Régi cikkek, szexibb köntösben? – amivel a „majdnem jó” cikkeket sikeressé teheted

Kategória: Ötletből - Siker | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Verejtékes munkával sikerült megalkotnod a legújabb szüleményedet. Rengeteg munkád fekszik benne. Eltelik egy év is, de mégsem lett felkapott a cikked. Miközben izzasztó meló újabb és újabb tartalmat generálni. Folyamatosan. Mit szólnál, ha azt mondanám: ne írj újat, de a „régieket se írd le végleg”.

Régi cikkek, szexibb köntösben? – amivel a „majdnem jó” cikkeket sikeressé teheted

Adj a régi cikkekre szexibb új köntöst és tedd olvasottá őket, de mégis hogyan?


 

Megírtad.

Büszkeséggel vegyült várakozásod mégsem hozza meg a gyümölcsét: a cikked jó, de nem eléggé. Vagyis semmi olyan tűzijáték, amit vártál.

Olvasottsága éppen, hogy csak megüti a hármas alát. Miközben arra vágynál, hogy rákeresve a témára minimum az első 5 találatban ott láthasd a cikked url-jét a misztikus Google keresőben.

Azt, hogy mi alapján rangsorol a Google, számos tényező befolyásolja.

 

Tudtad?

Ma a tartalom hossza összefüggésben áll a SERP pozíciójával .
A különböző szerkesztések és változtatások frissesség-tényezőként is szolgálnak, ezért jelentőségteljesek. A teljes szakaszok hozzáadása vagy eltávolítása sokkal fontosabb, mint néhány szó sorrendjének megváltoztatása vagy a helyesírás javítása.

 

A Google Rater iránymutatások szerint az hasznos kiegészítőtartalom az oldal minőségének (és ennélfogva a Google rangsorolásának) egyik fontos mutatója.

Ráadásul a Google találati listáján szereplő első 6 weboldal viszi el a kattintások 71.27%-át (az advancedwebranking.com statisztikája alapján).

A Hubspot szerint azok a marketingszakemberek, akik a blogolást prioritássá teszik, 13-szor nagyobb valószínűséggel látnak pozitív megtérülést.

 

De ha senki nem látogatja a blogcikked, hogyan fognak még nagyobb forgalmat vagy eladásokat hozni?

Olvasd fel még egyszer a fenti pár sort.
Ugyanis a legjobb főztöd alapanyagai épp ott sorakoznak libasorban.

 

 

Még ne öld meg a blogod! – ehelyett egy különleges módszerrel adj neki defibrillátoros újraélesztést

 

Az ötletet Brian Dean-től vettem, aki egy részletes cikket szentelt e különleges módszernek, ugyanis a hatékonysága elképesztő.

 

Neki 206,7 %-os forgalomnövekedést hozott ingyen, csak a Google keresőből.

 

A legjobb az egészben, hogy nem is kell hozzá új tartalmat írnod, csak meg kell találnod azokat a cikkeidet, amik jók, de nem elég jók. Ezeket kell feltuningolnod egy kicsit és máris több látogatót hoznak neked a Google keresőből.

 

 

A folyamat alapvetően három egyszerű lépésből áll:

 

1. Keresd meg azokat a tartalmaidat, amiket érdemes feltuningolnod.

2. Frissítsd azokat és tedd vonzóbbá, szexibbé.

3. Publikáld újra és örvendj a sok új olvasónak.

 

 

Hogyan találd meg a legfelkapottabb és legolvasottabb cikkeidet?

 

A cikkek megtalálásában segítséget fog nyújtani neked a Google Search Console, vagy gyermeknevén a Webmaster tool (www.google.com/webmasters/tools).

Ehhez természetesen szükséged van arra, hogy legyen a blogodban Google Analytics mérőkód és legyen összepárosítva a fiókod a Search Console felülettel is. A Search Console-ba történő bejelentkezést követően bizonyos beállításokat is szükséges megtenned.

 

Ha ezeket a cikkeket egy kicsit feltuningolod, akkor előrébb kerülnek a találati listán és több új olvasót hoznak neked. Ha a hetedik helyről felkerülsz a hatodik helyre, akkor 77%-kal többen fognak kattintani a cikkedre.

A Search Console technikai beállításairól előző cikkemben találsz bővebb infót.

 

 

Tedd legalább kétszer jobbá a tartalmadat 7 egyszerű lépéssel

 

1. Frissítsd az információkat, ha szükséges

 

Képzeld el, hogy Sanyi épp a monitorba olvadt kíváncsisággal olvassa a cikkedet, majd lekattintja a hivatkozásaidat és tudod, hogy mit talál?

Semmit.
Pontosabban 404-et, vagy a „tartalom nem létezik szerelmesleveleket”.

A hivatkozott linkek vagy videók elavult mivolta egyetlen dolgot üzen: nem naprakész a cikked.

 

 

2. Tedd hatékonyabbá a cikked felépítését

 

Tudtad, hogy egy tanulmány szerint egy-egy mondat rövidítése, tagolása vagy „felszeletelése” könnyen olvashatóvá tehet egy cikket?

Mindösszesen 8 szó. Jól olvastad.

 

A legjobb szövegek mondat/szó aránya 8 szóból áll.

 

Ne félj az 1-2 szavas mondatoktól se.

Egy-egy téma felvezetése, egy cikk lead részének megírása (bevezetőjének érdekessé tétele) növelheti a továbbolvasási százalékot.

Nyugodtan tartsd meg a szöveget és strukturáld újra a mondandód. Emelj ki részeket, írj új címsorokat, alcímeket és bontsd új bekezdésekre a mondatokat. Érd el, hogy sokkal könnyebben szkennelhetővé váljon a cikked.

 

 

3. Tedd gyakorlatiasabbá a tartalmad

 

Sok olyan cikk van, ami önmagában is élvezetes, de egy esettanulmány, egy részletes gyakorlati útmutató még részletdúsabbá teheti azt. Egészítsd ki a mondandód gyakorlati lépésekkel, képekkel, leírásokkal.

 

 

4. Válaszold meg a cikkedben az olvasók kérdéseit

A már több éve megírt cikkeid kapcsán létezik egy előny: vélhetően már olvasták páran. A cikkben elhangzott információk pedig gondolatokat, kérdéseket és észrevételeket generáltak bennük.

 

Tulajdonképpen fejben továbbírták neked a cikkedet.


Hozzáadhatsz egy külön szekciót, egy kiemelt dobozt, amiben elmagyarázod a használt szakszavak jelentését. Vagy újabb tartalomblokkot hozhatsz létre az azóta felmerült kérdések megválaszolására.

 

 

5. Az üzenet átadásába egy kis szórakoztatást is beleviszel, ugye? – használd a történetmesélés fantasztikus eszközét

Dobd fel a tartalmadat azzal, hogy beleteszed a saját történetedet vagy azét, akiről a cikked szól.

A történetek segítenek a meggyőzésben, érzelmi és emlékezetes formába öntik azt, mindeközben megváltoztatják az attitűdjeinket, hitünket és viselkedéseinket.

 

 

Paul Zak kutatása a történetek agyunkra gyakorolt hatását elemzi (Paul Zak a Neuroökonómia Tanulmányok Központjának alapítója), mely szerint a történetek képesek megragadni és megtartani a figyelmet és egységesen akár egy egész tömeget az empátia irányba mozdítani.

 

 

A történetek a történetíró világába szállítanak minket és ezáltal rezonálunk a történet karakterével. A sztorik az érzelmekre hatnak.

 

John Caples minden idők egyik legismertebb DM hirdetését írta meg ezzel: "Nevettek, amikor leültem a zongorához, de amikor elkezdtem játszani!"

 

Caplesnek az első éve volt a New York-i Ruthrauff & Ryannél 1925-ben, amikor egy amerikai zeneiskola által kínált otthoni tanfolyam ikonikus szövegét írta meg.

A hosszú hirdetés Jack történetét meséli el, aki Beethoven Moonlight szonátájának hibátlan előadását viszi véghez egy zenei esten, lenyűgözve a barátait, akik azt hitték, hogy nem tud játszani.

Nem is hittek benne.

 

A hirdetés elképesztő sikerű volt (rekordszámú kupon kelt el) a Physical Culture magazinban.

 

Caples tudta, hogy a zongorahirdetés létrehozása nem csupán a zongoraórák eladásáról szól azok számára, akik nem tudják, hogyan kell játszani.

Inkább az érzelmi előny ígéretével ragadta meg a célcsoportot; a hirdetésben szereplő fiú érzelemvilágát tárta fel, miután úgy zongorázott elképesztő sikeresen, hogy senki nem hitt benne.

Ezáltal a hirdetést olvasókat arra ösztönözte, hogy büszkék legyenek rá, és ők is át akarják élni az érzelmi mámort, ami a fiú ("talán megtanulhatom, hogyan kell játszani a zongorán, és én is ilyen sikeres és büszke lehetek ").

 

 

6. Adj hozzá bónuszlépéseket

Ha írtál egy felsorolás jellegű posztot arról, hogy „15 módja a hatékonyabb lekvárkészítésnek”, akkor tegyél hozzá egy 0. pontot.

Ami lehet egy előkészítés vagy egy megelőző lépés, amitől hasznosabb lesz a felsorolás (0. lépés, hogyan fertőtlenítsd a befőttesüveget).

 

 

7. Tuningold fel vizuálisan is a tartalmad

 

Tegyél a cikkedbe új képeket, infógrafikát vagy egy videót, amin jobban elmagyarázod a leírtakat. Ezek a tartalmak nem csak szebbé és átláthatóbbá teszik a cikkedet, de a felhasználók is jobban fogják szeretni és ezt értékeli a Google.

 

 

Utolsó lépés: publikáld újra a frissített cikkedet!

Amikor készen vagy a tartalmad frissítésével, akkor jön az utolsó, ám ugyanolyan fontos lépés, mint az előzők. A cikk publikálási dátumát állítsd át az aktuális napra, így a posztod ismét előre kerül az oldaladon és a Google is észre fogja venni a frissítést.

A cikket aztán oszd meg a social média felületeiden is.

 



 

A cikktuningolós lépésekről gyakorlatiasabban és bővebben tanulhatsz könyvemből, mert van egy klassz hírem: tovább olvashatsz!

 

Igényes, kemény borítós, fűzött könyvem végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig. Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv. Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató.
 

A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt: https://tartalommarketingagyakorlatban.hu/

 

1 munkanap és ott is lesz nálad.
 

Csatlakozz a zárt Facebook-csoportunkba is, hogy segítséget kaphass az olvasottak gyakorlatba ültetésével kapcsolatban:
 

https://www.facebook.com/groups/tartalommarketingagyakorlatban

 

Vissza

Címkék : vevőszerzés., szövegírás, látogatószerzés

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.