehet webinar. Egy élő online közvetítés, amiben előadsz egy témáról.  Tipp: A webinar lehet előre felvett és akkor csak a végére kell megérkezned, hogy élőben válaszolhass a kérdésekre.
  • Lehet egy ingyenes regisztráció, letölthető demó szoftver vagy akár egy zárt Facebook csoporthoz a hozzáférés. Olyan terméknél hatékony, ahol fontos, hogy ízelítőt kapjanak, mert összetett a termék.
  • Lehet fizikai termék is. Kupon, termékminta, nyomtatott füzet. De csak akkor, ha amúgy is hegyekben áll.

 

Találkoztam már olyan csalival is, amit egy színház használt. Fiatalokat akartak aktivizálni, hogy többen látogassák a nekik szóló előadásokat. Ezért a fiatal színészeiket elküldték a népszerű egyetemi sörözőkbe, ahol rögtönzött előadásokat mutattak be, nagy sikerrel.

A kocsma elcsendesedett, mindenki azt figyelte, hogy mi történik. A végén a színészek meghajoltak. Aztán aki akarta, megadhatta a mail címét és értesítették, hol fognak legközelebb feltűnni, illetve mikor milyen előadásaik lesznek.

Akkor jó a csali, ha érdekes a potenciális vevőknek.

Jelszó: Légy kreatív, legyél érdekes, ne kerüljön többlet költségbe.

Fontos, a csali nem ér véget azzal, hogy megszerezted az érdeklődő e-mail címét.

 

A Csali igénylése után…

 

...jön egy kötelező lépés. A feliratkozás után, egyből kínáld fel a belépő terméked megvételre.

 

Hogyan lesz kézzel fogható előny a cikkeidből?
 
 

A belépő termék valami, amiért már fizetnie kell, de nem drága (1500 Ft-2500 Ft). Ha nem kéri azonnal, küldj legalább 3 e-mailt, ami megpróbálja eladni a belépő termékedet. Ennek legjobb módja, ha kiemeled a termék előnyeit. Az első levél építsen a kíváncsiságra, a második az előnyre, az utolsó pedig a félelemre (lemarad, kimarad).

 

Ha nem veszi meg 7 napon belül, akkor engedd el. Ne erőltesd tovább.

A csali terméked megszerezte a látogató elérhetőségét és kiszűrte neked a potenciális vevőket is. Innentől kezdve ingyen elérheted őket és tudsz nekik folyamatosan értékes információkat küldeni, amiket aztán időnként megszakíthatsz egy kis reklámmal. (nyugodtan küldhetsz nekik heti összefoglalót az új cikkeidről vagy a népszerű Facebook bejegyzésekről, ahogy Wolf Gábor is csinálja).

Az ÜzletiBlog szoftverbe eleve beépítettünk egy automatikus cikk értesítőt. Így ha ezt használod neked csak a kampányaid hírleveleivel kell foglalkoznod. A szoftver gondoskodik róla, hogy a feliratkozott tagjaiddal folyamatosan ápolja a kapcsolatot. A legnépszerűbb cikkeidet elküldi a feliratkozottaidnak hetente.

 

2) Minden cikk végére kerüljön egy hírlevél feliratkozó.

 

Ennek a legegyszerűbb módja, ha teszel egy feliratkozó formot a cikkeid végére, amin keresztül értesítést kapnak a feliratkozók, a friss posztokról.

A hírlevél feliratkozót mindenképpen használd. Ha nem a cikk végére teszed, akkor kerüljön a láblécbe vagy helyezd jobb oldalra a belépő terméked hirdetése alá.

A startupmagazin.hu oldalon ezt úgy oldották meg, hogy 4 különböző hírlevélre lehet feliratkozni. A cikk típusától függ, hogy melyik feliratkozó kerül oda. Így külön adatbázisba kerülnek a startup céget építők, a befektetők, a munkaerőt keresők és a munkavállalók.

Ez a 4 adatbázis a magazin legnagyobb értéke.

Az érdeklődőket a különböző cikkek válogatják szét. Hiszen, ha befektető vagyok, akkor azok a cikkek érdekelnek, amik ezzel a témával foglalkoznak. Sokkal könnyebben győznek meg arról, hogy adjam meg az e-mail címem, ha befektetőknek szóló előnyt kínálnak fel érte.

Jelen esetben azt, hogy felkutatják nekem a befektetésre érdemes hazai StartUp cégeket.

 

 

3)  Cikkhez kapcsolódó letölthető anyag.

 

Ez az egyik leghatékonyabb módja a címlista gyűjtésének, de egyben a leginkább munkaigényes.

A módszer lényege, hogy a cikk végén/közben felkínálsz a cikkedhez szorosan kapcsolódó anyagot, letöltésre.

Ez a felkínált anyag lehet:

  • A cikk összefoglalója
  • A cikk pdf változata
  • Egy lépésről lépésre útmutató, folyamatábra
  • Egy hasznos kiegészítő a cikkhez
  • A cikk vázlata

 

A letölthető anyagra kattintva bekérjük ezea-mail címét és annak megadása után kínáljuk fel a letölthető anyagot. Ez a módszer drasztikusan megnöveli a feliratkozók számát, hiszen aki végigolvasta a cikket az nagyon érdeklődik a téma iránt és minden információt össze akar gyűjteni. Örömmel adja meg az e-mail címét.

Időhiány miatt leginkább csak azoknál a cikkeknél használom ezt a módszert, amik a Google Analytics adatok alapján, eleve sok látogatót hoznak.

Ezekbe a cikkekbe, utólag építek ilyen letölthető anyagokat. Sosem dolgozom előre. Az Analyticsbe beállított értesítések automatikusan szólnak, ha van olyan cikk, aminél érdemes ezt a módszert használnom. Tudod… az okos marketinges mindig automatizál :)

 

4) Csali termék az oldalt elhagyóknak.

 

Lesznek akik elolvassák a cikkedet és mégsem iratkoznak fel a hírlevél listádra. Ők az oldalra érkezés után bezárják a honlapod és tovább állnak. Azt nem tudjuk, hogy mikor hagyják el az oldalad, de tudjuk figyelni a viselkedésüket.

Ha azt érzékeljük, hogy épp távozni készülnek, akkor tudunk tenni azért, hogy meggondolják magukat.

A távozás pillanatában egy reklám szöveget tudunk megjeleníteni egy olyan ütős ajánlattal, amit feltehetően nem akar visszautasítani.

Ezt a technológiát hívják Exit Popup -nak.

Az oldal elhagyásakor  teszünk neki egy olyan ajánlatot, amit megkap, ha megadja az e-mail címét. Mivel a cikkben található csalik nem nyerték el a tetszését, ezért az exit popupnak olyannak kell lennie, ami sokkal ütősebb a többi ajánlatodnál.

A legnépszerűbb Exit Popup megoldás az Optimonk. Igaz, nem túl olcsó, mert a legkisebb csomagjuk is havi 5.000 Ft áfa, de megéri. Nagyon hatékonyan gyűjti neked a feliratkozókat.

Ha az ÜzletiBlog szoftvert választod blogolásra, akkor erre nem lesz szükséged, mert a szoftver eleve tartalmazza ezt a technológiát. Beleépítettük az Exit Popup -ot, amit korlátlanul használhatsz, mindenféle töbletköltség nélkül.

Biztos észrevetted már, hogy az ÜzletiBlog nem egy sima blogmotor, mint a wordpress. Nem tud annyit, csak egy dologhoz ért, hogy kézzelfogható eredményt csináljon a tartalmaidból. Az ehhez szükséges összes "best practices-t" - legjobb technológiákat tartalmazza.

 

5) Ügyfélbázis építése közösségi médiával.

 

Minél több média felületed van, annál hatékonyabban tudsz kommunikálni. Az e-mail az egyik legfontosabb, de mellette építsd a többit is.

Ne szakadj bele. Nyugodtan kommunikálhatod ugyan azokat az információkat minden csatornádon. Csak növeli a hatékonyságodat. Ezt hívják tartalom újrahasznosításnak.


Mutatok egy 5 lépéses tartalom újrahasznosítási módszert:

  1. Készítesz mobillal egy videót és feltöltöd a YouTube csatornádra, így eljut az ottani követőidhez. A videó leírásába és a videóra rárakod az oldalad linkjét.
  2. Írsz egy cikket a honlapodra, amibe beágyazod ezt a YouTube videót is.
  3. A cikket megosztod a Facebook és a Google oldaladon.
  4. A cikkben található képeket pedig a pinterest és a tumblr oldaladra töltöd fel.
  5. Végül kiküldöd az e-mail listádra.

 

Extra Tipp:

Ha nincs videód, akkor is keress egy olyat, ami a cikk témához releváns. A Google keresője értékeli, ha YouTube videó van ágyazva a cikkedbe.

Hatékony megoldás az is, ha a cikked szövegéből készítesz egy prezentációt (pl.: prezi.com) és képernyő videóval rögzíted a lejátszását. Máris van egy zseniális videód, amit aztán megoszthatsz a YouTube csatornádon és beágyazhatsz a cikkedbe. De akár Önálló tartalomként is megállja a helyét. Én csak a kiemelten sikeres cikkeimnél használom, mert eléggé időigényes.

 

Ezzel a módszerrel ugyan azt a tartalmat osztottad meg, más tálalásban, minden egyes csatornádon. Minimalizáltad a munkád és maximalizáltad a nyereséged.

Ne felejtsd el minden cikked végén megkérni az olvasóid, hogy osszák meg a cikket a barátaikkal. Egy nemzetközi statisztika szerint ez 42% -al növeli a megosztási kedvet.

A közösségi ikonokat pedig helyezd el a cikkek mellett a jobb oldali sávban a bannerek alatt:

 

 

Hogyan lesz kézzel fogható előny a cikkeidből?
 
 

 

 

Valamint tedd be a cikkek végére a címkék alá:

 

Hogyan lesz kézzel fogható előny a cikkeidből?
 
 

 

 


Ha van aktív YouTube csatornád, akkor annak készíthetsz külön bannert a jobb oldali sávba is:

 

 

Hogyan lesz kézzel fogható előny a cikkeidből?
 
 

 

Ez is egy kép, amire kattintva eljut a YouTube csatornádra és ott be tud követni téged.

Ha használod a tumblr vagy pinterest képmegosztó oldalakat, akkor egy hoverben (a képre vitt egér kurzor), kínáld fel a kép megosztását is.

 

Magyarországon ezzel az 5 közösségi médiával érdemes foglalkoznod. Fontossági sorrendben:

  1. Facebook
  2. Youtube
  3. Google
  4. Tumblr
  5. Pinterest

 

Most biztos azon gondolkozol, hogy melyik módszert használd az ügyfél adatbázis gyűjtésére. Vajon a Te cégedben melyik hozná a legjobb eredményt?

Segítek. Használd mindegyiket egyszerre. Így megnöveled az esélyét a sikernek. Sehol olyan szabály, hogy egy oldalon miért ne lehetne akár 15 hírlevél feliratkozási lehetőség.

Ha megnézed a sikeres külföldi oldalakat azt fogod látni, hogy egy oldalon legalább 8 lehetőséged van arra, hogy bekerülj az ügyfél adatbázisukba. Akkor Te miért kockáztatnál csak 1-2 módszerrel?

Mindegyik módszer a te esélyed arra, hogy növeld a bevételeidet. Használj minél többet.

 

Keress végre pénzt is a cikkeiddel

 

Az üzleti blogod nem csak arra képes, hogy az olvasóidból potenciális vevő adatbázist építsen. Hanem arra is, hogy azonnal eladj nekik.

Erre szolgál a belépő termék. Egy olyan termék, amiért már fizetnie kell, az ára viszont nem több egy jobb koktélnál.

Emlékszel a bárban ülő hölgy történetére? Nem sétálhatsz oda hozzá azzal, hogy legyen a felséged. Viszont meghívhatod egy italra és idővel akár feleségül is veheted. Ez egy folyamat, aminek megvan a menete, ahogy az eladásnak is.

A belépő termék célja nem a profit, hanem az, hogy megnyissa a pénztárcákat. A belépő terméked legyen a lehető legolcsóbb, amit a céged még elbír.

Hogyan Szerezz Új Vevőket Szövegírással?


Megmutatom hogyan profitálj a tartalom készítésből.

Neked való
1) Ha túl kevés a látogatód vahy olvasód
2) Ha olvasnak, de nem rendelnek
3) Ha rendelgetnek, de még többet akarsz

Tanuld meg mi az Új Vevőszerző Stratégia >>

 

Milyen legyen a belépő terméked?

 

Van egy magas árú terméked (minőségi, havi díjas, stb) és ebből készíts egy kisebb árú, csökkentett tulajdonságokkal rendelkező belépő terméket.

Miért kell egy kisebb értékű ajánlat?

Azért mert ezzel a kockázat is kisebb. Viszont megnyitja a vevő pénztárcáját és így már könnyebb lesz eladni neki a főterméked.

 

Mutatok rá példákat…

  • Egyedi gitárokat árulsz? Akkor kínálj fel belépő termékként egy kézzel készült egyedi gitárpengetőt.
  • Facebook marketingben utazol? Akkor ajánld fel nekik, hogy átnézed és beállítod a Facebook oldalukat.
  • Bal agyféltekés rajzot oktatsz? Akkor ajánlj fel egy mini leckét, amivel egy új képességet sajátíthat el. Otthonról, gyorsan.

 

A belépő terméked mindig egy banner képpel reklámozd.

Tedd a belépő termék hirdetését a jobb oldali sávba, a csali termék hirdetése alá, így mindig megjelenik…

 

Hogyan lesz kézzel fogható előny a cikkeidből?
 
 

 

…de teheted a cikk szövegébe is (elejére, közepére), ami még hatékonyabb.

 Itt is az működik a legjobban, ha több belépő terméked van és olyat használsz, ami a legjobban illeszkedik az adott cikk témájához.

Persze ez a téma sokkal több szót érdemel, ezért sokszor vissza fogok térni rá. Addig is, ha maradt kérdésed vagy kihagytam valamit, akkor szólj hozzá a cikkehez.

Mosolygós napot.

 

 

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

Vissza

Címkék : konverzió, bevétel növelés, belépő termék, csali

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.