Engedd meg, hogy bemutassam neked az online marketing egyik leginkább félreértett és legrosszabbul használt fogalmát:
Ez az, ami mozgásban tartja a vállalkozásodat.
Nem a terméked, nem a szolgáltatásod mégcsak nem is a munkád minősége…
… persze ezek is fontosak mert ezek nélkül, semmid nincs. De önmagában kevés.
Ha nincs marketing automatizmusod, akkor azt tapasztalod, hogy alig vannak vevőid. Vért kell izzadnod, minden egyes eladásért.
Az elégedett ügyfelek ajánlásaiban bízol? Az csak éppen arra elegek, hogy éhen ne halj.
De hol marad a fejlődés? Hol vannak a nagy álmok?
Mindjárt elmondom, mit kell tenned, hogy végre beinduljon a vállalkozásod anélkül, hogy beleszakadnál.
Már használsz marketing automatizmusokat, de csalódtál bennük? Biztos azt tapasztaltad, hogy csökkent a hatékonyságuk. Talált?
Erről szól ez a cikk.
Hogyan építs hatékony Marketing Automatizmust?
A marketing automatizmus nem csak online létezik… működik online és offline is.
Lehet webáruházad vagy kozmetikád, teljesen mindegy.
Ha vannak ügyfeleid (vevőid, pácienseid.), akkor Te valamilyen értékesítési csatornát használsz (még akkor is, ha máshogy nevezed azt).
Hívhatod ...
mindegyik ugyan azt a dolgot jelenti.
Most figyelj! Ha vállalkozásod van, ami pénzt is termel, akkor ezekre van szükséged a növekedéshez:
Nos, lehet nem is tudatosan, de már most is működtetsz ilyen folyamatokat.
Vagy valami hasonlót, csak nálad még nincs optimalizálva. Különben nem olvasnád most ezt a cikket.
Mert abban teljesen biztos vagyok, hogy minden vállalkozás, ami pénzt termel marketing automatizmust használ.
Ez a cikk pont arról szól...
Mindjárt elárulom…
Sokan vagyunk, akik nem szeretnek eladni. De nem is kell. Ezt elvégzi helyetted a felépített marketing rendszer és foglalkozhatsz azzal, amit igazán szeretsz.
Kezdjünk is bele…
A saját értelmezésemben:
Marketing automatizmus: Olyan több lépcsős, több elemből álló, egymásra épülő kampányszerű terv, ami az új érdeklődőket a vásárlás irányába tereli
Jajj, de rosszak ezek a definíciók, inkább bontsuk ki:
Felejtsd el, az „itt van, vedd meg most” technikát. Nem tudsz célszerű, a nézelődőnek azonnal eladnod. (na jó… tudsz. De iszonyatosan keveset, sok-sok energiával).
Inkább egy finomhangolt folyamatra van szükséged, amiben minden lépés egymásra épül. Ami gyengéden kézenfogja az érdeklődőt és a kasszádhoz vezeti. Ne erőltess semmit … hagyd, hogy Ő akarjon vásárolni. Mindjárt mutatom hogyan…
Minden azon múlik, hogy milyen a vállalkozásod és milyen terméket árulsz.
Az értékesítési csatorna elemei változhatnak… üzleti találkozó, megbeszélés, landing page, e-mail kampány, telefonos utánkövetés, személyes megjelenés az üzletedben vagy bármi egyéb. Ugye van terved és nem csak belevágtál? Ha bizonytalan vagy, akkor olvasd el azt a 10 kérdést, amire minden sikeres vállalkozó azonnal tud válaszolni.
Bármelyiket is használod, a lényeg, hogy ezek csak egy folyamat részei, nem önálló elemek.
Önállóan hiába használod, semmi látványos sikert nem hoznak az életedbe.
Még akkor is, ha eddig nem tudtál róla… Egy ilyen folyamat megszünteti az érdeklődőid ellenállását és bizalmat épít. Úgy ad el, hogy a látogatód akar vásárolni. Le se lehetne beszélni róla. Teljesen más érzés könyörögni, megalázkodni a vevőnek, mint válogatni azok közül, akiknek el akarok adni.
Hihetetlennek tűnik? Pedig órákig tudnám sorolni azokat a cégeket, akiknél ez most is így működik. Te is ismersz ilyen vállalkozásokat. Ott van az a konkurensed, aki annyira sikeres, hogy titokban irigyled.
Biztos vagyok benne, hogy nem csak utolérheted, hanem le is előzheted a Marketing Automatizmusok tudatos használatával.
Átveheted a piacvezető szerepet és lehetsz Te az, akit mások irigyelnek és másolni próbálnak. Lehetsz Te a büszke vállalkozó, aki nagyszerű sikereket ért el és mindenki tanulni igyekszik tőle.
Tetszik ez győzelmi kép, amit eléd festettem? Érzed a siker illatát? Hallod a dicsőség harsonáit?
Élvezd nyugodtan, mert pont ezt ígéri neked a Marketing Automatizmus.
Persze dolgoznod kell vele, mert ez sem csodaszer.
De ezzel a tudással gazdagabb és sikeresebb lehetsz, mint most.
Mégis… közületek csak 5-10% fogja megpillantani, a siker édes ízét. Nem azért, mert lehetetlen. Hanem, mert a többség sosem kezd bele a megvalósításba.
Szóval, ha a maradék 90% -ba akarsz tartozni, akkor ne is olvass tovább. Felesleges. Spórolsz pár percet. Nézz inkább videókat :)
Ha még mindig itt vagy, annak roppantul örülök. Miattad érdemes volt ennyit gépelnem.
Folytatom…
Segíteni akarok neked, és az ÜzletiBlog koncepcióban a legtöbb tudásomat átadom. Nem csak elméleteket, hanem gyakorlati lépéseket.
Remélem, így neked már sokkal könnyebb lesz kialakítani a sajátodat.
Tudod az elmúlt évek alatt számos ötletbe fogtam bele. Rengeteg vállalkozásnak segítettem felfejlődni és ezekben kőkemény munka volt.
Optimalizálni, tesztelni, tanulni és könyékig turkálni a statisztikákban.
Keresni, hogy most éppen mit rontottunk el. Hol marad a siker?
Azért is vágtam bele az Üzleti BLogba, hogy neked ne kelljen ezeken végigmenned – ez a tudás sorsfordító lesz.
(na jó…lehet nem sorsfordító, de biztos, hogy vállalkozás fordító).
Üres ígéretnek tűnik? Majd meglátod...
Készen vagy? Akkor vágjunk is bele.
3 típusú marketing automatizmus létezik.
Igen, csak három. Ebbe minden vállalkozás bekategorizálható.
Minden vállalkozás belepasszol valamelyik kategóriába, az alábbiak közül:
Mindegyik kategóriának speciális szerepe van a vállalkozásodban.
Mindegyiknek van egy fő feladata. És nem több, csak egy!
Ahogy nem szagolhatsz a szemeddel és a nyelveddel sem hallgathatsz zenét, úgy nem használhatod a Marketing Automatizmusokat arra, amire nem valók.
Egyszerűnek tűnik, de mégsem az. A legtöbben teljesen félreértik a 3 kategória szerepét.
Ezért csináltam egy videó sorozatot, amiben részletesebb bemutatom ezt a 3 automatizmus. Megmutatom mire kell használnod Őket és hogyan fogják megteremteni számodra azt a vállalkozást, amit élvezet lesz vezetni. Amire büszke lehetsz és ami biztosítja a családodnak a kényelmes életet.
Nézd meg az 3 automatizmusról szóló részt:
Címkék : Marketing Automatizmus, sikeres vállalkozás, bevétel növelés
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.
Adatkezelési szabályzat | ASZF