Ha őszinte vagy magaddal, akkor te is belátod: egy cikk címéből bizonyos következtetéseket vonsz el. Ezért a cikked megírásának izzasztó kihívása ugyanolyan dilemma, mint amikor azon tépelődsz, hogy mit is kellene mondanod annak a szupercsinos nőnek, akit épp most láttál meg.
Szinte lefagysz, és csak üres fráziosokkal jössz. Most végre kiderül az ég, mert megmutatom, hogyan is kellene „megközelítened azt a szupercsinos nőt”.
Vajon elolvasnák a cikked, ha abból csak egy főcímet, egy képet és kér sort látnának?
Ha nem vagy biztos a „határozott IGEN-ben”, akkor olvass tovább!
Egy kamasz érkezik Sárbogárdról Budapestre.
Ugyanolyan életcélokkal, vágyakkal, mint a legtöbb vele egykorú.
Leginkább lányokkal akar ismerkedni: szőkékkel, feketékkel, barnákkal.
De míg ez máshol a világ legegyszerűbb feladata, addig katonai iskolaként egy „lánymentes” iskolában és kollégiumban, fegyverek társaságában nehéz küldetésnek bizonyul.
Minden lehetősége azon szűk idősávba préselődik, amíg kiszabadul az iskola erődítményéből és elvegyülhet a nagyváros szebbnél-szebb lányai között.
Miniszoknyák, dekoltázsok, mosolyok és ringó csípők.
Mégis túl nagy a nyomás.
Ha odamegy egy ilyen szépséghez és elzavarja, akkor nemcsak a lehetőségnek lőttek, hogy egyszer ruha nélkül is lássa; de még a haverok is rajta fognak nevetni.
Túl nagy a kockázat.
Ezért hirtelen túl fontossá válik, hogy mit is mondjon a kiszemelt lánynak. Egy ismeretlen nőnek, aki most találkozik vele először.
Mi olyat tudna villantani, amitől úgy érzi, hogy váó, ez igen. Meg kell ismernie ezt a srácot! Pörgeti a mondatokat, de legtöbbször csak üres frázisok ugranak be.
Béna és unalmas témák: – Szia. olyan szép vagy. Nagyon tetszik a hajad és a mosolyod. – Szia. Meghívhatlak egy italra? – Szia. Biztos porcukor ment a szemembe, mert olyan édesnek látlak.
Kellene egy tökéletes szöveg, ami egyszerre érdekes, intellektuális, eredeti és pont annyira provokatív, hogy iszonyúan jófejnek tűnjön.
Stratégia nélkül azonban csak sodródik az eseményekkel.
Az eredmény is ugyanaz.
Szúrós tekintettel zavarnak el, és te a megizzasztó kihívás után megszégyenülten kullogsz el, vagy kíváncsiak lesznek rád.
Jelen esetben, elolvassák, amit írtál vagy figyelemre sem méltatnak.
Amikor elkezdtem cikkeket írni, rájöttem, hogy hiába használok olyan típusú cikkeket, amiket imádnak az olvasók. Hiába jó és hasznos a tartalom, ha ez nem derül ki a címéből.
Így a következő megoldandó problémám az lett, hogyan lehetne olyan címeket adni a cikkeimnek, amikre felfigyelnek az emberek.
„Mondd az igazságot, de azért tedd érdekesebbé” – javasolta Ogilvy, a reklámszakma atyja. Mint ahogy azt is, hogy átlagosan ötször többen olvassák el a főcímeket, mint a szöveg többi részét.
Célom az volt tehát, hogy ne hagyják el az állukat az asztal alatt az unalomtól; mert ha a cikkeim olvasása helyett vannak izgalmasabb, szórakoztatóbb, érdekesebb alternatívák az életben, akkor valószínűleg azt választják.
A főcím (headline) a döntőbírója annak, hogy az anyagod az Internet galaxisának Dominic Torrettoja lesz-e egyenesen a Halálos Iramból, vagy felesleges órák végterméke lesz csupán.
„Hook - vagyis horog egy olyan szövegelem, mely a kíváncsiságára építve behúzza az olvasód a szövegbe. Nem egyenlő a címeddel, inkább annak amolyan része: elhintett morzsa, amit muszáj felcsipegetni, és a többi részt sem otthagyni.
Sok az ismeretlen és bizonytalan tényező körülöttünk, a kíváncsiságunk kielégítésével pedig mindkettő csökkenthető.
Az agyunk folyamatosan stimulálások révén mindig keresi az újat, szokatlant, izgalmasat. A kíváncsisággal agyunk jutalmazási rendszerét látjuk el üzemanyaggal. A jutalmazási központot szabályozó agyterület aktiválódik a kíváncsiskodás során.
A kíváncsiságot alapul véve sikeresek a kérdéssel indító címek is.
Ha megtalálod a termékedben azokat az elemeket - és ezen keresztül kommunikálod az előnyöket-, amik hasznosak, egyediek, esetében „sürgetéssel élnek”, vagy speciálisak, akkor máris megszerezted a figyelmüket.
70+2 Tökéletesen Másolható és Azonnal Bevethető Címsor Ötlet
Ebben a cikkben megmutatok 72 címsor receptet, amit azonnal kipróbálhatsz.
Ha ültél már 15 percig egy cikk fölött azon gondolkodva, hogy mi is legyen a tökéletes cím, akkor valószínűleg átérzed a problémám.
A cikked címsora az egyik legfontosabb tényező.
Elolvasnak vagy sem. Ez itt a tét.
Hogyan találtam meg a legjobb szöveget a lányok esetében, mondok jobbat: hogyan lett meg az a tökéletes címsor, amitől az emberek alig várják, hogy elolvassák a cikkeimet?
A megoldás egyszerű és frappáns.
Ez a sárbogárdi fiú, azaz én ezt is megírta neked a könyvében.
Könyvem élvezet lesz kézbe venned, mert igényes, kemény borítós, fűzött könyv, melyben nemcsak a választ találod meg, de azt is megtudhatod:
Végre olyan könyvet tartasz a kezedben, ami végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig. Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv.
Csatlakozz a zárt Facebook-csoportunkba is, hogy segítséget kaphass az olvasottak gyakorlatba ültetésével kapcsolatban:
https://www.facebook.com/groups/tartalommarketingagyakorlatban
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.
Adatkezelési szabályzat | ASZF