Mindenki arról álmodik, hogy csinál egy üzleti blogot és majd rengeteg ember fogja olvasni. Azok akik pedig olvassák elkezdenek vásárolni is tőlük. A képlet tényleg ennyire egyszerű.
A nagy kérdés mindig az szokott lenni, hogy miről is írj. Mi legyen az a téma, ami rengeteg embert vonzz majd a blogodra. Erre sok tanácsot adok a könyvemben (tartalommarketing a gyakorlatban), de most bemutatok egy új és elképesztően hatékony módszert a kulcsszókutatást.
Az olvasóid akkor találnak majd rád tömegesen, ha olyan témákról írsz, amikre ők meg keresnek a Google keresőben
Ha a cikked címét és tartalmát úgy írod meg, ahogy arra az emberek keresni fognak, akkor számíthatsz rá, hogy előbb utóbb a Google felemel a találati listán és szállítani fogja hozzád a minőségi olvasókat tömegesen.
Persze a tartalmakat továbbra is az olvasóknak írod és nem a Google keresőnek, de azért jó tudni, hogy a vevőid mire vágynak. A kulcsszó kutatás lényegében nem más, mint felmérni a piacod vágyait és belesni a fejükbe. Mondtam már, hogy elképesztően hatékony technika?
Mielőtt belevágunk a folyamat megértésébe, érdemes megismerni a legfontosabb fogalmakat.
A megfelelő kulcsszókutatás azért fontos, mert segítségével megtudhatod, milyen keresési kifejezéseket használ a célcsoportod. Sokszor előfordul, hogy egy üzleti blog teljesen más kulcsszavakra van optimalizálva, mint melyeket a célközönsége használ, ezért a potenciális ügyfelek nem találják meg az adott blogot.
Gyakori hiba, hogy egy weblaptulajdonos egyedi neveket ad a termékeinek vagy szolgáltatásainak. Ez abból a szempontból jó döntés, hogy a felhasználók könnyen megjegyzik ezeket a szavakat és azonnal a vállalkozással fogják azonosítani. Azonban vedd figyelembe, hogy az egyedi szavakat és kifejezéseket nagyon kevesen használják, ezért főleg egy ismeretlen termék esetében a potenciális célközönség el sem jut a weboldalig.
Emiatt nincs értelme olyan kulcsszavakra optimalizálni egy cikket, melyet nem keresnek a felhasználók. A megfelelő kulcsszókutatás biztosítja, hogy azokra a kulcsszavakra optimalizáld weboldalad vagy blogodat, melyeket a célközönséged is használ. Ezen felül a felhasználók keresési szándékának megismerésével megtudhatod, milyen információkra van a felhasználóidnak szüksége, és ezekre tudsz hasznos válaszokat adni.
A folyamat 4 lépésből áll. Először meg kell határoznod, hogy a vállalkozásod célja, a küldetése. Ezután állíts össze egy listát azokból a kulcsszavakból, amelyekre szeretnéd, hogy megtaláljanak a felhasználók. Majd meg kell határozni a felhasználók keresési szándékait és végső lépésként létre kell hoznod a blogod kategóriáit, a címkéket és magukat a tartalmakat.
Mielőtt elkezdenéd magát a kulcsszavak feltérképezését, meg kell határoznod a céljaidat. Tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket:
Elsőre ezeknek a kérdéseknek a megválaszolása egyáltalán nem könnyű feladat. Ki kell találnod, hogy mi emeli ki vállalkozásodat és weboldaladat a versenytársaid közül, vagyis mi tesz téged egyedivé. Ráadásul meg is kell határoznod, hogy kik az elsődleges célközönséged. Amikor egyértelműen és részletesen megválaszolod ezeket a kérdéseket, akkor már meg is tetted az első lépést a kulcsszó stratégiád kialakításában.
A kulcsszó kutatás második lépése, maguknak a kulcsszavaknak az összeírása. A már meglévő célod elérését szem előtt tartva próbálj meg a potenciális látogatóid fejével gondolkozni.
Ezekre a kérdéseka írj fel minél több választ.
Abban az esetben, ha a céljaid egyértelműek, akkor a legtöbbször egyértelmű válaszokat fogsz kapni arról, hogy miben különbözik és emelkedik ki vállalkozásod a tömegből. És egyértelműen ezeket a kifejezéseket keresed.
Győződj meg róla, hogy a kulcsszavak illeszkednek a céljaidhoz
Ne feledd, hogy a tartalmaidhoz kapcsolódó kulcsszavakat és keresési kifejezéseket keresed. Azokat a kulcsszavakat, amik nem kapcsolódnak közvetlenül a blogod tartalmához nem szabad használnod. Amennyiben mégis használnád őket, úgy a Google keresési algoritmusa nagyon hátra, vagy sehogy sem fogja rangsorolni a blogod.
A lehetséges keresési kifejezésesek listájának összeállítása egy induló blog esetében nem egyszerű feladat. Mivel még nem állnak rendelkezésre adatok a például a Google Analytics-ban, ezért a lista összeállításához elsősorban a saját logikánkat használhatjuk. Egy induló blog esetében egy hozzáértő szakember segítsége megkönnyítheti a feladatot.
Napjainkban a keresésoptimalizálási (SEO) stratégiáknak elsősorban a felhasználók által feltett kérdésekre kell választ adniuk. Amikor valaki elindít egy keresést a Google rendszerében, egy felmerült problémára keresi a megoldást. A keresési szándék meghatározásához, az alábbi kérdések megválaszolása nyújt segítséget:
Amikor összeállítod a blogod tartalmát, mindig tedd fel magadban ezeket a kérdéseket. A fentiek alapján, négyféle keresési szándékot különböztethetünk meg:
Ismerd meg, hogy melyik keresési szándék vonatkozik az üzleti blogodra , és ahhoz igazítsd a tartalmadat, hogy szó szerint megadd a felhasználóknak azt amire vágynak.
A következő lépés a hosszútávú kulcsszó stratégia megvalósításában, a megfelelő minőségű tartalmak létrehozása. Még pár évvel ezelőtt is, ha egy kulcsszóra előkelő helyezést akartál elérni, akkor szinte minden aloldaladat egy-egy kulcsszóra kellett optimalizálnod. Napjainkban azonban a keresőalgoritmusok már annyira fejlettek, hogy a felhasználók keresési szándékát megvizsgálva, a legjobb választ jelenítik meg a keresésükre.
Ez azt jelenti, hogy egy tartalmat már nyugodtan lehet optimalizálni több kulcsszóra is, mivel a keresőalgoritmus megérti és rangsorolni tudja a kulcsszavak közötti különbségeket.
A megfelelő tartalmak létrehozása érdekében, javasoljuk, hogy jól strukturált módon például egy táblázatkezelő (Excel, Google Sheets) segítségével add hozzá minden aloldalakhoz a használni kívánt kulcsszavakat. Ezáltal át tudod tekinteni, hogy egy adott aloldal esetében milyen kulcsszavakat fogsz használni, melyekre kell annak tartalmát optimalizálni.
Miután a fentiekkel elkészültél, létre kell hozni a céloldalaidat. Nem szükséges mindet azonnal elkészíteni, hiszen egy hosszú távú folyamatról beszélünk. Minél pontosabb egy keresési kifejezés, annál közelebb helyezkedik el az aloldala a nyitóoldalhoz képest. A számodra legfontosabb kulcsszavak pedig kiemelkedő minőségű tartalmas cikkekhez kell hogy vezessék a felhasználókat, mivel ezek azok a kulcsszavak, melyekre mindenképpen a Google keresési és találati oldalán előkelő helyen szeretnéd hogy a felhasználók megtalálják a blogodat.
Miután végeztél a kulcsszókutatással, egy világos áttekintésed lesz arról, hogy a felhasználók milyen kulcsszavakkal és keresési kifejezésekkel juthatnak el a blogodra, és a webhelyed tartalmát pontosan mihez kell igazítanod.
Végezetül nézzük azokat a szoftvereket, amelyek a kulcsszó kutatásban tudnak segíteni neked. Egy 133 online marketing szakértő visszajelzését összesítő cikk szerint a legnépszerűbb eszközök kulcsszó kutatáshoz az alábbiak:
Személyes megjegyzés: legyen bármilyen profi egy eszköz, ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a magyar nyelvű kifejezésekre is jól fog működni. Éppen ezért azt javaslom, hogy próbálj ki többet is, az ingyenes próba időszakok a szoftverek többségénél ezt lehetővé teszik, és használd azt a szoftvert, amelyik a legjobb eredményeket hozza a magyar nyelvű kulcsszavakra.
Forrás: Vendég cikk. Szerző: Tusnádi István.
Címkék : szövegírás, puska, keresőoptimalizálás, induló vállalkozás, analytics
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.
Adatkezelési szabályzat | ASZF