Verejtékes munkával sikerült megalkotnod a legújabb szüleményedet. Rengeteg munkád fekszik benne. Eltelik egy év is, de mégsem lett felkapott a cikked. Miközben izzasztó meló újabb és újabb tartalmat generálni. Folyamatosan. Mit szólnál, ha azt mondanám: ne írj újat, de a „régieket se írd le végleg”.
Adj a régi cikkekre szexibb új köntöst és tedd olvasottá őket, de mégis hogyan?
Megírtad.
Büszkeséggel vegyült várakozásod mégsem hozza meg a gyümölcsét: a cikked jó, de nem eléggé. Vagyis semmi olyan tűzijáték, amit vártál.
Olvasottsága éppen, hogy csak megüti a hármas alát. Miközben arra vágynál, hogy rákeresve a témára minimum az első 5 találatban ott láthasd a cikked url-jét a misztikus Google keresőben.
Azt, hogy mi alapján rangsorol a Google, számos tényező befolyásolja.
A Google Rater iránymutatások szerint az hasznos kiegészítőtartalom az oldal minőségének (és ennélfogva a Google rangsorolásának) egyik fontos mutatója.
Ráadásul a Google találati listáján szereplő első 6 weboldal viszi el a kattintások 71.27%-át (az advancedwebranking.com statisztikája alapján).
A Hubspot szerint azok a marketingszakemberek, akik a blogolást prioritássá teszik, 13-szor nagyobb valószínűséggel látnak pozitív megtérülést.
De ha senki nem látogatja a blogcikked, hogyan fognak még nagyobb forgalmat vagy eladásokat hozni?
Olvasd fel még egyszer a fenti pár sort.
Ugyanis a legjobb főztöd alapanyagai épp ott sorakoznak libasorban.
Az ötletet Brian Dean-től vettem, aki egy részletes cikket szentelt e különleges módszernek, ugyanis a hatékonysága elképesztő.
A legjobb az egészben, hogy nem is kell hozzá új tartalmat írnod, csak meg kell találnod azokat a cikkeidet, amik jók, de nem elég jók. Ezeket kell feltuningolnod egy kicsit és máris több látogatót hoznak neked a Google keresőből.
A folyamat alapvetően három egyszerű lépésből áll:
1. Keresd meg azokat a tartalmaidat, amiket érdemes feltuningolnod.
2. Frissítsd azokat és tedd vonzóbbá, szexibbé.
3. Publikáld újra és örvendj a sok új olvasónak.
A cikkek megtalálásában segítséget fog nyújtani neked a Google Search Console, vagy gyermeknevén a Webmaster tool (www.google.com/webmasters/tools).
Ehhez természetesen szükséged van arra, hogy legyen a blogodban Google Analytics mérőkód és legyen összepárosítva a fiókod a Search Console felülettel is. A Search Console-ba történő bejelentkezést követően bizonyos beállításokat is szükséges megtenned.
Ha ezeket a cikkeket egy kicsit feltuningolod, akkor előrébb kerülnek a találati listán és több új olvasót hoznak neked. Ha a hetedik helyről felkerülsz a hatodik helyre, akkor 77%-kal többen fognak kattintani a cikkedre.
A Search Console technikai beállításairól előző cikkemben találsz bővebb infót.
1. Frissítsd az információkat, ha szükséges
Képzeld el, hogy Sanyi épp a monitorba olvadt kíváncsisággal olvassa a cikkedet, majd lekattintja a hivatkozásaidat és tudod, hogy mit talál?
Semmit.
Pontosabban 404-et, vagy a „tartalom nem létezik szerelmesleveleket”.
A hivatkozott linkek vagy videók elavult mivolta egyetlen dolgot üzen: nem naprakész a cikked.
2. Tedd hatékonyabbá a cikked felépítését
Tudtad, hogy egy tanulmány szerint egy-egy mondat rövidítése, tagolása vagy „felszeletelése” könnyen olvashatóvá tehet egy cikket?
Mindösszesen 8 szó. Jól olvastad.
Ne félj az 1-2 szavas mondatoktól se.
Egy-egy téma felvezetése, egy cikk lead részének megírása (bevezetőjének érdekessé tétele) növelheti a továbbolvasási százalékot.
Nyugodtan tartsd meg a szöveget és strukturáld újra a mondandód. Emelj ki részeket, írj új címsorokat, alcímeket és bontsd új bekezdésekre a mondatokat. Érd el, hogy sokkal könnyebben szkennelhetővé váljon a cikked.
3. Tedd gyakorlatiasabbá a tartalmad
Sok olyan cikk van, ami önmagában is élvezetes, de egy esettanulmány, egy részletes gyakorlati útmutató még részletdúsabbá teheti azt. Egészítsd ki a mondandód gyakorlati lépésekkel, képekkel, leírásokkal.
4. Válaszold meg a cikkedben az olvasók kérdéseit
A már több éve megírt cikkeid kapcsán létezik egy előny: vélhetően már olvasták páran. A cikkben elhangzott információk pedig gondolatokat, kérdéseket és észrevételeket generáltak bennük.
Tulajdonképpen fejben továbbírták neked a cikkedet.
Hozzáadhatsz egy külön szekciót, egy kiemelt dobozt, amiben elmagyarázod a használt szakszavak jelentését. Vagy újabb tartalomblokkot hozhatsz létre az azóta felmerült kérdések megválaszolására.
5. Az üzenet átadásába egy kis szórakoztatást is beleviszel, ugye? – használd a történetmesélés fantasztikus eszközét
Dobd fel a tartalmadat azzal, hogy beleteszed a saját történetedet vagy azét, akiről a cikked szól.
A történetek segítenek a meggyőzésben, érzelmi és emlékezetes formába öntik azt, mindeközben megváltoztatják az attitűdjeinket, hitünket és viselkedéseinket.
Paul Zak kutatása a történetek agyunkra gyakorolt hatását elemzi (Paul Zak a Neuroökonómia Tanulmányok Központjának alapítója), mely szerint a történetek képesek megragadni és megtartani a figyelmet és egységesen akár egy egész tömeget az empátia irányba mozdítani.
A történetek a történetíró világába szállítanak minket és ezáltal rezonálunk a történet karakterével. A sztorik az érzelmekre hatnak.
John Caples minden idők egyik legismertebb DM hirdetését írta meg ezzel: "Nevettek, amikor leültem a zongorához, de amikor elkezdtem játszani!"
Caplesnek az első éve volt a New York-i Ruthrauff & Ryannél 1925-ben, amikor egy amerikai zeneiskola által kínált otthoni tanfolyam ikonikus szövegét írta meg.
A hosszú hirdetés Jack történetét meséli el, aki Beethoven Moonlight szonátájának hibátlan előadását viszi véghez egy zenei esten, lenyűgözve a barátait, akik azt hitték, hogy nem tud játszani.
Nem is hittek benne.
Caples tudta, hogy a zongorahirdetés létrehozása nem csupán a zongoraórák eladásáról szól azok számára, akik nem tudják, hogyan kell játszani.
Inkább az érzelmi előny ígéretével ragadta meg a célcsoportot; a hirdetésben szereplő fiú érzelemvilágát tárta fel, miután úgy zongorázott elképesztő sikeresen, hogy senki nem hitt benne.
Ezáltal a hirdetést olvasókat arra ösztönözte, hogy büszkék legyenek rá, és ők is át akarják élni az érzelmi mámort, ami a fiú ("talán megtanulhatom, hogyan kell játszani a zongorán, és én is ilyen sikeres és büszke lehetek ").
6. Adj hozzá bónuszlépéseket
Ha írtál egy felsorolás jellegű posztot arról, hogy „15 módja a hatékonyabb lekvárkészítésnek”, akkor tegyél hozzá egy 0. pontot.
Ami lehet egy előkészítés vagy egy megelőző lépés, amitől hasznosabb lesz a felsorolás (0. lépés, hogyan fertőtlenítsd a befőttesüveget).
7. Tuningold fel vizuálisan is a tartalmad
Tegyél a cikkedbe új képeket, infógrafikát vagy egy videót, amin jobban elmagyarázod a leírtakat. Ezek a tartalmak nem csak szebbé és átláthatóbbá teszik a cikkedet, de a felhasználók is jobban fogják szeretni és ezt értékeli a Google.
Utolsó lépés: publikáld újra a frissített cikkedet!
Amikor készen vagy a tartalmad frissítésével, akkor jön az utolsó, ám ugyanolyan fontos lépés, mint az előzők. A cikk publikálási dátumát állítsd át az aktuális napra, így a posztod ismét előre kerül az oldaladon és a Google is észre fogja venni a frissítést.
A cikket aztán oszd meg a social média felületeiden is.
A cikktuningolós lépésekről gyakorlatiasabban és bővebben tanulhatsz könyvemből, mert van egy klassz hírem: tovább olvashatsz!
Igényes, kemény borítós, fűzött könyvem végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig. Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv. Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató.
A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt: https://tartalommarketingagyakorlatban.hu/
1 munkanap és ott is lesz nálad.
Csatlakozz a zárt Facebook-csoportunkba is, hogy segítséget kaphass az olvasottak gyakorlatba ültetésével kapcsolatban:
https://www.facebook.com/groups/tartalommarketingagyakorlatban
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.
Adatkezelési szabályzat | ASZF