Írtál egy cikket és most van rá egy kis forgalom. Az emberek jönnek és elolvassák a cikket. Növekszik az olvasóid száma, de a hírleveledre nem akarnak feliratkozni.
Megtanultad, hogy e-mail adatbázist építeni nagyon fontos és el is kezdted, de a feliratkozók aránya stagnál 1% ..... 2% között egy jobb napon.
Mi lenne, ha cikked olvasóinak 10% feliratkozna az e-mailk listádba? Vagy akár 20%?
Túl szépnek hangzik, hogy igaz legyen? Pedig igaz. Más bloggerek már megcsinálták. Ebben a cikkben pedig megmutatom ennek a módját.
A megoldás a tartalom tuningolás. Olyan tartalmat (csalit) készítesz, ami olyan szinten kapcsolódik a cikkedhez, olyan értéket képvisel az olvasó számára, hogy nem bír neki ellenállni.
Ahogyan cím is sugallja a meglévő tartalmaidat fogod módosítani.
Olyan értékes tartalmat teszel hozzá a meglévőhöz, ami alkalmassá teszi arra, hogy e-mail címeket gyűjts vele.
A tartalom tuningolás nem más, mint a meglévő népszerű tartalmaidhoz, olyan értéket csatolni, amiért az olvasód hajlandó megadni az e-mail címét.
Például írtál egy népszerű cikket arról, hogy az eldugult wécével mit lehet házilag kezdeni. Ehhez a cikkhez készíthetsz egy videót, amiben lépésről-lépésre megmutatod azt, ami a cikkben leírtál. A rövid videót pedig az kapja meg, aki a cikk végén megadja az e-mail címét.
Boom!
Máris van egy tökéletes eszközöd, ami automatikusan gyűjti neked az e-mail címeket.
A tartalom tuningolás, egy nagyon zseniálisan konvertáló módszer. Hiszen akik végigolvasott egy cikket az eldugult wcről, az nagyon valószínű, hogy a videót is meg akarja nézni.
A sikeres tartalom tuningolás kiegészíti a cikket és segít releváns feliratkozókat gyűjteni.
Mivel pontosan tudod, miről szól a cikk, így az adott cikknél feliratkozott olvasóidról egy nagyon értékes dolgot tudsz: Mi az aktuális problémájuk és mi érdekli őket. Ez a szegmentálás.
Egy ilyen listának nagyon könnyen lehet eladni kapcsolódó termékeket.
Mondjuk egy eszközt, hogy ne duguljon el a wc legközelebb.
Egyszerűen csak vedd elő a Google Analyticset és nézd meg, hogy melyik cikkedet olvassák a legtöbben és/vagy hol töltenek több időt az olvasók. Ezek a legnépszerűbb cikkeid. Mivel plusz tartalmat gyártani idő vagy pénz, érdemes csak a népszerű tartalmakat feltuningolni, hiszen azok hozzák a legtöbb feliratkozót.
Attól függően, hogy miről szól a blog posztod, a puska lehet egy gyors tartalom tuning. Mondjuk, ha cikket írtál a különböző HTML tagekről, akkor a puskád lehet egy pdf fájl, amiben összegyűjtöd a különböző HTML tageket és azt, hogyan kell azokat használni.
A hosszú posztok esetén, amik 4,000 karakternél többek, jól konvertál az ellenőrző lista. A lista tartalmazhat egy lépéséről-lépésre útmutatót, amit csak követnie kell az olvasónak.
Ha mondjuk írtál egy cikket a vonzó blogbejegyzés készítésének rejtelemiről, akkor a tuning lehet egy pdf, ami lépésről-lépésre vezeti végig az olvasót, hogy önmaga is leutánozhassa.
Ha profi estközt akarsz használni hozzá, akkor javasolom a https://www.forgett.com oldalt, ahol látványos listákat készíthetsz
A cikkedben több különböző honlapra és eszközre hivatkozol?
Akkor csinálj egy link gyűjteményt, ahol összeszeded egyben a cikkben bemutatott oldalakat. Tegyél mellé egy rövid magyarázatot és tedd letölthetővé, pdf formátumban.
Így az olvasóknak nem kell a cikkből kibogarászniuk a linkeket.
Ha készítettél egy videót vagy hanganyagot és ez lett a népszerű tartalmad, akkor gépeld be a szövegét. Tedd bele egy pdf fájlba és tedd letölthetővé az e-mail címért cserébe.
Az átírtat készítése nem több, mint 10 perc. De akár ezt is kiszervezheted, erre egy nagyon jó megoldás: https://www.gepelek.hu
Ha felvetted az egyik előadásod, webinarod vagy van bármilyen videó anyagod, akkor tedd hozzá bónuszként a kapcsolódó cikkhez.
Akár magát a cikk tartalmát is elkészítheted videó formában vagy hanganyagként. Főleg a „hogyan csináld” cikkeknél lehet nagyon jó a videós tartalom.
A hanganyagok pedig segítenek a mélyebb tartalmú és nagyobb terjedelmű cikkek „fogyasztásában”. A hangot elég elindítani és nem kell ott ülni a számítógép előtt. Lehet mást is csinálni, főzni, edzeni vagy vezetni. Ideális oktató jellegű cikkekhez.
Valami összetett dolgot tanítasz a cikkedben? Egyszerűsítsd le. Az emberek gyorsan ki akarnak mindent próbálni, anélkül, hogy aggódnának amiatt, milyen bonyolulttá válhat később. (Általában a későbbi bonyodalmak veszi el a kedvet az első lépésektől). Ezért koncentrálj az első lépésekre, egyszerűsítsd le és könnyítsd meg az elindulást.
Írtál egy gyors elindulást segítő cikket, ami megmutatja a szükséges lépéseket? Miért ne mehetnél bele a részletekbe is? Írd meg hosszabban, részletes magyarázatokkal, hogy akit igazán érdekel a téma és belemélyedne, le tudja tölteni azt.
Csináltál egy kutatás vagy egy felmérést és publikáltad? Akkor a felmérés táblázatos adatait, a grafikonokat csatolhatod a szöveges összefoglalóhoz, mint letölthető tartalom. A kutatások és felmérések abban segítenek, hogy elismert szaktekintély legyél a piacodon.
Ez lehet egy kapcsolódó diagram, egy motiváló poszter, egy ösztönző step by step.
Bármi, amit az olvasó letölthet, kinyomtathat és kitehet a falára. Ez egy remek eszköz arra, hogy az olvasód motivált és fókuszált maradjon.
Ha tanítasz valamit, magyarázd el a koncepciód. Készíts házi feladatot, amit az olvasó letölthet és jobban megértheti az anyagodat.
Ha van olyan ismerősöd, kapcsolatod, aki szakértő egy területen és kapcsolódik a témádhoz?
Akkor készíts vele videó interjút egy telefonnal. Majd a cikkednél ajánld fel a videó letöltését bónuszként.
Csinálhatsz esettanulmányt, elemzést az iparágadban lévő cégekről vagy emberekről. Ez is nagyon érdekes tud lenni. De akár csinálhatsz magadról is. Az embereket nagyon érdekli, hogy másik hogyan értek el dolgokat és milyen út vezetett odáig. Imádunk mások példáiból okosodni. Használd ki.
Ha a cikked egy hosszabb lista valamiről (úgy, mint ez), akkor azt is csinálhatod, hogy a listát levágod. A folytatást pedig az e-mail címért cserébe adod oda.
Nézd meg, hogy az adott csalid, melyik cikked témájához kapcsolódik szorosan. A csalid reklám bannerért pedig tedd bele a cikked szövegébe.
Sokkal hatékonyabb, ha a szövegnek a stratégiailag fontos részén van egy nagyon aktuális csali banner. Hihetetlenül nagy konverziót lehet elérni ezzel az egyszerű módszerrel.
Hiszen azok a legjobb feliratkozók, akik a cikket olvasva éppen eljutnak a probléma kifejtésének végére, és ott látják meg a csalid banner hirdetését. Egy ingyenes ajánlatot, ami a felvetett problémára kínál átfogó megoldást.
Az www.uzletiblog.hu szoftverbe például tettünk olyan fejlesztést, aminek segítségével a feltöltött csali hirdetéseid automatikusan megjelennek a megírt cikkek szövegében.
Amikor írod a cikket és eljutottál egy fontos részhez, akkor csak beszúrod a „csali helye” változót.
A szoftver pedig a cikkeket a címkék alapján összepárosítja a csalikkal. Ha több csali is tartozik egy címkéhez, akkor A/B teszteli a csali ajánlatot így az is kiderül, hogy melyik csali ajánlat hatékonyabb számodra az adott cikknél.
Például:
Adhatsz email sablont, szövegírási sablont, címsor írási sablont, finanszírozási sablont excel táblaként, névjegykártya sablont, és így tovább…
Egyszerűen csak add azt oda, amit már amúgy is használsz. Ha van egy bevált sablonod, mondjuk a Facebook poszt írására, akkor oszd meg az olvasóiddal az e-mail címükért cserébe.
Írd le, hogy milyen összetevők kellenek a sikerhez és azt honnan tudja beszerezni. Gondolj erre úgy, mint egy étel elkészítésének útmutatójára.
Van ahol nagyon könnyű receptet adni, mert csak leírod az elkészítés módját és a hozzávalók mennyiségét. Van, ahol többet kell törpölni ezen. Mégis el tudok képzelni egy receptet arra is, hogyan lehet minden este pihentetően aludni.
Hasonlón a sablonokhoz, a forgatókönyvek is nagyon értékes bónuszok. Az olvasóid nagy része nem tudja, hogy mikor mit is kellene mondania. Zseniálisan használja ez a technikát az Apple. Minden üzletében komplett forgatókönyvet kell megtanulnia minden dolgozónak. Pontosan tudják mikor, mit kell mondani a vevőnek. Hogyan és mit kell reagálniuk egy-egy kérdésre vagy panaszra.
Ugyan ilyen forgatókönyvet adnak az üzletkötőknek, a telefonközpontosoknak vagy azoknak a pasiknak, akik nem tudják, hogyan kellene megszólítani egy lányt az utcán.
El tudok képzelni hasonló forgatókönyvet arról, hogyan kell kapcsolatokat kiépíteni egy konferencián, hogyan kell ajánlatot írni, alkudozni, állásinterjúztatni, fizetésemelést kérni stb.
Ez egy nagyon elterjedt módszer. A sikere a hatékonyságában van. Ha el akarsz adni valami online terméket vagy szolgáltatást, akkor érdemes előtte ingyenes bemutatót, ízelítőt adnod belőle.
Így nem csak a bizalmat erősíted, de vágyat is keltesz a termék/szolgáltatás megszerzésére.
Legtipikusabb példa a DomainFlotta.hu honlapszerkesztője, ahol a kipróbálás gombra kattintva bekérik az e-mail címed és már tesztelheted is a szoftvert.
Hasonló, mint az ingyenes demo, csak itt kóstolót adsz az olvasóidnak. A legtipikusabb példa a könyv. A könyv értékesítésénél a legjobban az működik, amikor az e-mail címéért cserébe az első 2 fejezetbe beleolvashat (belekóstolhat).
Elképesztően jól működik még a fizetős kurzusoknál, ahol az első fejezetet ingyen megkaphatod.
A tanfolyamok remek lehetőséget biztosítanak arra, hogy oktasd az olvasóidat és vezetőként tekintsenek rád. A tanfolyam állhat videók sorozatából, de lehet e-mail vagy ebook sorozat is. A lényeg, hogy valami értékes dolgot taníts nekik. Például azt, hogyan tudnak ők is több e-mail feliratkozót szerezni.
Ha grafikus vagy, akkor a cikked végéhez csatolhatod a PSD vagy EPS fájlokat. Megteheted akkor is, ha videó effektekkel foglalkozol. A programozókat pedig már nem is említem, hiszen olyan egyértelmű J
Az emberek imádják az infógrafikákat, mert összetett információkat tartalmaznak, könnyen emészthető, vizuális formában. Ráadásul szépek.
Vannak szolgáltatások, amikkel könnyedén készíthetsz infógrafikákat: Snappa, Piktochart, Easel, and Canva
Néhány olvasód szívesebben néz prezentációt, mint olvas. Nekik így könnyebb az információ emésztése. Talán mert kevesebb a szöveg és látványosabb, követhetőbb a gondolatmenet.
Akár fordítva is csinálhatod. Ha tartasz egy előadást, akkor készítesz belőle egy cikket, a diákat pedig felkínálod bónuszként a cikked mellé.
Ha a prezentációdat feltöltöd a SlideShare oldalra, akkor nemcsak értékes linket szereztél a cikkednek, hanem új olvasókat is.
Prezentációt készíthetsz a Magyar gyökerű www.Prezi.com oldallal, de használhatod a Google Slides eszközét, ahogy a Powerpointot is
Ez talán a legkönnyebben előállítható bónusz. Én például mindig wordben írom meg a cikkeket és onnan másolom be az üzleti blogomba.
A legjobb ebben a módszerben, hogy az Üzleti Blog eltávolítja a káros word kódokat a szövegből, de megmarad a formázás és a legjobb, hogy a linkek is.
Mivel így minden cikkemnek megvan a word változata, egyetlen gombnyomással tudok PDF –be nyomtatni.
Ezt csak felkínálom letölthető termékként az e-mail címért cserébe.
Ha a posztodban nagy mennyiségű információk vannak, mint pl.: a 75 bizonyítottan hatékony címsor, akkor ezt feltöltheted a cikkedhez, mint bónuszt.
Így az olvasóid könnyebben tudják majd használni, elemezni, rendezni vagy akár bővíteni.
Forrás: https://sumome.com/stories/content-upgrades
A tartalom tuningolás extra munkát igényel, ezt kár lenne tagadni. De az is tisztán látható, hogy ez a módszer a leghatékonyabb, hogy potenciális vevők e-mail címét tudd összegyűjteni.
Az extra tartalomra tekints úgy, mint befektetésre, ami elősegíti a vállalkozásod növekedését.
Befektetheted az idődet a tartalom elkészítésébe vagy befektetheted a pénzedet (megbízol szövegíró csapatot: marketingszoveg.com).
Bármelyiket is választod tartsd szem előtt, hogy a tuningolás akkor lesz értékes, ha valóban az adott cikkhez tesz hozzá olyan extrát, amire vágynak az emberek.
Néha egyszerűen csak egy pdf kivonat, egy lista, egy step by step, amit könnyen el tudsz készíteni. Főleg, ha a cikkeket wordben írod meg és utána másolod át az Üzleti Blogodba.
Újra megmutatom a tartalom Tuningolás lépéseit:
1. Lépés: Találd meg a látogatott cikkeket a blogodban
2. Lépés: Azonosítsd be, hogy milyen típusú extra tenné még hatékonyabbá a cikked
3. Lépés: Készítsd el ezt a tartalmat.
Ha kérdésed van vagy kihagytunk valamit, akkor írd meg a hozzászólásoknál.
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.
Adatkezelési szabályzat | ASZF