Cornerstone blogcikk – avagy a rettenet, amit senki nem olvas el?

Kategória: TartalomMarketing | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Az emberek nem olvasnak! Hallottad már te is ezt oly sokszor vagy mondok jobbat. Saját magad is ennek a híve vagy? Szóval neked senki ne jöjjön keresztbe azzal, hogy giga posztokat írj, mert a hosszúság eleve kinyírja a hatékonyságot?

A cikk, amiből végre megértheted, hogy a középszerű tartalmakkal szemben miért érdemes a tartalommarketing legnagyobb kaliberű fegyverével a harcba indulni, alsó hangon minimum 2000 szóval a cikked zsebében.

Cornerstone blogcikk – avagy a rettenet, amit senki nem olvas el?


 

Ha cukormázas bullshitekkel teli cikkeket olvasol, akkor mindenhol azt látod majd, hogy a tartalommarketing hatékony és motoros kasza tud lenni, már ha stratégia mentén csinálják.

Ezzel nem is lehet vitatkozni.

Viszont talán arról is dereng valami, hogy az emberek a felgyorsult világunkban a gyorsabb tartalomfogyasztás pályájára állt rá.

Hogyan is lehetne ezzel kompatibilis a Háború és Béke nagyságú tartalom? – gondolhatod magadban.

De valóban nem olvasnánk?

Hiszen tulajdonképpen egész áldott nap mást sem csinálunk: görgetjük a tartalmakat. Facebookozunk, olvassuk a híreket.

A kellemetlen igazság az, hogy olvasunk is, meg nem is.

Figyelmünk csupán átsiklik a szövegeken, de már nincs ideje túlzottan felfogni a komplexitást.

Tehát változott az olvasási szokásunk a netnek köszönhetően.

A virtuális térben szinte senki sem olvas és itt az olvasás alatt a hagyományos értelemben vett olvasást értjük. Nyugodt körülmények közt, nekiülve akárcsak egy regénynek szentelt maximális figyelemmel.

 

 

A netes olvasás rövid figyelemtartama miatt nemcsak másként olvasunk

 

De másképp is írunk.

Ha a tartalom hasznos és releváns, akkor nem a hossza fogja menekülésre késztetni az olvasót.

Leginkább tagolási és formázási megoldások lesznek a mumusok.

A látogató figyelmével szelektál és fókuszál egyes információkat.

Az olvasást könnyebbé és vonzóbbá teheted figyelemfelkeltő főcímekkel, a cikken belül címek, alcímek, képek, idézetek használatával. Szeretni fogják, ha átlátható, tagolt tartalmat hozol létre akár 500, akár 15000 karakteren.

Ha megtanulod a webes olvasási irányelveket, figyelembe veszed a viselkedéspszichológiát, az érzékszervekre ható módszereket; a szavakkal történő meggyőzés trükkjét, akkor a cornerstone cikkekbe sem törhet bele a bicskád.

 

Mindezek kapcsán használható és gyakorlati tudást kapsz kézhez a könyvemben, a Tartalommarketing a gyakorlatban c. könyvben.

 

A könyvem lényegében a tükörsima aszfaltot adja a kalandodhoz, hogy gyorsabban és göröngyös utazás nélkül érd el az úticélod.

Abban gondolom már nincs köztünk vita, hogy nem a tartalom hossza, hanem annak tartalma és tálalási módja ölheti meg az olvasó figyelmét.

Akkor itt az ideje, hogy megismerd a különleges módszer, a cornerstone content előnyeit.

 

 

Mi eme ravasz módszer, a cornerstone blogcikk előnye?

 

Könyvemben konkrétan 29 cikktípus hozok neked ötletként, hogy mindig legyen miről írnod.

Mivel a tapasztalatom szerint a cikkeknél a legnagyobb nehézséget két dolog szokta okozni: az egyik az, hogy miről is írjál, a másik nehézség az, hogyan is írd meg az adott témát.

Ezért gyűjtöttem össze egy csokorba a legjobb cikktípusokat, hogy megkönnyítsem neked a tartalomgyártást.

Olyan, mint egy ötletgyűjtemény az ihletmentes napokra.

 

Jómagam is különösen szeretem a Giga posztokat vagy mondhatjuk cornerstone technikával megírt tartalmakat.

 

Valahogy én sem tudok röviden írni.

Elkezdek egy témát és úgy érzem, ahhoz, hogy érthető legyen, el kell magyaráznom még azt is, meg ezt is és amazt is.

Így a végén egy olyan hosszú cikket kapok, ami felér egy kisebb könyvvel.

Na, erre mondják, hogy ezt senki sem fogja elolvasni.

Pedig elolvassák.

Azok, akiket tényleg érdekel a téma.

A cornerstone technikának nem az a lényege, hogy telepakolod töltelékmondatokkal a cikked, hanem az, hogy legyen időd és helyed belemenni a részletekbe.

Ezeket a cikkeket különösen imádja a Google.

Amit elbuksz azon, hogy egyesek nem szánnak rá elég időt az olvasásra, megnyered ott, hogy a Google tömegesen szállítja neked a cikk hatására az új olvasókat.

Ha pedig e-mail címért cserébe a cikk rövidített kivonatát letölthetővé teszed, akkor máris van egy izgalmas csalid, ami építi neked az ügyféladatbázisodat.

Sőt, ezek a hosszú cikkek különösen jól átültethetőek videó formába (az igazán lustáknak).

 

 

Amit tudnod kell az egyik leghatékonyabb content technikáról, a Cornerstone-ról

 

A Cornerstone (magyarul: sarokkő) tehát egy „rettenet” hosszúnak tűnő gigaírás, alapos és minőségi tartalom.

Az elérhető legjobb.

A sarokkő tartalom a weboldalad magja.

Azokat a tartalmakat értjük, amiket szeretnéd a legjobb helyre felnyomni a keresőkben. A cornerstone cikkek általában viszonylag hosszú, informatív cikkek, amelyek a különböző blogbejegyzésekből származó meglátásokat egyesítik, és mindent lefednek, ami egy adott témával kapcsolatban fontos lehet.

Arra összpontosítanak, hogy a legjobb és legteljesebb információkat nyújtsák egy adott témában, ahelyett, hogy termékeket értékesítsenek.

Ez nem egy átlagos, gyorsan összetákolt néhány száz szavas középszerű tartalom, hanem akár a nagy keresési számú kulcsszavakra is szuper helyezéseket biztosító minimum 2300 szavas cikkek.

Ha megnézed a Copyblogger könyvtárát, körülbelül 15 darab sarokkő tartalmat találsz benne. Mindezek a darabok (ingyenes e-bookok formájában elérhetők) a Copyblogger legjobb tartalmai közé tartoznak. Mindegyik a tartalommarketingről szól – de Neil Patel is például felbecsülhetetlen értékű útmutatókat kínál személyes blogjában.

Ezek többek között az online marketingről, a SEO-ról és a tartalommarketingről szólnak.

 

Hogy néz ki a gyakorlatban?

 

Ez egy kulcsfontosságú jellemzője egy sarokkő tartalomdarabnak,
azaz nagyon releváns.

 

Témaválasztás

Egy Cornerstone témájának megtalálásához használd a Buzzsumo-t.

Vagy a SEMRush-t, hogy további kulcsszóötleteket találj.

Megnézheted, hogy egy adott kulcsszóra melyik tartalom kapta a legtöbb közösségi megosztást.

A lényeg, hogy keress olyan tartalmakat, amik elől vannak a fontosabb kulcsszavakra és annál írj egy hosszabb és relevánsabb, minőségibb cikket.

Általában ezek olyan cikkek lesznek, mint 5 szoftver, ami... te írsz hozzá még 5 szoftvert és így lesz 10 szoftverről szóló cikk.

Az általad felhasznált és linkelt tartalmakat is átveszed és kiegészíted.

Használhatsz ehhez egyszerűbb megoldást is.

Én a következő Google keresési operátort használom, a fenti példánk alapján demonstrálva, hogy is néz ki:

 

intitle:"5..100" site:.hu -site:youtube.com kulcsszó helye

 

Mit fog adni neked végeredményként? A címben szerepeljen egy szám 10 és 100 között, magyar oldal legyen és ne legyen benne videó.

 

A cornerstone mély, hasznos, érdekes, a legjobb egy adott témában.

 

Hitelességet teremt az ügyfeleknél.

 

 

Short tail kulcsszavak

Óriási lehetőséget teremt short tail kulcsszavakra jó pozíciót szerezni a keresőkben. Ingyen forgalmat biztosíthat organikusan.

Ezt a cikkedet támogatnod kell belső SEO technikákkal is. Elavult SEO technológiai háttérű weboldalakra hiába is írsz cornerstone cikket, ingyen legalábbis nem.

A cornerstone tartalom fogalma annyira fontos, hogy a a Wordpress SEO bővítménye tartalmaz egy lehetőséget annak jelzésére, hogy egy cikk sarokkő tartalom-e vagy sem. Ha a cikkeket sarokkőként jelöli meg, a Yoast SEO segít egy jó cikk megírásában és egy szilárd belső hivatkozási struktúra felépítésében.

Ahogy új blogbejegyzést fogsz írni, amelyek más oldalról közelítik meg azt a témát, amelyből cornerstone is készült, jó, ha mindegyik ráhivatkozik a cornerstone-cikkre. Ez a belső linkelési struktúra növeli annak esélyét, hogy cornerstone cikkeid jól rangsoroljanak a Google kereséseiben.

Képzeld el, hogy egy állam vagy ország térképét nézed. A kisvárosok és a nagyvárosok valahogy összekapcsolódnak egymással.

De a nagyvárosokba sokkal több út vezet majd, mint a kisvárosokba.

Ezek a városok a te „sarokköveid”, amelyek a legtöbb linket kapják. A kisvárosok a konkrétabb témákkal kapcsolatos bejegyzéseid. Van néhány út (link) hozzájuk, de nem annyi, mint a nagyvárosokba.

 

Fogyasztási szokások

A korábban említett online szöveges tartalmak fogyasztási szokásaihoz a cornerstonnál még inkább alkalmazkodnod kell.

Gyakran van a cikkben tartalomjegyzék, a tagolás, navigációs elemek, kiemelések, keretes írások, címsorok, idézetek alkalmazása gyakorlatot kíván.

Ez a tartalom Brand-et építhet és szakértői pozícióba is emelhet. Az olvasók meggyőzése is vajkönnyű feladat, egy ilyen tartalom segítségével.

Egy Cornerstone célja elsődlegesen a vevő-, vagy lead-generálás.

Mutassak egy példát?

A Moz cornerstone tartalma a SEO kezdőknek szóló útmutatója. Ez egy hiteles forrás, amelyet akár online is olvashatsz, akár PDF formátumban is letölthetsz.

 

Csináld, vagy ne csináld?

 

Ha nem egyedül vágnál bele, akkor a könnyebb megvalósításért , rendeld meg első lépésként a könyvemet.

Igényes, kemény borítós, fűzött könyvem végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig. Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv.

Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató.

A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt: https://tartalommarketingagyakorlatban.hu/

Vissza

Címkék : tartalommarketing, szövegírás, tippek

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.