Tényleg ennyire fontos egy cikk címe?

Kategória: Több olvasó | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Ha őszinte vagy magaddal, akkor te is belátod: egy cikk címéből bizonyos következtetéseket vonsz el. Ezért a cikked megírásának izzasztó kihívása ugyanolyan dilemma, mint amikor azon tépelődsz, hogy mit is kellene mondanod annak a szupercsinos nőnek, akit épp most láttál meg.

Szinte lefagysz, és csak üres fráziosokkal jössz. Most végre kiderül az ég, mert megmutatom, hogyan is kellene „megközelítened azt a szupercsinos nőt”.

Tényleg ennyire fontos egy cikk címe?

Vajon elolvasnák a cikked, ha abból csak egy főcímet, egy képet és kér sort látnának?
Ha nem vagy biztos a „határozott IGEN-ben”, akkor olvass tovább!


Egy kamasz érkezik Sárbogárdról Budapestre.

Ugyanolyan életcélokkal, vágyakkal, mint a legtöbb vele egykorú.
Leginkább lányokkal akar ismerkedni: szőkékkel, feketékkel, barnákkal.

De míg ez máshol a világ legegyszerűbb feladata, addig katonai iskolaként egy „lánymentes” iskolában és kollégiumban, fegyverek társaságában nehéz küldetésnek bizonyul.

Minden lehetősége azon szűk idősávba préselődik, amíg kiszabadul az iskola erődítményéből és elvegyülhet a nagyváros szebbnél-szebb lányai között.

 

Miniszoknyák, dekoltázsok, mosolyok és ringó csípők.
Mégis túl nagy a nyomás.

 

Ha odamegy egy ilyen szépséghez és elzavarja, akkor nemcsak a lehetőségnek lőttek, hogy egyszer ruha nélkül is lássa; de még a haverok is rajta fognak nevetni.

Túl nagy a kockázat.
Ezért hirtelen túl fontossá válik, hogy mit is mondjon a kiszemelt lánynak. Egy ismeretlen nőnek, aki most találkozik vele először.

 

Mi olyat tudna villantani, amitől úgy érzi, hogy váó, ez igen. Meg kell ismernie ezt a srácot! Pörgeti a mondatokat, de legtöbbször csak üres frázisok ugranak be.

Béna és unalmas témák: – Szia. olyan szép vagy. Nagyon tetszik a hajad és a mosolyod. – Szia. Meghívhatlak egy italra? – Szia. Biztos porcukor ment a szemembe, mert olyan édesnek látlak.

 

 

Kellene egy tökéletes szöveg, ami egyszerre érdekes, intellektuális, eredeti és pont annyira provokatív, hogy iszonyúan jófejnek tűnjön.
Stratégia nélkül azonban csak sodródik az eseményekkel.

 

Címsort adni a cikkednek, pont annyira fontos, mint az, hogy mit is mondasz elsőként annak a csodálatos lánynak, akikhez odamész ismeretlenül.

 

Az eredmény is ugyanaz.
Szúrós tekintettel zavarnak el, és te a megizzasztó kihívás után megszégyenülten kullogsz el, vagy kíváncsiak lesznek rád.

Jelen esetben, elolvassák, amit írtál vagy figyelemre sem méltatnak.

 

 

Mi az „csajozós szöveg” egyetlen fő célja - ehhez hasonlóan a cikked címének célja is?

 

Amikor elkezdtem cikkeket írni, rájöttem, hogy hiába használok olyan típusú cikkeket, amiket imádnak az olvasók. Hiába jó és hasznos a tartalom, ha ez nem derül ki a címéből.

Így a következő megoldandó problémám az lett, hogyan lehetne olyan címeket adni a cikkeimnek, amikre felfigyelnek az emberek.

 

„Mondd az igazságot, de azért tedd érdekesebbé” – javasolta Ogilvy, a reklámszakma atyja. Mint ahogy azt is, hogy átlagosan ötször többen olvassák el a főcímeket, mint a szöveg többi részét.

 

Célom az volt tehát, hogy ne hagyják el az állukat az asztal alatt az unalomtól; mert ha a cikkeim olvasása helyett vannak izgalmasabb, szórakoztatóbb, érdekesebb alternatívák az életben, akkor valószínűleg azt választják.

 

A főcím (headline) a döntőbírója annak, hogy az anyagod az Internet galaxisának Dominic Torrettoja lesz-e egyenesen a Halálos Iramból, vagy felesleges órák végterméke lesz csupán.
 

A cikked címének egyetlen célja, hogy elolvassák a következő mondatot is.
Ami behúzza az olvasót a cikkbe.

 

 

A headline nem egyenlő a hookkal, mégis van bennük egy közös - mi az?

 

„Hook - vagyis horog egy olyan szövegelem, mely a kíváncsiságára építve behúzza az olvasód a szövegbe. Nem egyenlő a címeddel, inkább annak amolyan része: elhintett morzsa, amit muszáj felcsipegetni, és a többi részt sem otthagyni.

 

Mert mi már csak ilyenek vagyunk: információéhesek.


Sok az ismeretlen és bizonytalan tényező körülöttünk, a kíváncsiságunk kielégítésével pedig mindkettő csökkenthető.

Az agyunk folyamatosan stimulálások révén mindig keresi az újat, szokatlant, izgalmasat. A kíváncsisággal agyunk jutalmazási rendszerét látjuk el üzemanyaggal. A jutalmazási központot szabályozó agyterület aktiválódik a kíváncsiskodás során.
 

A kíváncsiságot alapul véve sikeresek a kérdéssel indító címek is.

Ha megtalálod a termékedben azokat az elemeket - és ezen keresztül kommunikálod az előnyöket-, amik hasznosak, egyediek, esetében „sürgetéssel élnek”, vagy speciálisak, akkor máris megszerezted a figyelmüket.

 

 

70+2 Tökéletesen Másolható és Azonnal Bevethető Címsor Ötlet

Ebben a cikkben megmutatok 72 címsor receptet, amit azonnal kipróbálhatsz.

 

 

Hogyan lett meg végül az a tökéletes mondat a sárbogárdi fiú esetében, amitől a nők azt mondják: váó?

 

Ha ültél már 15 percig egy cikk fölött azon gondolkodva, hogy mi is legyen a tökéletes cím, akkor valószínűleg átérzed a problémám.

 

A cikked címsora az egyik legfontosabb tényező.
Elolvasnak vagy sem. Ez itt a tét.

 

Hogyan találtam meg a legjobb szöveget a lányok esetében, mondok jobbat: hogyan lett meg az a tökéletes címsor, amitől az emberek alig várják, hogy elolvassák a cikkeimet?

A megoldás egyszerű és frappáns.
Ez a sárbogárdi fiú, azaz én ezt is megírta neked a könyvében.

 

Könyvem élvezet lesz kézbe venned, mert igényes, kemény borítós, fűzött könyv, melyben nemcsak a választ találod meg, de azt is megtudhatod:

 

  • hogyan írj tökéletes tartalmakat könnyedén,
  • hogyan szerezz egyre több lelkes olvasót,
  • hogyan használd a bevált stratégiát, hogy gazdagabbá tegyen az üzleti blogod!

 

Végre olyan könyvet tartasz a kezedben, ami végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig. Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv.

 

Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató.
A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt:
http://tartalommarketingagyakorlatban.hu/

 

Csatlakozz a zárt Facebook-csoportunkba is, hogy segítséget kaphass az olvasottak gyakorlatba ültetésével kapcsolatban:

https://www.facebook.com/groups/tartalommarketingagyakorlatban

 

Vissza

Címkék : címsor, vevőszerzés.

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.