Az Analytics tudja kik a tökéletes vevőid és el is mondja

Kategória: Ötletből - Siker | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

A Facebookon nem kulcsszavakra, hanem emberekre hirdetünk. Ezért a sikeres Facebook hirdetések kulcsa, az, hogy tudd, mi jellemző a tökéletes vevőidre. Ehhez el kell készítened egy tipikus vevő profilt, hogy meghatározd kikre érdemes céloznod.

Ezt hívják buyer persona-nak.

Sokkal kevesebben használják, mint akik halottak már róla. Ennek talál az az oka, hogy nem is olyan egyszerű összeállítani. 

 

Az Analytics tudja kik a tökéletes vevőid és el is mondja

A tökéletes buyer persona Google Analytics adatok alapján

 

 

Kezdjük azzal, hogy miért a tökéletes vásárlónak hirdetünk?

Mert nekik a legkönnyebb és a legolcsóbb eladni. Mindig törekedj arra, hogy a lehető legjobban szűkítsd le a célpiacodat, mert így lesz olcsóbb hirdetned a Facebookon. Aztán, majd ha jönnek a sikerek, és a bevételek, te pedig idővel majd sokkal több olvasót és vevőt akarsz, akkor bővítheted a célpiacod körét egy szélesebbre. Addig viszont ne tedd, mert minél szélesebb a megcélzott emberek köre, annál több befektetést igényel a hirdetés és annál kockázatosabb a megtérülés is.

Van arra egy remek módszer, hogy a Google Analytics-ből megtudd, mi jellemző a legjobb olvasóidra, vagy vevőidre. Mikor már egy ideje működik az üzleti blogod és vannak olvasóid, vannak hírlevél feliratkozók és rendelések, akkor időnként vizsgáld meg, hogy milyen profilt állít össze a Google a látogatóidról.

Ehhez csak lépj be az Analytics fiókodba (www.google.com/analytics) és ott a közönségből nézd meg a „vonzódási kategóriákat” és az „aktív piaci szegmenseket”.

 

Az Analytics tudja kik a tökéletes vevőid és el is mondja

Ügyfeleid profiljainak pontosítása a Google elemzése alapján

 

Érdemes legalább az elmúlt 30 nap statisztikáit nézni vagy akár többet, ha ritkább a konverzió.

Fent a szegmenseknél (2.) érdemes hozzáadnod az „új felhasználókat” és a ”visszatérő felhasználókat” is, hogy lásd azt is, hogy az adott konverziónál azonnal konvertálódnak vagy többször visszatérnek előtte.

Másodlagos dimenziónak (3.) beállíthatod az életkort, vagy a nemet és akkor még több adatot látsz a „buyer personáidról”.

 

 

Az Analytics tudja kik a tökéletes vevőid és el is mondja

A kapott adatok elemzése

 

Ahhoz, hogy a kapott adatokat könnyebb legyen értelmezned, állítsd az adatokat „összehasonlításra” (1.) és válaszd ki a legördülő menüből a „célkonverziós arányt” (2.).

Neked most azok az adatok kellenek, ahol minél hosszabb a jobb oldali zöld csík (3.), mert ez jelenti azt, hogy az adott szegmensbe tartozó emberek közül többen konvertálódnak, mint a webhely átlaga. Vagyis ebbe a típusba tartozó emberek a legjobb vásárlóid. Minél hosszabb a zöld csík, annál inkább jellemző a célpiacodra az adott tulajdonság.

A képen azt látod, hogy 18,74%-kal többen konvertálódnak azon látogatók közül, akik szeretik a filmeket (4.), 35-44 év közöttiek (5.) és először járnak az oldalamon (6.).

Végignézed az eredményeket, beállítod ugyanezt az „aktív piaci szegmensekre” is és máris lesz egy lézerpontos, valódi adatokra épülő ügyfélprofilod. Pontosan tudni fogod, hogy a leginkább konvertáló olvasóidra mik a jellemzőek és hol találod meg őket nagyobb számban. Ebből pedig nemcsak az derül ki, hogy milyen hirdetési beállításokat kell használnod a Facebook hirdetéseknél vagy a Google Display hálózatában, de az is kiderül, hogy milyen helyeken és oldalakon érdemes még hirdetned az üzleti blogod tartalmait.

Most, hogy már tudod kiknek érdemes megjeleníteni a cikkeidet, nézzük meg, hogyan is érdemes hirdetned azokat.

 

Azokról a hirdetésekről, amiket a leginkább érdemes a Facebook-on indítanod, megtalálod a Tartalommarketing a gyakorlatban című könyvben

 



Ha tetszett a cikk, oszd meg és kérdezz bátran,

 

Vissza

Címkék : TMGY, reklám, analytics, facebook

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.