Hogyan publikálj úgy, hogy vásárolni akarjanak tőled?

Kategória: Látogatókból - Bevétel | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Vannak olyanok, akik nem szeretik a statisztikákat; vannak, akik a száraz tulajdonságok és tények vizén élnek át viharos utazást és olyanok is, akik a „sales” aprócska árnyékától is zsigeri ösztönnel menekülnek.

Azonban szerintem még nem találkoztál senkivel, aki nem szerette volna a történeteket: egy jó könyv lebilincselő cselekményszálát, egy izgalmas film sztoriját vagy egy függőséget is okozható sorozat figyelmet gúzsba kötő eseményeit. Képesek lekötni és fenntartani a kíváncsiságunkat. Ezért óriási előnyre teszel szert, ha képes vagy a történetek, a narratíva erejét felhasználni a saját kommunikációdban és tartalmaidban. Miért ennyire fontos?

 

Hogyan publikálj úgy, hogy vásárolni akarjanak tőled?

 

Ha vállalkozó vagy, akkor emberekkel kerülsz kapcsolatba.

Ha pedig szeretnéd a termékedet eladni, a szolgáltatásod előnyeit megismertetni az emberekkel, akkor egyúttal szeretnéd a másik fél álláspontját vagy viselkedését is pozitív irányba mozdítani.

Idáig bólogatsz, igaz?

Képzeld el milyen fura lenne, ha el tudnád érni, hogy az emberek pontosan azt tegyék, amit szeretnél.

 

  • A landing oldalon eladni egy terméket – a cselekvés a vásárlás.
  • Egy hírlevélben a szakmai státuszod erősíteni – a cselekvés a levél megnyitása, elolvasása.

 

Milyen csúcsszuper lenne, ha a világon mindig minden úgy történne, ahogy azt mi szeretnénk!

Milyen eszközöket használnak e cél érdekében sokan?

A témába egészen mélyen belemászó egyének a viselkedéspszichológiát tanulmányozzák, netán előveszik Cialdini 6 befolyásolás és meggyőzés alapelvét (sokszor nem csak az számít mit mondunk, hanem az is, hogy hogyan tesszük ezt) vagy a társas befolyásolás alapelvei felé kacsintgatnak (amely egyetemes alapelveken nyugszik).

Talán arra vágysz, hogyha vevőket szeretnél, csak publikálsz pár cikket és az emberek elolvassák, megértik, lelkesek lesznek és vásárolnak tőled.

 

 

 

Az emberek maguktól vásárolnak – létezik ennek működő technikája?

 

Igen, és mindjárt el is mondom mi az.

De előbb hadd mutassak valamit: amikor feltettem azt a kérdést egy Facebook-csoportomban, hogy mi a publikálás legfontosabb célja, akkor olyan válaszokat kaptam, mint:

 

Bizalomépítés

Edukálás

Hasznos információk átadása

Értékközvetítés

Hitelesség teremtése

Kapcsolat kialakítása a vevőkkel

Problémamegoldás

Népszerűség növelése

Önkifejezés öröme

Értékadás

Új piac létrehozása

Tájékoztatás

Információ átadása

$$$

Érdeklődők előmelegítése

Kapcsolattartás

Keresőoptimalizálás

Szakértői státusz

 

Mindegyik nagyon jó.

Deeee.

Mégis hogyan érhető el, hogy vásárolni is akarjanak tőled?

Habár léteznek pszichológiai módszerek, amikkel befolyásolhatod (valamelyest) az emberek figyelmét és döntéseit, azonban ezek sablonjai és mintái gyakorta mesterkélt hatást keltenek a tartalmakat illetően.

Idővel én is kiábrándultam belőlük, azonban egyetlen eszköz mégis megmaradt a repertoáromban. Ez a módszer már több ezer éve ugyanolyan hatékonyan működik.

 

 

A legjobb benne pedig az, hogy az egyik legegyszerűbb módszer.

 

 

Ráadásul a publikálás legfőbb célját is támogatja: azt, hogy az emberek megértsék mivel is foglalkozol és ez miért lesz jó nekik.

Az AHA pillanatot segítik elő.

A megértés pillanatát, amikor a homlokára csap az illető és azt mondja: ja, hogy ez erre jó!!!

Ebből ered az is, hogy mi a tökéletes értékesítési technika... amikor nem te mondod ki, hogy a vevőnek erre van szüksége, hanem kimondatod vele: nekem erre lenne szükségem, nemigaz?

 

Mi ennek a módszernek a titka?

A módszer a történetmesélés.

 

Amikor a vásárlóddal történő kommunikációban is a konfliktusok segítségével mutatod be a problémáját, majd prezentálod a megoldást, az eszközt, amivel az semmissé tehető.

A történetmesélés segít:

  • megértetni a vevővel azt, hogy mivel is foglalkozol valójában.
  • elérni, hogy végülis ő mondja ki, hogy erre van szüksége (arra, amit kínálsz neki).

 

Hősöd a nehézségei, kihívásai során tehát olyan segítőre talál, aki konkrét tervet ad neki, amivel változást idézhet elő az életében.

Ez volnál te.

Ehhez szükséges, hogy elmeséld azt az utat, amit bejártál és az út bejárásával rátaláltál arra a módszerre vagy arra a termékre, amit most kínálsz.

Megspórolsz nekik egy keserves utat.

Mert ha az emberek ugyanazt az utat járnák be, amit te is, akkor ugyanarra a következtetésre jutnának, amire te is: erre van szükségük, amit kínálsz nekik.

Csak vezesd végig őket ezen az úton úgy, hogy elmeséled az utazásod történetét.

Ilyen egyszerű.

 

 

Sztorizás előtt feltétlenül gondolj végig néhány kikerülhetetlen dolgot

 

Mindig tudatosítsd magadban, hogy honnan indul és hová tart a sztorid.

Tegyük fel, hogy szobafestő vagy, mint sok más festő. És egy kellemetlen, de igaz sztorival próbálod elmagyarázni az ajánlatod értékét. Egy rémsztoriból indulsz, ahol egyik ügyfeled múltbeli tapasztalatát osztod meg az olvasóval.

 

Mindig gondold végig, hogy miért akarod elmondani a történetet. Mi a célod?

Példánkban a célod, hogy az emberek megértsék mivel is foglalkozol ténylegesen és ez miért lesz jó nekik. Valamint miért kerül annyiba, amennyi.

 

Tudd azt is, hogy mi lesz a fő konklúzió, a történeted üzenete?

Célod, hogy ne az ár alapján válasszanak az emberek szobafestőt. Mert mi a gyakorlat. A vevő bekér sok helyről ajánlatot és mi alapján dönt? Az ár alapján. Mert minden más ugyanaz minden ajánlatban.

 

Gondold végig, hogy mitől lesz a sztorid az olvasó számára fontos, nélkülözhetetlen és miért fogja érdekelni?

Nem szeretne időt, pénzt, energiát és kiegyensúlyozott hétköznapokat vesztegetni. Vagy csalódással számolni.

 

Mit akarsz elérni vele, mit tegyen az olvasó?

Bízzon meg benned annyira, hogy melletted döntsön.

 

 

A szobafestős történet egy tipikus problémát mutat be

 

A történet egy átlagos belvárosi 65 m2-es lakásban játszódik, ahol a fő karakter a teljes lakását szerette volna kifestetni, legfőbb célja pedig az volt, hogy pénzt spóroljon, vagyis döntésével a legjobb ár/érték arányt kapja meg.

Ehhez a legolcsóbb ajánlatot fogadta el végül el a piacon.

Az akadály vagy a probléma ott kezdődött, hogy a festéket neki kellett kiválasztania, és megvásárolnia, tudás hiányában pedig máris más típusú és minőségű festéket vett meg, mint, amivel elérte volna a célját.

A festéket sikerült a boltba kicseréltetnie, még mielőtt a festők megérkeztek, azonban a helyszínen jött a hullámvasút.

A festék immáron megfelelő volt, de mint kiderült, nagyker áron is beszerezhette volna, ha a festőkre bízza. A festőknek reggel 8-kor kellett volna kezdeniük, de több mint egy óráét késtek.

A lakásban szemeteltek, a wc-t pedig kifogásolható állapotban tartották egész nap. Miközben elvárták, hogy a hűtőt folyton megosszák velük. Még Garfield is megirigyelhetné volna az étvágyukat, az egy órás ebédszünet bő két órára sikeredett.

A lakásfestés után még napokig takarított utánuk és egyre több „folt” jött elő, ahol nem volt tökéletes a festés.

A fő karakter végül levonta a tanulságot (és ki is számolta): a legolcsóbbnak tűnő ajánlat néha a legdrágábbnak bizonyul.

 

 

Mi az esszenciája és egyetemes mintázata a legemlékezetesebb sztoriknak, amik lebilincselnek és az olvasóiddal történő kommunikációdnak is a leghatásosabb fegyverei? Hogyan mesélj el egy történetet az egyik legsikeresebb séma szerint?

Itt írtam róla bővebben.

 

A történetmesélés előnye, hogy nem számít, hogy milyen nyelvet beszél valaki, milyen nézetei vannak, idős vagy fiatal. A reakció ugyanaz.

Figyelemfelkeltőbb, emlékezetesebb kommunikációt eredményeznek, a sztorik beindítják az oxitocin-szintézisét az agyban, ezt pedig empátianövelő hatással bír.

A sztorik az érzelmekre hatnak.

Különböző üzleti és élethelyzetek alkalmas lehet rá az életben, hogy használatba vedd.

 

 

Te is kedveled azokat az embereket?

 

Észrevettem magamon, hogy kedvelem azoknak az embereknek a társaságát, akik okosak. Nem csak azokét, akiknek eredeti és frappáns ötleteik vannak, hanem azokét is, akik folyton másoktól idéznek.

Tudod az a típus, aki olvasott; és olyan, mintha egy hasznos tartalmak gyűjteménye csípte volna meg, és ettől csodálatos módon átváltozott lexikon emberré.

 

Tele

van

a feje

történetekkel

és sztorikkal.

 

Nem pókhálót lövöldöz, hanem gondolatokat.

Biztos neked is akad olyan barátod vagy marketinges ismerősöd, akinek nem sok eredeti gondolata van, mégis jó hallgatni, mert szépen összefoglalja neked mindazt, amit külföldről megtanult.

Az egyik barátom mindig ízlésesen, de visszafogottan öltözik. A szemüveg emeli az intellektusát. Mindig halkan és tisztán beszél.

A harsány vagy hivalkodó viselkedésnek nyoma sincs.

Az a fajta, akivel egy őszi sétán akkor sem unatkozol, ha egyáltalán nincs semmi beszédtémád.

Ha kérdést teszel fel neki, általában egy történettel válaszol.
Valahol olvasta, találkozott már hasonló jellegű helyzettel, a sztoriban a szereplő pedig frappánsan oldott meg valamit.

Ki ne szeretné a frappáns történeteket, amik hol csattanósak, hol elgondolkodtatóak?

Szóval vele beszélgetni élvezetes.

Lehet, hogy mások gondolataival válaszol, mégis szerethetőek.

Azóta is megpróbálom használni azt, amit tőle tanultam. Arra biztatlak, hogy te is tegyél így.

 



 

Építs be történeteket a blogodba.

 

Milyen cikktípusokat vegyél még elő?

Ha már kifogytál az öletekből, akkor igazi szuperhősöd lehet a könyvem: közel 30 cikktípust találsz, hogy mindig legyen miről írnod A Tartalommarketing a gyakorlatban c. könyvemben.

Igényes, kemény borítós, fűzött könyvem végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig. Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv. Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató.

A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt: https://tartalommarketingagyakorlatban.hu/

 

Vissza

Címkék : történetmesélés, olvasó, látogatószerzés

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.