Figyelem felkeltése, avagy miért nem olvas senki?

Kategória: Több olvasó | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Miért nem olvas senki? Erős benzinfröccsel startol el a szakmai blogod, majd hamarosan máris sáros lábbal portyáznak rajta a rejtélyes kérdéseid. Hittél, bíztál, de már az elején csalódtál? Vajon mit ronthattál el, hogy látszólag a kutyát nem érdekli?

 

Figyelem felkeltése, avagy miért nem olvas senki?

 

A legnagyobb örömnek számít, ha valakinek meg tudjuk szerezni a figyelmét, hogyan tegyük?


Megírtad, kikerült, posztoltad.

Majd rutinszerűen hátradőlsz, esetleg annyit megteszel, hogy bemásolod a linket a Facebook-oldaladra, aztán megosztod és várod a csodát.

Nos, a nem túl magas organikus elérések folytonosan esnek, szóval két dolgot tehetsz: szidod a felmenőidet, az árnyékkormányt, a gyíklényeket és a cuki Zuckerberget, hogy miért tettek be neked.

Vagy végre stratégiát készítesz.

Csak akkor olvasd tovább ezt a cikket, ha a második opció mellett döntesz.

 

 

Szóval mi a te problémád a megírt tartalmaddal?

 

Felcsigázva várod az első blogbejegyzés olvasottságát, de csak jövögetnek a kósza olvasók.

Miközben ott ücsörögsz kétségeid lombos fái között, véleményezed, hogy majd a következő jobb lesz, hiszen még csak most indult a blog.

DE csak nem jönnek az olvasók.

 

Rengetegen viszont ahelyett, hogy megbotlott állapotban felállnának és koronát igazítanának, inkább feladják.

Szerintük a tartalommarketing, a blog, az írás „nem működik”, nem hatékony eszköz, ez az ő szakmájukban nem működik.

Az esetek többségében viszont nem erről van szó, csak rosszul csinálják.

 

Fel kell kelteni az emberek figyelmét, hogy el akarják olvasni a blogposztod, meg akarják nézni a videód, meg akarják hallgatni a podcasted.

De rá kell őket venni arra is, hogy kattintsanak a hirdetésedre. Hogy meg akarják adni az e-mail-címüket, elolvassák a Sales oldalad, elolvassák az Upsell oldalad.

Itt kezdődik a Marveli küldetés nehézsége.

 

 

Hogyan keltsd fel a figyelmet, hogy olvasottabb cikkeid legyenek?

 

Talán unod, hogy nem elég egy figyelemfelkeltő reklám, nem elég egy figyelemfelkeltő tartalom az ajánlatodhoz.

Mindenkinek más-más dolog kelti fel a figyelmét. Neked viszont az összes típusú potenciális vevőre szükséged van.

Minden tartalmat készítő vállalkozónak meg kell tanulnia, hogy miként tudja figyelemfelkeltő anyagok, reklámok, címsorok teljes sorozatát elkészíteni.

Mert létezik egy égető problémád, egy fő gonosz a tartalomkészítés küldetésében.

 

 

 

Tartalomsokk és információbőség – a legfőbb ellenséged?

 

Ma minél több tartalom közül választhatunk, annál nagyobb feszültséget okoz bennünk és csak összezavar minket.

A figyelemhiány és tartalomtúltengés a hatékony marketingkommunikáció ellensége, de legyőzhető.

Ehhez azonban első lépésként szükséges megértenünk azt, hogyan is működik az agyunk, amely az ingerek között erősen szelektál.

Az információfeldolgozást pedig bizonyos ingerekre irányítja.

 

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy bizony nem látunk mindent, ami a szemünk előtt van, csupán csak egy kis része jut el hozzánk és még ennél is kevesebbet dolgoz fel az agyunk a látottakból, hogy majd később emlékezhessünk rá.

 

Ha koncentrálunk valamire, tehát fókuszálunk, a többi tulajdonképpen mellékes lesz, azaz a perifériába kerül.

Olyan ez, mint amikor éppen beszélgetsz valakivel egy kávézóban és ki tudod zárni a háttérzajt, csak arra figyelsz, amire szeretnél. Minden más feledésbe merül, nem is kerül a memóriádba.

A vizualitásnál is hasonló a helyzet.

Az agyunk szinte megvilágít bizonyos dolgokat és csupán egyes része tűnik fel a tudatos érzékelésünkben.

Ebbe a működési elvebe trappolnak be a hirdetések, hírportálok anyagai, az e-mail-jeink, az üzeneteink, egy plakát az utcán vagy egy tv-reklám.

 

Figyelem felkeltése, avagy miért nem olvas senki?

 

Én csak azért vagyok itt és nézek rád szigorúan, hogy továbbolvass!

 


 

Figyelmünk szelektál és fókuszál a mindennapokban.

 

 

Talán veled is megesett már, hogy egy üzleti beszélgetésre érkezve kávét rendeltél, megigazítottad a kabátod és türelmesen vártál az üzleti partneredre, miközben egy másik ismerősöd szinte fellökött arra menet, mert akkor sem vetted észre.

Nem arra figyeltél.

Ha egy You Tube videót nézel és közben pityeg a telefonod egy viber üzenettel, akkor azt veszed észre, hogy bőszen olvasva az üzeneted már vagy 5 perce elvesztetted a videó mondandójának fonalát.

Azt hiszem megvilágítottam neked a problémát.

Tehát egyetérthetünk abban, hogy…

 

 

A legnagyobb örömnek számít, ha valakinek meg tudjuk szerezni a figyelmét, hogyan tegyük?

 

Banális dolgot állítok.

Mégis jogosnak fogod vélni.

Hiszen számos ember megírja a cikket, jó a stílus, jó a téma, megfogná az olvasókat; csakhogy ahelyett, hogy kiküldené a tartalomfogyasztás sztrádájára száguldani, egy parkolóban tárolja.

 

A valódi probléma az, hogy az embereknek esélyük sincs elolvasni a cikkeket, merthogy sehol sem találkozhatnak vele. A „majd jönnek maguktól” nem marketingstratégia.

De olyan is akad, hogy jó a téma, csak senki se tudja, mert egy semmitmondó címmel még csak fel sem tűnt a tartalom hasznossága.

És mivel potenciális olvasód az információsokktól túlterhelt, máris szűrőként kezd el funkcionálni.

 

Szelektálja a tartalmakat és azokat az információkat, anyagokat kezdi el előrébb rangsorolni, amelyeket könnyebben megért vagy amelyekről gyorsabban kiderül, hogy az releváns-e neki, könnyebben és gyorsabban megkapja-e a választ a kérdésére.

 

Az egészen ingerszegény, kicsit sem relevánsnak tűnő (!) tartalmakat ignorálja.

A szomorú az, hogy az információ mennyiségét, áramlását nem változtathatod meg. Az örömhír viszont az, hogy anyagaid megírása során, azok terjesztése kapcsán számos gyakorlatias lépést megtehetsz, hogy anyagod ne vesszen el az információbőség kútjába esve.

 

 

Hogyan csináld? Könyvemben erre is találsz gyakorlati tanácsokat!

 

Ebben a könyvben azt tanítom neked, hogyan tudsz a tartalommarketinggel olyan művészien eladni, hogy az emberek akarjanak. Hogyan szerezz egyre több olvasót tőled vásárolni.

Ehhez pedig egy több lépéses értékesítési stratégia kell. Ennek a második eleme a közönség, vagyis az olvasók tömege (az első lépés a tartalom).

Azért emeltem ezt ki, mert ijesztő lehet, hogy nem azért fizetsz, hogy azonnal vásároljanak tőled, hanem azért, hogy olvassák az üzleti blogod. Pazarlásnak tűnhet, pedig sokkal hatékonyabb és sokkal jobban megtérül, mintha a termékedet reklámoznád.

Az olvasókat nagyon könnyű vevőkké alakítani és ennek minden módszerét leírtam a könyvemben.

 



 

Nagyon fontos, hogy a cikkeidet a megfelelő formában írd meg.
Vannak olyan bevált cikktípusok, amiket garantáltan imádnak az olvasók.

 

Ezekről bővebben írtam a Tartalommarketing a gyakorlatban című könyv első nagy fejezetében. Szeretnél még több olyan módszert, amivel nem csak könnyebben fogsz írni, még az olvasóid is jobban fogják szeretni, szétlájkolják, megosztják és futótűzként terjeszti a híred?

Ha igen, akkor neked készült a Tartalommarketing a gyakorlatban című könyv, ami 360 oldalon keresztül tanítja meg a vevőszerzést a tudás megosztásával.

 

Vissza

Címkék : tartalommarketing, szövegírás, figyelem, vevőszerzés.

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.