Azoknak, akiknek problémát jelent képet találni a cikkeikhez

Kategória: TartalomMarketing | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

A szöveges tartalom képek nélkül olyan, mint egy jó étterem normális berendezés nélkül. Hiába jó, sőt zseniális az étel, ha billeg az asztal, koszos a terítő vagy mállik a vakolat. Ilyen helyre nem szívesen mész be enni.

Így vannak az olvasóid is. Nem szívesen olvasnak olyan tartalmat, amiben nincsenek fotók, mert igénylik az esztétikus tálalást is.

Azt mondják egy jó kép többet mond ezer szónál. Mégis…sokkal egyszerűbb ezer szót leírni, mint találni egy jó képet. Aki nem próbálta, elképzelni sem tudja, mennyire időgyilkos tud lenni a képkeresés egy blogcikkhez. Ha tudod miről beszélek, akkor most erősen bólogatsz :)

 

Azoknak, akiknek problémát jelent képet találni a cikkeikhez
 
 
 
 

 

Régebben többször előfordult, hogy csak azért nem kezdtem bele egy cikk megírásába, mert nem volt kedvem képet keresni és szerkeszteni hozzá. Egészen addig, amíg egy egyszerű, mégis igazán hatékony módszert nem találtam a probléma megoldására.

Ha már blogolsz, akkor te is érzed, mennyire kétségbeejtő munka megtalálni a tökéletes képet, ami a leginkább passzol a cikked témájához.

 

Nézd meg az én legutóbbi cikk fotóimat:

 

Azoknak, akiknek problémát jelent képet találni a cikkeikhez
 
 
 
 
 

 

 

Azoknak, akiknek problémát jelent képet találni a cikkeikhez
 
 
 
 
 

 

Mit veszel észre?

Hát azt, hogy a képeknek szinte semmi köze nincsen a cikkek témájához. Mégis úgy éreztem, hogy valamennyire segíti az asszociációt. A felső kép egy animált gif arról, hogy a halacska elúszik a láda felett, ami kinyílik és tele van kinccsel. Az alsó ábrán egy vállalkozó próbál kiigazodni a marketing feladatok között, de azok számára csupán egy átláthatatlan papírkupac.

 

Elakadtál a képválasztásnál?

 

Egyszerű megoldás, ha a cikked címéből vagy alcíméből indulsz ki. Ha használsz bizonyos kifejezéseket a címben, akkor azokra a szavakra rákeresve találhatsz egy jó fotót.

Ha mondjuk a cikked címe ez „A hófehér fogsor megőrzésének 5 módszere”, akkor kereshetsz olyan szavakra, amiben a hó vagy a hófehér szó szerepel. Használd a https://translate.google.com oldalt, hogy segítsen angolra fordítani a magyar szavakat, mert a legtöbb képkereső angolul jobb találatokat ad. Bár azt tapasztaltam, hogy a pixabay.com és a pexels.com magyarul néha jobb képeket hozott fel. Fura.

 

Az eredmény valami ilyesmi lesz:

 

Azoknak, akiknek problémát jelent képet találni a cikkeikhez
 
 
 
 
 

 

Ez egy tökéletes nyers kép egy hófehér fogakról szóló cikkhez.

 

 

Igaz, elsőre ennek semmi köze nincsen a fogfehérítéshez, mégis ez a kép segít kialakítani egy asszociációt az olvasóban. Látja a szép fehér hókupacot (ami még egy fogra is hasonlít), elolvassa a címsort és máris összeáll a fejében az üzenet. Ráadásul egyáltalán nem elcsépelt. Mindenhol máshol egy természetellenesen csillogó mosolyú hölgy lenne a képen.

 

 

Ez egy Pinterestről beillesztett kép. 2. vagy 3. képnek ilyet is használhatsz.

 

Tipp: Mielőtt a Pinterestről beágyazol egy pint-t, érdemes azt elmenteni a saját tábládba, mert így a te neved kerül a pin alá és a te tematikus tábládat fogják többen követni.

Ha többet szeretnél tudni a Pinterest marketingről, akkor neked való ez a cikk: 3 lépés, hogy minőségi látogatókat hozzon neked a Pinterest

 

Azért, hogy a választott fotód ne csak feldobja a cikkedet, de segítsen a márkád építésében is, érdemes a talált képeket megszerkesztened. Ehhez pedig a https://www.canva.com/ ingyenes szolgáltatása a leggyorsabb.

Kicsit később bővebben kifejtem, hogyan tudsz a cikkedben található fotókkal márkát építeni. Mutatok egy módszert, ami ráadásul elképesztően kiváló megoldás arra is, hogy soha többet ne okozzon problémát a képek megszerkesztése. Mindezt a brand építés fejezetben találod, előtte viszont van pár fontos téma, amit tisztázni kell.

 

Mennyi képnek kell kerülnie a cikkedbe?

 

Röviden: Minimum kettőnek.

 

Azoknak, akiknek problémát jelent képet találni a cikkeikhez
 
 
 
 
 

 

Ez egy giphy.com kép. Tuti megnézted és most ezt olvasod. A legjobb benne, hogy legálisan használom, mert csak beillesztettem, nem töltöttem le. Így még gyors is

 

Persze ez függ a cikked hosszúságától, hiszen minél hosszabb egy cikk annál inkább kellenek bele azok az elemek, amik segítik a tovább olvasását. Ilyenek a képek és a történetek is.

 

A cikkedben mindenképpen kell egy olyan kép, amin a szöveg kevesebb, mint 20%, és a mérete legalább 476px széles és 249px magas Ez azért olyan fontos, mert amikor megosztod a cikkedet a Facebookon, akkor ezt a képet húzza be a poszthoz. Ha a kép nem felel meg a fenti feltételeknek, akkor rosszul fog megjelenni és még hirdetni sem tudod.

 

A cikkben található többi kép bármilyen lehet, hiszen elég csak egyet megjelentetni a Facebookon.

 

A több kép további előnye, hogy a fejlett blog szoftverek képesek arra, hogy a cikk ajánlókban random módon változtassák a fotókat. Ez azért fontos, mert lehet az egyik kép megtetszik az olvasónak, de a másik nem érdekelné és nem is kattintana. Ha megadod az esélyt, hogy a cikkedet több különböző fotóval is lássa, akkor több esélyed van arra, hogy egy újabb olvasót szerezz.

 

Nem hiszem, hogy létezne ökölszabály arra, hogy pontosan mennyi képet kell tenned a cikkedbe. Olvastam olyat, hogy 501 szavanként kell egyet. Vagy olyat, hogy 8-9 bekezdésenként. Ez kb. egy A4-es oldalnyi szöveget jelent. Vagyis azt tanácsolják, hogy oldalanként egy képet használj.

 

Én inkább azt mondom, hogy bízd rá a megérzésedre és a kedvedre. Ha találsz több képet a témához, használd fel. Ha nem, akkor elég két kép is. A többi helyre majd teszel reklám bannert.

 

A képek Jolly Jokere avagy, ha csak egy képet találtál, akkor is minden rendben van.

 

Amikor megtaláltam, el sem hittem, hogy tényleg van ennyire egyszerű módszer. Ha már megvan a cikked fő képe, amivel meg tudod osztani a tartalmad a Facebookon is (tudod, írtam a fontos feltételekről), akkor már a többi kép szerepe az információ átadása, vagy a figyelem fenntartása.

 

Mindkettőre tökéletes megoldás a mozgó gif kép.

 

A mozgó gif képek tökéletesen be tudnak mutatni egy rövid mozzanatot és ezzel maximalizálják a megértést. Ahelyett, hogy leírnám, hol találod azt a gombot, amire kattintanod kell, megmutathatom egy kis gif animációban.

 

 

Azoknak, akiknek problémát jelent képet találni a cikkeikhez
 
 
 

 

Ez gif képernyő rögzítéssel készült és azt mutatja meg, hogyan tudod ezt a cikket menteni a Facebookodra

 

Ahelyett, hogy leírom melyik csavart hova kell illeszteni, megmutathatom egy rövid animációban.

 

Azoknak, akiknek problémát jelent képet találni a cikkeikhez
 
 
 
 
 

 

 

Bemutathatok egy mozdulatot, azt, hogy hogyan kell felszelni a zöldséget, hogyan kell kitölteni egy papírt, hogyan kell helyesen elvégezni egy gyakorlatot, hogyan néz ki egy hamis ipad. Gondolom érthető.

 

 

Azoknak, akiknek problémát jelent képet találni a cikkeikhez
 
 
 
 
 

 

 

Ilyen kis animációkat tökéletesen tudsz készíteni a https://giphy.com/create/gifmaker oldalon található Gif Maker alkalmazással. Csak felveszed a telefonoddal a videót, majd készítesz belőle egy gif fájlt. Vagy épp a képernyő videóból tudsz gif fájlt készíteni a Record IT progi segítségével. Azért gifet, mert a videóhoz lejátszó program szükséges, így viszont kép lesz belőle, amit a Google és a felhasználók is szeretnek.

 

 

Az animáció szórakoztató.

 

Ha fel akarom dobni a szövegemet, vagy írtam egy poént, esetleg csak azt szeretném, hogy most jobban figyeljen az olvasó, akkor keresek a giphy.com oldalon egy animációt és beszúrom a szövegbe. Nem kell letölteni a képet, csak a gif linkjét szúrom be.

Ennek két nagy előnye van. Az egyik, hogy gyorsabban fog betölteni a kép és nem nálad foglalja a tárhelyet. A másik előnye, hogy teljesen legális, hiszen a gif fájl jogtisztaságáért az felel, aki feltöltötte azt a giphy.com oldalra.

Ugyanez igaz azokra a képekre és infógrafikákra is, amiket a pinterest.com oldalon találsz. Ha kidob a keresője ott egy remek képet, akkor csak mentsd a saját tábládra, majd onnan ágyazd be a cikkedbe, így teljesen jogosan használod. (3 lépés, hogy minőségi látogatókat hozzon neked a Pinterest)

 

 

 

A képek legnagyobb haszna a szövegeidben

 

A képeket egy cikkben szinte mindenki megnézi, és ha van alattuk képaláírás, akkor azokat el is olvassák. Ezért akik csak átfutnák a cikkedet, azokat a képek alatti szöveggel tudod megfogni. Ugyanis a képaláírás felkelti az érdeklődést a kép alatti első bekezdésre.

Ezért különösen fontos, hogy a kép alá valami olyasmit írj, ami érdekes és ne azt, hogy mi található a képen. A könyvemben erről részletesebben is írtam.

 

Tökéletes reklám a Facebookon.

A Facebookon korábban fel tudtál tölteni külön képet, amikor linket posztoltál. Ennek azonban vége. Amikor megosztod a cikked, a benne található képekből tudsz csak választani. Ezért mindig legyen a cikkedben olyan kép, ami megfelel a Facebook szabályzatának. A mérete legalább 476px széles, és 249px magas, valamint kevesebb rajta a szöveg, mint a teljes kép 20%-a.

Ha a képed technikailag megfelel, és elég érdekes a cikked tartalmához, akkor tökéletes hirdetés lesz belőle.

 



 

A tökéletes Facebook hirdetés 3 titka a következő:

  1. Kell egy jó kép, ami felkelti a figyelmet. Pont annyira, hogy megállítsa a görgetést és rávegye a nézőt, hogy elolvassa a címsort. Erről is szól ez a cikk.
     
  2. Kell egy jó címsor, ami kíváncsiságot kelt. Mivel a cikked címe lesz a hirdetésed címe is, így eleve érdekes lesz, hiszen úgy írtad meg, ahogyan a könyvemben javasoltam. Ha nincs meg a könyvem, akkor ezt a cikket érdemes elolvasnod: 70 2 Tökéletesen Másolható és Azonnal Bevethető Címsor Ötlet
     
  3. Fontos, hogy a landing oldal arculata és üzenete megegyezzen a hirdetés arculatával és üzenetével. Sokan itt hibáznak a legnagyobbat. Teljesen más képet és címsort használnak, mint a landing oldalon és így a kattintó elveszve érzi magát. Viszont ha a cikkedet hirdeted, akkor pont azt fogja kapni a kattintó, amit a hirdetés alapján elvárt.

 

Bármit is tanít a régi iskola és azok, akik azt erőltetik, leginkább a cikkeidet éri meg reklámozni a Facebookon. Biztos vannak kivételek, meg brand kampányok, meg pénzégetés, de ha eladni szeretnél, akkor legalább próbáld ki ezt a módszert. A Tartalommarketing a gyakorlatban könyvben találsz egy csomó módszert és technikát arra, hogyan reklámozd hatékonyan a cikkeidet és hogyan lesznek az olvasóidból végre vásárlók.

 

A cikkedben lévő képekkel gyorsan építhetsz brandet

 

Többen kérdezték már tőlem, hogy OK Balázs, tök szuper az üzleti blog szoftvered, de hogyan leszek egyedi? Mitől lesz más az én üzleti blogom a többiekénél?

 

A blogolás és a tartalomgyártás egy zseniális műfaj. Nem a csomagolás, hanem a tartalom a lényeg. Ha posztolsz a Facebook-ra, akkor minden oldal ugyanúgy néz ki, csak a posztok mások. Ha videót töltesz a YouTube-ra, akkor mindegyik ugyanúgy néz ki, csak a videó tartalma más. Attól, hogy a blogok hasonlóak, attól a tartalom még más.

 

A blognál sokkal fontosabb, hogy jól és könnyen olvasható legyen, mint az, hogy mennyire csicsás. Sőt, mióta többet netezünk mobilról, a design egyáltalán nem látszik, hiszen az oldalak mobilváltozata a tartalomra koncentrál. A Facebookon az instant cikkekben nem is látszik az oldalad, csak a tartalom. A Google AMP (amikor mobilról keresnek), szintén eltávolít mindent és csak a tartalmat hagyja meg.

 

Összességében egyre kevesebb jelentősége van annak, hogyan is néz ki az üzleti blogod. A tartalom a lényeg.

Mégis tökéletesen tudsz márkát építeni a blogoddal és erre tudod használni a cikkedben található képeket is.

 

Brandépítő képek jellemzői

 

Ez egy annyira zseniális módszer, hogy tuti a homlokodra fogsz csapni, hogy eddig miért nem jutott eszedbe.

A módszer lényege, hogy kitalálsz valamit, ami rád jellemző és onnantól fogva minden képen azt fogod használni.

Ez lehet egy olyan képszűrő vagy sablon, amit a canva.com oldalon megszerkesztesz és utána minden képednél azt használod.

Nálam ez egy sötétítő effekt és adok a képnek egy átlátszó fekete keretet.

 

 

Azoknak, akiknek problémát jelent képet találni a cikkeikhez
 
 
 
 
 

 

 

Ezt használom mostanában minden fotón. Így ha a Facebookon szembejön ez a kép valakivel, aki már olvasott tőlem cikket, akkor tudni fogja, hogy ezt is én írtam. Akkor majd azt mondj: áh… ez az üzleti blog cikke. Anélkül, hogy elolvasta volna a címsort vagy megnézte volna, ki is posztolta. Pusztán az agyunk mintaillesztési mechanizmusa miatt.

Akár már 2-3 alkalom után is felismerjük az azonosságokat és megtanulunk asszociálni.

Ugyanezt a hatást kiválthatod azzal is, hogy elhelyezel bizonyos tárgyakat vagy alakzatokat a képeken. Mondjuk, minden képre teszel egy kaktuszt, egy papagájt vagy egy parafa dugót, esetleg egy bicikliláncot. Bármit, amit csak szeretnél. De innentől minden képre tedd rá és lehetőleg ugyanoda.

 

Használhatnád a céges logódat is, ha az nem szöveges vagy beleférsz még úgy is a 20% Facebook szabályba.

 

Tökéletes megoldás az is, ha saját magad fotózol tárgyakat. Mondjuk, minden képen szerepel egy karika. Így ha jársz valahol a világban és meglátsz egy érdekes karikát (csatornafedél, fülbevaló, autókerék, körasztal), akkor lefotózod, és ezt használod a következő cikkedben. Az sem baj, ha egyáltalán nem passzol az autókerék a cikked témájához, mert a te branded az, hogy minden cikkben vagy egy kép egy karikáról.

 

Ha követed ezt a módszert, akkor a képek keresése és szerkesztése szenvedésből élvezetté fog válni. Hiszen nem kell tökéletes képet találnod, elég egy olyat, ami nem is olyan rossz, majd megszerkeszteni 2 kattintással olyanná, mint a többit.

Nekem ez a módszer sokat segített és extrém módon lerövidítette a képválasztás maceráját.

 

Az egyedi képek megkülönböztetnek a többiektől

 

Ha elkezdesz egyedi képeket használni a cikkeidhez, egyedivé válsz. Ha fogsz egy szűrőt, amit minden képeden használsz, akkor az a szűrő rád lesz jellemző.

 

Azoknak, akiknek problémát jelent képet találni a cikkeikhez
 
 
 

 

Használd ugyanazt a fénykép szűrőt minden cikkedben. Ettől egyedi leszel.

 

Ha kitalálsz egy képszerkesztési elvet, ami minden képen visszaköszön, akkor egyből tudni fogják, hogy az a tartalom hozzád kapcsolódik. Ehhez a legegyszerűbb megoldás a canva.com. Itt kiválasztasz egy sablont, esetleg szerkesztesz egyet magadnak és onnantól csak azt használod. Másolod és kicseréled a képet és a szöveget. Alig 1 perc.

 

Azoknak, akiknek problémát jelent képet találni a cikkeikhez
 
 
 

 

Találj ki egy képszerkesztési sablont és azt használd minden képednél. Itt pl 4 kép van, közepén egy kör és abban az üzenet. Egyszerű, nem?

 

 

A képek könnyebben fogyaszthatóvá teszik a cikked

 

Ezt nem is kell túlmagyarázni. Te is szívesebben olvasol olyan szöveget, amiben sok a kép. A sok szöveg riasztóan hat és bele sem kezdenek az olvasásba. A képek ezt az ellenállást építik le és segítenek az olvasónak továbbjutni a holtpontokon.

A képek arra is tökéletesek, hogy jobban elmagyarázz valamit, vagy megértess egy bonyolult összefüggést. Persze ez egy könnyű eset, hiszen ekkor egyértelmű, hogy milyen képet használj a cikkedhez.

A legtöbben viszont pont azért nem tesznek képet a cikkbe, mert nem akarnak ezzel szenvedni, vagy épp megpróbáltak egy tökéletes képet találni, de nem sikerült.

Mivel már itt tartasz az olvasásban, szerintem ez nem okozhat problémát a jövőben. Jön majd helyette más.

 

Hol találj jó képeket a cikkedhez?

 

A legtöbben a Google képkeresőjét, a dörzsöltebbek a bing.com képkeresőjét használják. Ezzel a módszerrel 2 alapvető probléma van.

 

  1. A képek a legvalószínűbb esetben nem használhatóak legálisan. Ajjaj.
  2. Olyan képet találsz, amit elképesztően sokan használnak, ezért unalmas (A bing képkeresőjét ezért használják. Más képeket ad.).

 

Amúgy elég egyszerűen kiderítheted, hogy egy képet milyen sokan használtak. Erre való a fordított képkereső. A https://www.tineye.com/ oldal úgy működik, hogy feltöltöd a képet és megkeresi neked, hogy milyen oldalakon található meg.

Így akár a cikkedhez hasonló tartalmakat is találhatsz, de tökéletes módszer arra, hogy megtudd, mennyire elcsépelt a kép, amit használni akarsz.

 

120 ingyenes Stock fotó adatbázis. A legteljesebb lista a képgyűjtő oldalakról

 

Ebből összegyűjtöttem neked 120 olyan oldalt, ahol rengeteg képet találhatsz ingyen. Ezzel nem akartam felduzzasztani a cikk hosszát, így ha érdekel, csak kattints erre a chatbot linkre és elküldöm neked messengeren.

 

 

 

 

 

Csak kattints a Küldés a Messengerbe gombra és a chatbot elküldi neked a teljes listát.

 

 

 

Egy képgyűjtő mindenek felett!

 

 

Azoknak, akiknek problémát jelent képet találni a cikkeikhez
 
 
 

 

Szeretem a képgyűjtő oldalakat, de macerás végignézni őket. Őszintén szólva az 5.-6. oldal után minden lelkesedésem a kukában landol. Ezért egy idő után már csak két oldalt használtam, a https://www.pexels.com/ és a https://pixabay.com/ oldalt. Amúgy ezeken már ingyenes videókat is tudsz keresni.

Egészen addig így kerestem képeket, amíg nem találtam meg azt az oldalt, amire mindig is vágytam.

Az oldal, ami egyszerre 50 ingyenes fotóadatbázisban keres egyszerre, és ez még csak az alap funkciója.

 

Sokkal többet is tud

  • Felismeri a képeken lévő tárgyakat, így nem csak képhez rendelt kulcsszavak alapján tud keresni.
  • Felismeri a képeken lévő embereket és arcokat
  • Felismeri a képeken lévő emberek érzéseit, így hangulatok alapján is tudsz keresni.
  • Feltölthetsz képeket, amik tetszenek, kielemzi őket és javasol neked hasonlókat
  • Meg tudod határozni, hogy milyen színű legyen a kép
  • Meg tudod határozni, hogy hol ne legyen üres terület a képen. Jól jön, ha szöveget akarsz írni a képre
  • Be tudod állítani, hogy álló vagy fekvő képeket listázzon. A Facebook miatt érdemes csak fekvő képekben gondolkoznod.

 

Ez az oldal, ami annyira zseniális és szinte alig ismerik a https://everypixel.com.

Az mondja magáról, hogy egy mesterséges intelligencia segít neki egyre tökéletesebbé válni. Gyorsan be is mutatom, mi mindenre tudod használni.

 

Nem tudod, milyen kulcsszóra keress rá, hogy jó képet találj?

 

Biztos te is voltál úgy, hogy nem találtad meg azt a szót, amire olyan képeket hozott a képkereső, mint amire szükséged volt. Ilyenkor minden segítség elkel.

Az everypixel.com ebben is segít, csak tölts fel egy olyan fotót, ami kb megfelel az elképzeléseidnek. Mondjuk azért, mert más hasonló cikkednél használtad, vagy mások használták egy olyan cikkben, ami kapcsolódik a te témádhoz, vagy épp a Google vagy a Bing keresője dobta ki, csak épp nem használhatod.

Ilyenkor csak előveszed ezt a linket: https://everypixel.com/aesthetics

 

Azoknak, akiknek problémát jelent képet találni a cikkeikhez
 
 
 

 

Ha nem tudod, milyen kulcsszóval találj hasonló képeket, akkor segít benne ez az oldal

 

Csak válaszd ki a képet, amihez hasonlót szeretnél találni, töltsd fel és a mesterséges intelligencia felismeri a képet, elemzi és kulcsszavakat rendel hozzá. Ezeket a kulcsszavakat találod meg jobb oldalon a zöld kis dobozkákban.

Ha rákattintasz az egyikre, akkor máris elkezd neked ezzel a kulcsszóval képet keresni egy új ablakban.

 

Azoknak, akiknek problémát jelent képet találni a cikkeikhez
 
 
 

 

Ezek mind ingyenes és legális képek a „People” kulcsszóra, amiket azonnal használhatsz a cikkedhez.

 

A találati lista alapból a fizetős képeket hozza ki, de ha a jobb felső sarokban bekapcsolod az only free images szűrőt, akkor csak az ingyenes képeket fogja hozni.

A fejlécben pedig további szűrési lehetőségeid vannak. Kiválaszthatod a kép típusát, a pozicionálását, a színét és azt, hogy hol található rajta szabad terület.

 

Eddig hasonló, mint a legtöbb kulcsszavas képkereső, azzal a hatalmas különbséggel, hogy

  • ez egyszerre 50 kép adatbázisban keres
  • a beírt kulcsszót is értelmezi, és akkor is kiadja a fotót, ha a feltöltő nem rendelte hozzá a képhez.

 

A legtöbb kulcsszavas képkereső úgy működik, hogy minden fotóhoz a feltöltő hozzárendel kulcsszavakat, amik szerinte tökéletesen leírják a képet. Így hiába keresel rá az emberek szóra, ha egy koncert fotójához a feltöltő nem vitte fel ezt a szót, akkor nem fogja neked kidobni, hiába lenne rá szükséged.

Az everypixel viszont felismeri, hogy a koncert fotón emberek vannak, így a people szóra kiadja azt a képet is, amit a többi képkereső nem.

És még egy, ennél is szuperebb funkciója is van.

 

Képek keresése kategóriák szerint

 

Mivel a képeket mesterséges intelligenciával rendezi, ezért képes a képeket a rajta lévő információk alapján kategóriákba rendezni.

Az ingyenes képeket itt találod: https://everypixel.com/free/photos

Igazán sok szempont alapján képes rendezni a képeket és a legjobb benne, hogy a kategóriákon belül is további kategóriákat fogsz találni.

 

Azoknak, akiknek problémát jelent képet találni a cikkeikhez
 
 
 

 

Ha kipróbálod, bele fogsz szeretni a kategóriák szerinti képkeresésbe

 

A személyes kedvencem az emotion kategória: https://everypixel.com/free/photos/emotion

Ugyanis itt, emberi érzésekre tudok rákeresni. Hiszen a cikkemnél fontos szempont az, hogy az emberek kíváncsiak legyen rá és el akarják olvasni. A tanulmányok szerint az emberi arcokra és érzelmekre sokkal jobban reagálunk, mint bármilyen másik képre. Ezért is van tele a világ olyan sok hirdetéssel, amiben emberek képei szerepelnek.

 

Azoknak, akiknek problémát jelent képet találni a cikkeikhez
 
 
 

 

Elképesztő, hogy az emberi érzésekre is rá lehet keresni

 

Ezzel pedig eljutottunk oda, hogy az everypixel olyat ad, amit egyetlen másik képkeresőben sem találtam meg.

A képek megtalálása élvezetes munkává vált. Ha írok egy új cikket, akkor csak előveszem ezt az oldalt, keresek egy kb. jó képet és a canva.com oldalon már korábban használt sablonnal megszerkesztem és készen is vagyok.

 

 

Milyen képet érdemes választanod, hogy feldobja a tartalmad?

 

Mint korábban is írtam, választhatsz olyan képet, amit csak azért teszel bele a cikkbe, mert szerepel rajta egy kör. Igazából semmi kapcsolat nincs a kép és a cikk között, csak az, hogy minden képeden ugyan az az ábra vagy tárgy szerepel. Ez lehet akár egy pillangó, lehetsz te, lehet a terméked, a kutyád. Valójában bármi.

Ha a képnek kapcsolódnia kellene a tartalomhoz, akkor jön a fejvakarás. Milyen képet tegyek egy cikkbe, ami képválasztásról szól?

Ilyenkor jön a szabad asszociáció.

Vajon mi jut eszembe a képválasztásról? Hmmm… Egy nő áll egy fal előtt és erősen gondolkodik. Sok kép van egy polcon és választani kell. A képválasztás fárasztó így egy elgyötört, leharcolt női arc is jó lenne. És így tovább.

A képet mindig úgy válaszd ki, hogy valami érzelmet adjon át. Erre az a legjobb, ha olyan képet keresel, amin egy ember vagy emberek vannak, akik éppen megélnek valamilyen érzést.

Ökölszabálynak tekinthetjük azt is, hogy olyan képet mutatunk, ami vágyat kelt az olvasóban, hogy ő is elérje ezt az állapotot.

 

  • Ha gitártanfolyamról írsz, akkor tegyél oda egy olyan képet, ahol egy srác gitározik és a lányok elbűvölve hallgatják
  • Ha hegymászásról írsz, akkor tegyél oda egy olyan képet, amin éppen felértek a csúcsra a mászók és örülnek maguknak.

 

Vagyis mindig az elérendő, a vágyott célt jelenítsd meg a képeiden is.

Vagyis az én esetemben a képválasztásnál olyat kell találnom, amiben valaki elégedett, mert egy tökéletes képet talált.

 

Így találtam képet ehhez a cikkhez

 

Elsőként megpróbáltam olyan képet keresni, ahol valaki elégedett. Erre viszont nem kaptam jó találatokat. Ezért simán fogtam és az érzések közül a boldogságot kiválasztottam. Itt viszont rengeteg találat van.

Mivel mindenki egyesével kezdi el átnézni az oldalakat, és mindenkinek ugyanazt a találati listát adja ki, ezért én a végéről kezdtem el nézni a képeket és kettesével haladtam.

Találtam is egy jó képet, de nem fejezte ki annyira a cikk témáját. Ezért úgy döntöttem, hogy kollázst használok. Ha egy kép nem tudja jól kifejezni azt, amiről a cikk szól, akkor majd használok több képet.

Megvan a fő kép, a boldogság. Akkor már csak olyan kép kell, amin van fotó, kell olyan, ami a keresésre asszociál és talán olyan, ami a fotó készítésre.

Ezeknek a szavaknak az angol változatára kezdtem el rákeresni. Ha találtam egy olyan képet, ami tetszett csak épp fizetős lett volna, akkor megnéztem, hogy milyen kulcsszavakat rendelt hozzá a feltöltő.

Ilyen volt ez a fürkésző fickó is:

 

Azoknak, akiknek problémát jelent képet találni a cikkeikhez
 
 
 

 

A képek alatti kulcsszavak (ezek a kis szürkék) segítenek abban, hogy milyen szavakra érdemes még rákeresned.

 

Csak rákattintasz a szóra és máris adja a találatokat. Ezzel a módszerrel kevesebb, mint 3 perc alatt meg is voltak a számomra tökéletes képek, amikből kollázst készíthetek a canva.com oldallal.

 

Mivel ott már készen van a sablonom, csak a képeket kell feltöltenem, ráhúznom és átírni a szöveget. Alig több, mint 40 másodperc.

 

Ez egy macerásabb képkeresés volt, de látod milyen egyszerű, szinte élvezetes munka? Nekem sem ilyen volt, de ennek a cikknek a segítségével neked is ilyenné fog válni. Ígérem.

 

Mi van, ha több jó képet is találtál?

 

Akkor használd fel mindet, vagy tedd el későbbre. Mint mondtam egy cikkbe legalább 2 képet tegyél. Így nyugodtan felhasználhatod, akár megszerkesztés nélkül is, hiszen csak egy képet érdemes a Facebookon a cikkedhez rendelni.

 

 

Mi legyen a második kép, ha egyet is alig találtam?

 

Ebben az esetben a legjobb segítség a www.giphy.com oldal. Keress onnan egy olyan animációt, ami vicces és az adott szövegrész mondandójához kapcsolódik.

Amikor éppen arról írsz, hogy néha annyira fárasztott a képek vadászása a cikkekhez, hogy inkább nem is publikáltad, akkor ezt a kínszenvedést illusztrálhatod egy ilyen animációval is:

 

Azoknak, akiknek problémát jelent képet találni a cikkeikhez
 
 
 

 

 

Vagy ha arról írok, hogy már fájtak a szemeim, annyi oldalt néztem át, hogy egy jó képet találjak, akkor szintén használhatok itt egy animált gif-et:

 

Azoknak, akiknek problémát jelent képet találni a cikkeikhez
 
 
 

 

 

Ennyire egyszerű. A cikked így vidám, lendületes és az embereknek lesz kedvük elolvasni.

 

Ja, hogy a te céged komolyabb annál, hogy vicces gifeket használj?

Hát, azért ezt gondold át. Az emberek azt szeretik a kkv vállalkozásokban, hogy szinte családtagoknak érezhetik magukat. Márpedig a vicces, történetmesélős nagybácsit mindenki szereti. A komor, barna zakós, okoskodó nagyapót az unokák is kerülik.

Légy vidám, légy szerethető, és légy érdekes. Ha az indexnek jó, akkor a te cégednek is. Ha azoknak az amerikai cégeknek jó, akik dollár milliókat költenek reklámra, akkor szerintem neked is jó. Csak engedd el e görcsös akarást és az erőltetett komolyságot.

A szakmai hozzáértés a humoron is átsugárzik.

 

Megvan a kép, készen is vagyunk? Nem!

 

Ha megtaláltad a képet már csak fel kell tölteni a honlapodra.

Az üzleti blog szoftverében elég belehúzni a tartalomba vagy ctrl c billentyűvel bemásolni a vágólapról.

DE!!!!

 

Előtte mindenképpen optimalizáld a képet. Ez jó neked, mert gyorsabb lesz az oldalad és kevesebb tárhelyet foglal. Továbbra is jó neked, mert a google szeretni fogja az oldalad és előrébb sorol. És szintén jó neked, mert a látogatóidnak kevés sávszélességet fogyaszt.

A legegyszerűbb módszer, hogy a képeket feltöltöd a https://tinypng.com/ oldalra.

Ez az oldal zseniális. Akár 80%-os méretcsökkenést tudsz elérni minőségromlás nélkül. Csak meg kell szoknod, hogy ide feltöltöd, optimalizálja, majd letöltöd. Ennyi.

Kényelmes, mert egyszerre 20 képet is optimalizálhatsz.

Az üzleti blog szoftver a képeket automatikusan méretezi, de érdemes a 800px-nél szélesebb képeket átméretezned. Ennél nagyobb képet nem érdemes használnod.

 

Mi legyen a kép fájl neve?

A fájl neve egy fontos dolog. Mivel a net még mindig angol, ezért sok szolgáltatás nem tud mit kezdeni azzal, ha a képfájl nevében ékezet, szóköz vagy speciális karakter van. Ezért ezeket ne használd. Hidd el nincs annál rosszabb, mint amikor utólag kell átnevezni minden képet, mert kiderült, hogy ami eddig működött az most már nem jó.

Jobban jársz, ha az image(25).jpg képfájlokat inkább átnevezed valami beszédesebbre.

A kép fájl nevének a keresőoptimalizálásban is fontos szerep jut. Érdemes a képet úgy elnevezned, hogy kapcsolódjon a cikked témájához, mert így több olvasót szállít majd neked.

A fehér fogak megtartása cikknél elnevezhetném a képeket a fontos kulcsszavakról (fogfeherites.jpg, fog-feherites.jpg, fogfeherites-utan.jpg).

 

 

Gyors és hasznos összefoglaló

 

Ezt a cikket tedd a kedvencekbe, mentsd el a Facebook cikkeid közé (a cím alatt van egy gomb erre) és oszd meg a barátaiddal is.

Így garantáltan nem okoz majd problémát, ha legközelebb képet kell találnod az egyik cikkedhez. Idővel ezek a lépések rutinná válnak, és a képkeresés megszűnik problémának lenni.

 

Tehát ezeket a lépéseket kell követned:

  1. A képeiden használd ugyanazokat a szerkesztési elemeket
     
  2. Mindig legalább 2 képet tegyél egy cikkbe. Az egyik legyen Facebook hirdetés kompatibilis
     
  3. Használj animált gif képeket a giphy.com oldalról vagy pineket a pinterest.com oldalról
     
  4. Kezdd el használni az everypixel.com fejlett képkeresőjét
     
  5. A kép kapcsolódjon a cikkhez és a vágyott állapotot mutassa meg
     
  6. A kép alá kerüljön képaláírás, ami ráveszi az olvasót, hogy a kép alatti bekezdést elolvassa
     
  7. Optimalizáld a képet webre a tinypng.com segítségével
     
  8. Vedd ki a kép fájlnevéből az ékezetet, szóközt, spéci karaktereket és adj neki beszédes nevet

     

Ha tetszett a cikk, oszd meg. Ha eszedbe jutott róla valami, írd meg .

 

 

Vissza

Címkék : tippek, puska, pinterest, checklista, képek

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.