Ami még a legjobb szavaknál is hatásosabb – írja Jana Kriszta Szövegírás szenvedéllyel c. könyvében. Te pedig szemöldököd vonod fel hirtelen, mert mit keres egy ilyen állítás egy szövegírással foglalkozó könyvben? Pedig én is egy oly népszerű cikktípust mutatok neked most, amit ebből a „titokzatos” összetevőből kreálhatsz meg.
Az emberiség több tízezer éve ismeri ezt a kommunikációs eszközt, ami mindent visz.
Vonzza a figyelmet, heves és erőteljes érzelmeket fakaszt. Mélyen beleég a memóriába és mindegy, hogy milyen nyelvet beszélsz…egyszerűen érted.
Nem újkeletű, ugyanis már 1857-ben egy Florence Nightingale nővér ennek segítségével győzte meg Victoria királynőt, hogy fejlessze a katonai kórházat, (a krími háborúban sérült emberek számának alakulását mutatta be vele).
Csúcstechnológiás, csúcsteches...jah, bocsánat mégsem. Pusztán „csak” csúcskommunikációs: ő a képi eszköz.
Talán nem oly meglepő, hogy az infógrafika-marketing erősen hasít (a Marketingintézet 2017-es évi B2B tartalommarketing-jelentése szerint a marketingszakemberek 58%-a használ infógrafikát).
Itt olvashatsz öt márkáról, amelyek kiemelkedő infógrafika-marketing tevékenységet folytatnak.
Olyan márkákat is láthatsz itt, amik például a vizuális segédeszközeikkel megkönnyítik a tanulók számára az anyaghoz való kapcsolódást, növelik a megértést és az emlékezést.
Ezzel az egyszerű infógrafikával a Course Hero sikeresen növeli a márka ismertségét, és hasznos oktatási eszközt kínál az olvasók számára, bizonyítva, hogy minden, amit csinálnak, a tanulás elősegítését szolgálja.
Fotó: www.columnfivemedia.com
Az infógrafika szórakoztató, oktató, akár inspiráló.
De találsz olyan internetes biztonsági céget is, aki számára alapvető fontosságú annak megértése, hogy az internetes fenyegetések miként érintik az embereket és vállalkozásukat.
A legfontosabb, hogy kutatásaikat érdekes és egyedi adattörténeteikké alakítják, amelyeket infógrafikákon keresztül mesélnek el. Ez segít nekik, hogy életre kelthessék az adatokat az olvasók számára.
A Digit célja pedig az, hogy segítse az embereket pénzügyi szempontból egészségesebbé válni, de tartalmuk arra összpontosít, hogy mit jelent ez minden értelemben véve.
Az intelligens pénzgazdálkodásról szóló száraz, unalmas infógrafika helyett infógrafika-marketingük a pénzkezelés színesebb oldalát fedi le. Kukkants bele.
Az infógrafika olyan kép formátumú dokumentum, amely üzenetünket képekkel, grafikonokkal illusztrálva mutatja be.
Rendkívül szemléletesen kommunikálja a lényeget.
Miért jó? Mert olvasód lényegesebben hamarabb jut hozzá az információhoz, mintha ugyanezt egy leírt szöveg olvasásával tenné.
Tévedés ne essék, az infógrafika is a tartalommarketing egyik eszköze.
Ha vannak számaid, statisztikáid, folyamataid, konklúzióid, tényeid vagy fotóid és rajzaid, máris megalkottad az infógrafikád receptjének fontos hozzávalóit.
Az infógrafika könnyen osztható, időt spórol az üzenetátadásban és informatív, figyelemfelkeltő mivolta hozza meg számodra a sikert.
Az emberek közel 65%-a vizuális beállítottságú. Az információ min. 75%-át látás útján fogadjuk be, éppen ezért az infógrafika ezt a folyamatot gyorsítja fel.
Ezért léteznek olyan elemek az írásos kommunikációban is, amik az átlagos szavaknál többet jelentenek.
Például a metafora hatására agy egyes nyelvi régiói, az agy motoros beszédközpontja a Borca-terület; illetve a hallható beszéd értelmezésének karmestere, a Wernicke-terület aktivizálódik.
Ezen szavak – más szavakkal azonos jelentésük ellenére – nagyobb befolyással vannak az agy egyes részeire.
Amikor összetettebb és bonyolultabb szöveggel birkózol, akkor is bekarikázásokkal, aláhúzásokkal, kiemelésekkel, nyílazásokkal segíted önmagadat, és keresed a vizuális kapaszkodókat.
Ezért infógrafikákkal könnyedén bemutathatsz
Ingyenes, online infógrafikakészítő-programokkal játszi könnyedséggel kivitelezheted őket
Természetesen melós, de számodra sem lehetetlen. Infógrafikakészítésre alkalmas programok között van például az Easel.ly, a Piktochart, az Infogr.am vagy a Venngage.
Az ingyenes verzióban sok esetben csak limitált képeket, ikonokat, grafikonokat és sablonokat használhatsz.
A módszer könnyen felhasználható.
Keresel olyan infógrafikákat, melyek népszerűek és a rajtuk lévő információkról írsz egy szöveges cikket.
Mivel az infógrafika lényegében olyan kép, ami átlátható, és vizuális formában ad át információkat; a cikkedben csak megmagyarázod, kifejted és belemész a téma részleteibe.
Akár még az eredeti infógrafikát is felhasználhatod és beillesztheted a szövegbe. Sokszor az is rendkívül hatékony, amikor csak egy rövid magyarázatot fűzöl az infógrafikához és egyszerűen kiposztolod.
Számos infógrafikát találsz (már kész, azaz nem általad készített anyag) itt is: www.dailyinfographic.com és a www.visual.ly.
A segítségükkel rengeteg témaötletet találhatsz. A módszer fordítva is működik, vagyis készíthetsz infógrafikákat népszerű cikkek alapján.
Ez egy cikk újrahasznosítási technika. A tartalom csak annyiból áll, hogy írsz egy kis bevezetőt és beszúrod a kész grafikát.
Kíváncsi volnál még hasonló konkrét és érdekes cikktípusokra? Ha már kifogytál az öletekből, akkor igazi szuperhősöd lehet a könyvem. Mert van egy klassz hírem: TOVÁBB OLVASHATSZ.
A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt: https://tartalommarketingagyakorlatban.hu/
Akár 1 munkanap és ott is lesz nálad.
Csatlakozz a zárt Facebook-csoportunkba is, hogy segítséget kaphass az olvasottak gyakorlatba ültetésével kapcsolatban:
https://www.facebook.com/groups/tartalommarketingagyakorlatban
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.
Adatkezelési szabályzat | ASZF