3 lépés, hogy minőségi látogatókat hozzon a Pinterest

Kategória: Több olvasó | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

A Pinterestre sokan csak legyintenek és nem foglalkoznak vele. Nagyon kevés marketinges használja és pont ezért van akkora potenciál benne. Iszonyúan kicsi a reklámzaj és tele van hasznos tartalommal.

 

Igen, valóban több ember használja a Facebook-ot.

Azonban a Pinterest felhasználók célja, hogy tervezzenek, vásároljanak, ötleteket gyűjtsenek és használják a megszerzett tudást. Pont ezért ezek a felhasználók sokkal értékesebbek a vállalkozásodnak, mint azok, akik azért vannak egy közösségi oldalon, hogy macskás videókat nézzenek.

És ha jobban fontolóra vesszük, hogy a nők 50% -ka és az apák 50% -ka használja a Pinterestet az Egyesült Államokban - ez már elég komoly vásárlóerőt képvisel. (összesen 47 millió amerikai felhasználó van.)

Magyarországon is egyre többen használják és főleg a nők. Ha regisztrálsz a Facebook felhasználóneveddel az oldalra, akkor látni fogod, hogy mennyi ismerősöd használja már, anélkül, hogy tudtál volna róla.

 

 

3 lépés, hogy minőségi látogatókat hozzon a Pinterest
 
 
 

 

Használd ki a Pinterest látogatószerző lehetőségeit 3 egyszerű  lépésben

De mégsem az a Pinterest legnagyobb előnye, 

  • hogy sokan vannak már most, 
  • hogy egy szűz terület, amit meghódíthatsz 

 

A legnagyobb előnye, hogy automatikusan ajánlja a tartalmaidat azoknak, akikről azt gondolja, hogy számukra érdekes lehet. Emlékszel a Facebook kezdeti időszakára, amikor mindenki látott minden posztot és könnyű volt követőket gyűjteni? A Pinteresten még követőket sem kell gyűjtened, mert azt is megteszi helyetted. Ez a rendszer működésének alapja. 

Nade, mi is a Pineterest? Képzeld el úgy, mint egy üzenőtáblát, ahova kiszúrhatod a fontos dolgokat, hogy ne felejtsd el.

 

3 lépés, hogy minőségi látogatókat hozzon a Pinterest
 
 
 

 

A Pineterst úgy működik, mint egy parafatábla. Kitűzheted a legjobb ötleteket a megfelelő tábláidra

 

Ha anyuka vagy, aki szeretne kézzel készített plüssállatokat készíteni, akkor létrehozol egy ilyen táblát és gyűjtöd rá azokat az anyagokat, amik ezek készítését mutatja meg. Ez lesz a te gyűjteményed. A legjobb, hogy a Pinterest szól, ha talál egy új anyagot a tábládra, ami illik oda.


Ha veterán autó mániás vagy, akkor veterán autókat tűzöl ki a tábládra és ehhez kapcsolódó anyagokat kínál neked a Pintetest.


Ha műkörmök bűvöletében élsz vagy és új és új ötleteket keresel, akkor létrehozol egy ilyen táblát és a Pinterest automatikusan ajánlani fog neked hasonló táblákat.


Ha imádod a kerted, akkor ezzel kapcsolatos Pineket gyűjtesz. Ha barkácsolni szeretsz, akkor olyanokat.

 

Gondolom már érted. A pin gyűjtőkről pontosan tudni lehet, hogy mi érdekli őket. És most jössz te és eljuttatod nekik a cikkeidet.

 

 

A Pinek ereje
 

A pinek alapvetően képek. Vagy olyan kép amire szöveg van írva vagy egy infografika, ami összeszed lépéseket vagy egy folyamatot mutat be.

Csakhogy itt minden Pinhez kapcsolódik egy link is, amire kattintva a látogató eljut az oldaladra és ott már bővebben egy cikk keretében mesélhetsz neki az adott Pinről. Ott már az olvasónak megszerezheted az elérhetőségét vagy akár egyből eladhatsz neki. Erre egy csomó módszert írtam le a Tartalommarketing a Gyakorlatban című könyvemben.

 

Na és itt van a Pinterest legnagyobb előnye. Ha írsz tartalmat, értéket adsz, akkor a cikkedben használt képet egyszerűen csak feltöltöd a Pinterestre. Innentől a Pinterest elkezdi olyanoknak ajánlani, akiknek az egyik táblájába (gyűjtemény) kapcsolódik. Ők meglátják, kattintanak és eljutnak az üzleti blogodra.

Nekem a Pinterest akkor lett a jóbarátom, amikor csak egy próba miatt regisztráltam rá, kitettem egy képet az egyik cikkemből és 68 olvasót hozott 2 nap alatt. Anélkül, hogy 1 követőm lett volna. Zseniális!

A legjobb mégis az, hogy szinte alig használják marketing célokra, így most érdemes területeket foglalni. Mire vársz még? Ja... a 3 módszerre :)

 

 

3 lépés, hogy azonnal profitálj a Pinterest használatából

 

1. lépés: Felejtsd el a saját profilt
 

Sokan azt gondolják, hogy először létre kell hoznod egy Pinterest profilt, és utána találnod és mentened kell menő pineket hogy legyenek követőid.

Azonban ez tévedés, de megértem a zavarodottságukat.

Minden más közösségi platform arra kényszerít, hogy készítsd el saját profilodat és arra ösztönzi a vállalkozásokat, hogy folyamatosan építsék a követőik számát.

 

De a Pinterest más.

 

NINCS szükséged profilra ahhoz, hogy a Pinterestből elképesztő mennyiségű forgalmat szerezz. Ettől még javasolt, de nem szükséges, ha nem akarod,

 

3 lépés, hogy minőségi látogatókat hozzon a Pinterest
 
 
 

Még saját Pinterest profilra sincs szükséged, mint más közösségi oldalaknál.

 

Mutatok egy példát:

 

A mindmegette recept oldal nem rendelkezik Pinterest profillal, de a Pinterestről hatalmas forgalmat kap.

Honnan tudhatjuk, hogy a irgalmatlan mennyiségű forgalma van a Pinterestről?
 

Itt van a trükk: Menj fel a "https://hu.pinterest.com/source/URL" oldalra, hogy megtudhasd, az emberek milyen Pineket mentenek bármely weboldalról.

 

Tehát, nézzük meg, hogy az emberek mit Pinelnek a mindmegette.hu-ból, úgy hogy beírjuk az alábbi címet: https://hu.pinterest.com/source/mindmegette.hu/ 

 

3 lépés, hogy minőségi látogatókat hozzon a Pinterest
 
 
 

Ezeket a Pineket mentették a mindegette.hu oldalról a Pinterest felhasználók



Nézd meg! A mindmegette.hu weboldaláról származó recepteket több ezer Pinterest profilra mentették, mindegyiket anélkül, hogy az oldalnak lenne Pinterest profilja. Azta!

 



 

2. lépés: Kitalálni, milyen emberek szeretik a pinelést

 

Oké, most már tudod, hogy nem kell profilt létrehoznod, hogy forgalmad legyen a Pinterestről.

Mi a következő lépés?

Kezdd azzal, hogy érezd meg a potenciált a Pinterestben és mérd fel a piacodat

Ehhez írd be a legjobb keresőszavakat a Pinterest keresőjébe:

 

3 lépés, hogy minőségi látogatókat hozzon a Pinterest
 
 
 

 

A pinterest kulcsszavas keresője a játékok kulcsszóra. Látod mennyi javaslatot tesz a szűkítésre?

 

Például, ha  játékokkal foglalkozó cégem van, a "játékok" kulcsszót írnám be a Pinterest keresőjébe. Ha motivációs előadó vagyok, a "motivációs előadó" szóra keresnék első körben.

Mi jön elő a keresési kifejezésekre? Melyik Pinnek van a legtöbb Pinje (újraposztolása)?

Most biztos sokan úgy gondolnak a Pinterestre, mint egy közösségi oldalra, de ez ténylegesen keresőmotorként működik.

 

Tehát kezeld úgy a Pinterestet, mint a Google keresőt

 

Írd be a keresési kifejezéseket, nézd meg, ki vezet a témádban, és stratégiailag úgy határozd meg a létrehozandó tartalmat, hogy megjelenj az eredmények között.

A keresési kifejezéseket célzó blogbejegyzések létrehozásával rengeteg követőt érhetsz el.

És itt érdemes ismét előhozni a Tartalommarketingben rejlő hatalmas automatizálási potenciált. Mivel eleve olyan tartalmakat készítesz, ami érdekli az olvasóidat és ezért azokra rengeteg látogatót hoz neked a Google kereső, nincs más dolgod, mint az oldalara feltenni a Pinterest megosztási lehetőséget is, hogy egyre több ember mentse a cikkeidet a saját Pinterest táblájára. Amint elkezdik menteni, máris bekerülsz a Pinterest vérkeringésébe és elkezd neked egyre több látogatót hozni.

 

Ha ráviszed az egeret bármelyik képre ebben a cikkben, látni fogod a Pinterest megosztási lehetőséget. Próbáld csak ki. Amúgy mi az üzleti blog szoftverét használjuk a blogolásra, de WordPress oldalakhoz is vannak remek pinterest pluginok.

Persze ezt a folyamatot felgyorsíthatod azzal, hogy készítesz saját profilt és magad is kiposztolod a saját cikkeidet.

Miért is ne posztolnád te is a Pinterestre a cikkeidet? Időigényes? Macerás? Ugyan, automatizáld le, hiszen ez a tartalommarketing legnagyobb előnye.

 

Automatizáld le a posztjaid Pinterestre kikerülését

Erre a legjobb eszköz az IFTTT.com. Itt beállíthatsz szabályokat. Ilyen szabály az is, ha egy új cikket írsz, akkor azt automatikusan töltse fel a Pinterest oldaladra is. Mindezt tök ingyen megteszi neked. Így valóban csak a tartalom gyártásával kell foglalkoznod.

A működése egyszerű. Csak megadod a blogod rss csatornájának az URL címét és engedélyezed a Pinterest fiókoddal az összekötést. A kezdéshez csak kattints az alábbi linkre: Blog cikkek automatikus posztolása a Pinterestre

 

 

3. lépés: Függőleges képek hozzáadása a bejegyzéseidhez
 

Miután már rendelkezel olyan blogbejegyzésekkel, amelyek jól illeszkednek a Pinterest keresési kifejezéseihez, érdemes egy figyelemfelkeltő függőleges képet is raknod a cikkedbe.

A Buzzfeed-en találsz remek példákat erre. Ha olvastad a Tartalommarketing a gyakorlatban könyvemet, akkor ezek a tipikus VIRAL cikkek.

Amikor írnak egy bejegyzést, amiről úgy gondolják, jól fognak működni a Pinteresten, mindig betesznek egy függőleges képet a posztba, ahogy az alábbi cikkben is:

 

3 lépés, hogy minőségi látogatókat hozzon a Pinterest
 
 
 

Ilyen egy Pinterest kompatibilis függőleges kép.  Olyasmi mint az infografika, csak sokkal könnyebb elkészíteni

 

Látod a bejegyzés tetején található függőleges képet / kollázst?

Ezen a ponton talán túlterheltnek érzed magad - az összes blogbejegyzésemhez hozzá kell adnom függőleges képeket?!

Higgy nekem, ez egyszerűbb, mint amilyennek tűnik.

 

Erre van szükséged ...

  1. Egy portrékép, ami illik a blogbejegyzés témájához (Képek kereséséhez használhatod pl.: az everypixel.com-t).
  2. A blogbejegyzés címét a kép tetején átfedésben feltüntetni (erre jó megoldás lehet a canva.com-t még csak designerre sem lesz szükséged).
  3. Ha pedig kifejezetten kollázs készítő szoftver kellene, akkor: Be Funky online kollázs készítő

 

Nem kell hogy a Pinjeid professzionálisan legyenek megtervezve.

 

3 lépés, hogy minőségi látogatókat hozzon a Pinterest
 
 
 

 

Ezt a kollázst 1 perc alatt készítettem a Be Funky online kollázs készítővel

 

Sőt mi több, úgy vélem, hogy a házi készítésű pinek jobbak, mint a szuper jól megtervezettek, mert kevésbé emlékeztetnek a hirdetésekre.

Próbáld ki ezt az egyszerű három lépést, és emeld a Pinterest játékot a következő szintre.

 

1 tipp a Pinterest használatához

 

A Pinteresten fontos, hogy a képeid nagyok, részletesek és nagyíthatóak legyenek. A Be Funky -val pontosan ilyen képeket tudsz készíteni a cikkeidhez. Azonban minél nagyobb a képed, annál inkább lassítja a blogod betöltését. Ezért minden képet, amit feltöltesz a blogodra optimalizálj!

Erre a legjobb eszköz a tinypng.com. Ez egy weboldal, amire egyszerűen ráhúzod a cikkben használt összes képedet. Optimalizálja és tömöríti minőségvesztés nélkül, majd egy gombnyomással letöltheted az optimalizált képeket. Csak pár mozdulat, de megéri.

Nézd meg videón a működését:

 

 



Ha tetszett a cikk oszd meg. Ha kérdésed van tedd fel a hozzászólások résznél.

 



Vissza

Címkék : pinterest

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.