Mit érdemes hirdetned, hogy visszatérjenek a hűtlen olvasóid? - az elfeledett örökzöld tartalmak

Kategória: Ötletből - Siker | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Az örökzöld tartalom értelemszerűen nem olyasmi, ami egy hónap múlva már csak a könyvtár eldugott sarkában lehet értékes. Ha van tartalomstratégiád, akkor tudatosan készíts olyan tartalmat, ami hosszú távon is partot mos. Ahhoz, hogy a marketinged egy olajozottan működő ügyfélszerző gépezet legyen, stratégiai tervezés szükséges.

A kutatások szerint a blog még mindig a leghatásosabb marketingeszköz. Tudtad, hogy a legjobb eredményt nem feltétlenül a legújabb cikkeiddel éred el?

 

Mit érdemes hirdetned, hogy visszatérjenek a hűtlen olvasóid? - az elfeledett örökzöld tartalmak

 

Az üzleti blogod növekedésének alapja: a korábbi olvasók visszacsábítása, avagy a leadgondozás.


 

A blog még mindig működik.

Habár minden nap új marketingtaktikák, csatornák és formátumok jelennek meg és a marketingszakembereknek, vállalkozóknak folyamatosan választaniuk kell, hogy ragaszkodnak-e a számukra már bevált stratégiákhoz vagy kipróbálják azokat az új megközelítéseket, amelyeken mindenki tombol.

Még mindig léteznek örökzöldek.

27 elismert marketingszakembert kérdeztek meg egy kutatásban (Databox), hogy 1-től 16-ig pontozzák az egyes marketingeszközök hatékonyságát a múltban elért eredményeik alapján. Azaz milyen tartalommarketing-formátumokat használtak sikeresen.

Habár az elmúlt 1-2 évben a legnagyobb tendencia a videomarketingnek tűnt: egyre többet fektetnek a videókba, a 2018-as kutatás versenyét még mindig magasan a blog nyerte (11,1 pont), a második helyen szerepelt az e-mail-marketing (8 pont), és meglepő, de a bronzérmet az e-book/white paper nyerte (7,5 pont).

 

 

White-paper a tartalommarketing-stratégiában? Itt írtam róla

 

 

De az esettanulmány (7,3 pont) sem maradt le nagyon, az interaktívabb tartalomtípusok (ilyen a podcast is) viszont még kettesben döcögtek.

A „hagyományos” és tartalomközpontú tartalommarketing-eszközök még ma is menők, hatásosak és elismertek. Azóta is.

Mint, ami nem megy ki a divatból.

 

A céges blog mindent visz, mert rengeteget aprít a tejbe:

  • forgalmat terel,
  • szakértői státuszt épít
  • leadgenerálást eredményez, feliratkozószerzés szempontjából megtérülő eszköz

 

Egyre menőbb a tartalom-újrahasznosítás, amely jelentheti a Facebook élő bejelentkezések és YouTube-ra feltöltött videók beágyazását a cikkekbe vagy maguk a videók tatalommá alakítását, leiratkészítését.

De a szövegek felturbózása, a hosszúságának növelése, a legjobban sikerült cikkekből lead magnetek vagy infografikák készítése is a marketingesek feladatlistáján csücsül.

Azaz a tartalommutáció.

A Databox marketingese 2018-ban arról számolt be, hogy 10 000-ről 50 000-re növelte a weboldal munkameneteinek számát a blogjának folyamatos gondozása, 6 hónap alatt pedig megduplázták a hírlevéllistájuk méretét.

 

 

Vajon minden hatékony formátumot és terjesztési csatornát használsz a tartalommarketingedben?

 

Rakj bele megfelelő mennyiségű időt és erőforrást az örökzöld, a bizonyítottan jól teljesítő tartalmak fejlesztésére…

….mert az egészet rendszerben kell látnod.

Használd ki a blogodban rejlő összes értéket és hasznosítsd újra a tartalmakat.

Ismered a Pareto-elvet?

A következmények 80%-a az okok mindössze 20%-ára vezethető vissza.

A bevételed 80%-át a tartalmaid 20%-a termeli meg.

Nyugodtan tesztelt az új tartalomtípusokat, ha háttérországként ettől még jelen marad nálad a forgalomterelő és bevételszerző eszközöd (pl. minőségi tartalommal gyakran frissített üzleti blog).

 

Minél több a blogposztod, annál több lead érkezik hozzád.

 

De a blogcikkek minősége határozza meg azt, hogy milyen leadeket hozol be: ezért sem szabad, hogy posztjaid elévüljenek. Legalább néhány nagyon erős örökzöld tartalomra szükséged lesz, amelyek mágnesként hozzák az olvasókat akár éveken keresztül is.

A leadeket gondozni kell.

Az üzleti blogod növekedésének alapja: a korábbi olvasók visszacsábítása, avagy a leadgondozás.

Ezüsttálcán kínáld fel nekik a számukra legértékesebb tartalmaidat. Ne várd el tőlük, hogy maguk fedezzék fel az oldaladon lévő korábbi és új cikkeidet.

Az örökzöld tartalmaid az évek múltával is érdekesek, relevánsak és értékesek.

Jellemzően általánosabb témákat jár körül és edukációs, tájékoztató jellegű. De lehet termékbemutató is (milyen kérdések foglalkoztatják őket?)

Az örökzöld tartalom hosszú távon szállítja neked a leadeket.

 

A legjobb tartalmaid azok, amiket a legtöbben olvasnak el, és/vagy amelyikből a legtöbb konverziód származik. Ezeket a cikkeket megtalálhatod a Google Analytics statisztikádban.

 

Nem számít, ha 2-3 éve írtál meg egy cikket, ha az jól van optimalizálva és folyamatosan érkeznek rá a látogatók, az olvasók; hosszú távon organikus forgalmat hoz, ehhez viszont az kell, hogy jól optimalizáld.

Neked tehát nem csak a tartalom megírása a feladatod, hanem annak a tálalása is. Aki egyszer már megismert téged és járt az oldaladon, az térjen vissza hozzád újra és újra.

 

Épüljön ki benne a bizalom és a vásárlás iránti vágy.

A visszatérő olvasók fogják a vevőid magját alkotni, rájuk fog épülni a vállalkozásod gerince, ezért fordíts rájuk kellő figyelmet.

 

Nézd meg hogyan bánnak egy elit szállodában a visszatérő vendéggel. Udvariasak, előzékenyek és mindent megtesznek a maximális kényelemért. Te is kínálj ötcsillagos bánásmódot mindenkinek, aki már járt az üzleti blogodon.

 

Ezért olyan fontos, hogy ne csak az ingyenes eszközöket (hírlevél feliratkozás, Youtube csatorna, Facebook oldalad, Web Push) használd arra, hogy visszacsábítsd az olvasóidat, hanem a fizetős lehetőségeket is.

Erre a legkézenfekvőbb eszköz a remarketing. Amivel listákat hozhatsz létre azokból, akik már jártak az üzleti blogodon. A remarketing hirdetésekkel ezeket az embereket tudod újra elérni.

A listákat többféle feltétel alapján hozhatod létre.

Ők azok, akik korábban jártak már az üzleti blogodon, vagyis érdekli őket a témád. Tudod, hogy elolvasták legalább egy cikked, de azóta nem tértek vissza. Ezért nekik érdemes lenne valami örökzöld és ütős cikket villantanod, amitől azt mondják „wow, nem tudtam, hogy ilyen jó tartalmak is vannak ezen a blogon”.

 

Könyvemben bemutatom azokat a technikákat is, amelyek ebben a küldetésben a legjobban működnek a magyarországi piacon. Mit érdemes hirdetned, hogy visszatérjenek a hűtlen olvasóid?

 

Különböző gyakorlatias módszereket találsz majd, amivel egyre több új és visszatérő olvasóra tehetsz szert, egy olyan értékes tömegre, akiknek érdemes kommunikálnod.

Valamint olyan technikákat is, amikor az időddel szerezhetsz új olvasókat.

Ebben segít részletesebben a könyvem, élvezet lesz kézbe venned, mert igényes, kemény borítós, fűzött és végre olyan könyvet tartasz a kezedben, ami végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig.

Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv.

 



Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató. A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt:

 

https://tartalommarketingagyakorlatban.hu/

 

Csatlakozz a zárt Facebook-csoportunkba is, hogy segítséget kaphass az olvasottak gyakorlatba ültetésével kapcsolatban:
 

https://www.facebook.com/groups/tartalommarketingagyakorlatban

 

 

Vissza

Címkék : olvasó, tartalommarketing

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.