A blogodnak és benne a cikkeidnek a legfontosabb szerepe, hogy tudást adjanak át. Azonban ez nem korlátozódhat csak az információ átadásra. A tudást úgy kell átadni, ahogyan azt egy igazán jó tanár teszi. Nemcsak leadja az anyagot, hanem lelkesíti és motiválja is a diákokat. A motivációs beszédek még a történelemre is hatással voltak. Vajon miért ennyire hatásosak és hogyan építsd bele a cikkeidbe a motivációt?
A motiváció az az erő, amely aktiválja a siker motorját, de mégis hogyan teszi ezt?
Motiváció. Ezzel szeretteted meg a témát és éred el, hogy a közöny helyét a lelkesedés vegye át. Ez a cikktípus pont erre szolgál. Helyezed előtérbe az információ átadás helyett a motivációt.
Na jóóó, ezt nem eszik olyan forrón.
Ennél azért több magyarázatra vágynál, igaz?
Akkor döcögjünk tovább a téma poros útján.
Amikor valami elszomorít, érzed a csüggedés jeges leheletét, érzed a bizonytalanság szorongásos állapotát és fogalmad sincs, hogy jó úton jársz-e; önbizalmad vékony zsinórjait rángatja az élet, méghozzá damil szálakon.
Megvan ez az érzés? Amikor ezt érzed…
…vajon felvillanyoz-e az alábbi néhány aprócska tény:
Amikor végigfut benned a felismerés, hogy ezeket az embereket a világ egyik legsikeresebb embereinek tartják számon, de ők sem Ferrarival a hátsójuk alatt születtek és számos nehézséggel, kritikával megküzdöttek; máris nem érzed magad annyira pocsékul.
Igen, különben semmi sem fog történni körülötted.
Egy egyszerű kívánság nem elég erős ahhoz, hogy cselekedj is. A kívánság gyenge vágy, de csak egy erős vágy ösztönözhet téged előre, hogy cselekedj és megvalósítsd a céljaidat.
A cselekvés nem mindig hoz boldogságot, de cselekvés nélkül nincs boldogság. William James
A motivációt mind belső, mind külső tényezők is felébreszthetik, amelyek ösztönzik a vágyat. És az energiát adnak arra, hogy továbbra is érdeklődj és elköteleződj egy munka, tevékenység vagy cél mellett. Ez a folyamat ösztönzi az embereket cselekedetekre, dolgokra és bizonyos célok elérésére.
De…
Ez mind növeli a motivációt és erősíti a vágyát egy bizonyos dolog elérésére. Ha ezek megvannak, mindent meg fogsz tenni a célod eléréséhez.
Tudtad, hogy az olvasód is pont így működik?
Ez a cikk elmagyarázza azokat az okokat, amelyek miatt az emberi motiváció megértése fontos a számodra is, és megadja a választ arra is, hogy érdemes-e időt fordítani annak növelésére.
Felsorolja az egészséges motiváció számos előnyeit, és megkülönbözteti azokat a motivációs típusokat, amelyek hatékonyabbak a komplex és gyorsan változó környezetünk kezelésében.
Fontos, hogy megtaláld a motiváció növelésének helyes módját, mert ez teszi lehetővé a viselkedés megváltoztatását, a kompetenciák fejlesztését, a kreativitást, a célok kitűzését, az érdeklődés növekedését, a terveket, a tehetségek fejlesztését és az elkötelezettség fokozását.
Ha motiválni szeretnéd az olvasódat, akkor olyan dolgokból is inspirációt meríthetsz, mint az egyetemes történelem vagy akár a politikatörténet legbravúrosabb beszédei! Olvass a témáról bővebben DRPrezi cikkéből, tényleg megéri.
DrPrezi híres motivációs nyilvános beszédeket hoz fel példának, melyeket egy instant energiabombához hasonlít.
Mert a szavak által felszabadult energia szinte megmozgat; lelkesítő akciókkal felráz, mint egy pezsgősüveget, hogy végre „lépj és tégy valamit”.
Akik motiválnak, azok gyakran
A motivációs beszédekben is gyakran a tanulságul szolgáló építő tartalom, egy történet domborodik ki. Gyakorta ezek a beszédek egy sor stilisztikai eszköz rafinált alkalmazása segítségével válnak átlagosból emlékezetessé.
Szeretnéd elkötelezni az olvasóidat egy bizonyos ügy mellett? Megváltoztatnád az emberek reakcióit, cselekedeteit bizonyos témákat illetően?
Mert ezzel megteheted.
Biztasd és lelkesítsd az olvasóidat, hogy induljanak el azon az úton, ami a vágyott cél felé vezet. Bátorítsd őket arra, hogy elérhető, hiszen ez már másoknak és neked is sikerült. Tudatosítsd bennük, hogy rád mindig számíthatnak, te ott leszel, hogy segítsd őket, ha elfáradnak vagy eltévednek.
Nincs olyan piaci szegmens, ahol ne lehetne motiválni az olvasókat. Van úgy, hogy ezen többet kell gondolkodni, de van, ahol ez teljesen kézenfekvő.
Egy hatékony történet nemcsak megragadja és megtartja a figyelmet, de a szakemberek által „szállításnak” nevezett jelenség által a karakterek világába „szállítja a befogadót”. Azaz rezonálni kezdenek a történet karakterével.
Ez történet az agyadba nyúl, és ott beindítja az oxitocin szintézisét, ezt pedig empátianövelő hatással bír.
David Ogilvy (a reklámszakma atyjaként ismeretes) a történetek kulcsát abban látja, hogy mindig felismerhető benne valami motiváció, egy hős (erős karakter), és az ellenfél. Ha megfigyeled, a legnagyobb márkák sem mellőzik a történeteket a kommunikációjuk során.
Egy-egy film is miatta képes annyi embert egyszerre a hatása alá vonni. Erre képes egy jó sztori. A történetekkel pedig együtt jár valami, amit az előnyödre tudsz fordítani: ez a hatáskeltés.
Mert egy sztori lehet izgalmas, érdekes, inspiráló, motiváló, elgondolkodtató, tanulságos, cselekvésre ösztönző. Egyetlen dologra nem képes: arra, hogy hidegen hagyjon téged.
Nem úgy, mint a harmatgyenge hűvös tények.
Érdekel, hogy miért olyan hatékony a storytelling, a sztori, a történetmesélés? Olvass róla többet egy másik cikkemben is!
És a sikeres történetmesélőket 5 csoportra osztja:
1. Olyan személyek, akik nevelnek minket.
2. Olyan személyek, akik motiválnak minket.
3. Olyan személyek, akik leegyszerűsítenek valamit a számunkra, és érteni fogjuk azt a témát, igazságot.
4. Olyan személyek, akik mozgalmat indítanak el.
5. Olyan személyek, akik buzdítanak, a tűzgerjesztők. Szenvedélyessé tesznek bennünket a termékük, szolgáltatásuk, ügyük kapcsán.
Te mivel tudnád motiválni az olvasóidat?
A bizonytalanság legsötétebb bugyrai láttán inkább ismerkedj meg további 29 cikktípussal, hogy mindig legyen miről írnod A Tartalommarketing a gyakorlatban c. könyvemben.
Igényes, kemény borítós, fűzött könyvem végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig. Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv. Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató.
A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt: https://tartalommarketingagyakorlatban.hu/
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.
Adatkezelési szabályzat | ASZF