Szavak, amiken pénztárcád jövőbeli vastagsága múlik?

Kategória: TartalomMarketing | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Régen volt egy perverz hobbim: teleshopos reklámokat nézettem a lányokkal, miközben feküdtünk az ágyban. Érdekelt a reakciójuk. Vannak olyan termékbemutatók, amik lenyűgözően vannak összeállítva és az ember egyszerűen nem tudja elkapcsolni. Mindig is érdekelt ezeknek a hatásmechanizmusa. Mit érdemes belőlük átültetned a saját vállalkozási ötleteidbe? Figyelem: azon szavak gyilkolása következik, amikhez két kézzel ragaszkodsz, miközben ők (is) okozzák a kommunikációd sikerének halálát.

 

Szavak, amiken pénztárcád jövőbeli vastagsága múlik?

Vannak szavak, amiknek jelenléte a szövegeidben nemcsak felesleges karaktereket foglalnak el, de bankszámlád tartalmára is jelentősen befolyással lehetnek. Melyek ezek?


Elgondolkodtál már azon, hogy miért mondogatják újra és újra a teleshopos reklámokban, hogy hogyan működik és mire jó a termék? Miért mutatják be az ajándékok használatát is 25 különböző módon?

Talán így hipnotizálják bele a nézőkbe a vásárlást – gondoltam én.


De egyszer egy lány az ágyban mondott egy okos dolgot.
A termékre már nem emlékezett, de a hozzá adott ajándékok közül az egyik praktikus kellékre viszont igen, melyet többféle szituációban is bemutattak.

 

A számtalan felsorolt szituáció közül az egyik telibe talált nála, méghozzá az igényeire. Ezért olyan lényeges, hogy kitaláld, mi mindenre jó az, amit kínálsz, és ne azt írd, hogy stb. A pénztárcád jövőbeni vastagsága múlik azon, hogy milyen szavakat használsz.

 

 

Szavak, amiken pénztárcád jövőbeli vastagsága múlik?

 

Léteznek olyan szavak, mondhatni „varázsszavak”, amikkel életet lehelhetsz a tetszhalott szövegeidbe. Amikkel hatékonyan vonhatod magadra az olvasód figyelmét, hitelesebbé teheted a nehézsúlyú csoportba tartozó állításaidat is.
 

Írásban.


Egyikkel sem fogsz ugyan gombnyomásra leadekké varázsolni minden olvasót, akik valamilyen transzba kerülve egyik percben még cold érdeklődők, két perc múltán pedig már a belépőtermékeidtől kezdve a termékpiramisod tetejéig elúszkáló elkötelezettjeid lesznek.

 

Mégis ismerünk olyan kifejezéseket, amelyek bizonyítottak.



Mert figyelemfelkeltő hatásuk van, mert elősegítik a továbbolvasást, hitelesebbé teszik az állításokat, gyorsítják a sales-folyamatokat.

Egyesek tudatosan használjuk őket, mert működnek. Ki ne akarna jobban konvertáló sales-szövegeket?

 

De vajon foglalkozol-e azon kifejezésekkel és szavakkal, amikkel épp ellenkező hatást érsz el?

 

A jó termékek - jó feltételek - jó célpiacnak hármasa sem ment meg attól, hogy túlkiabáld a körülötted lévő reklámzajt.

Ami nem fog sikerülni.
Az alábbi szavakkal biztos nem.

 

Sótlan, unalmas és veszélyes szavak, amikkel már a startpisztoly elgördülése előtt esélytelenné teszed a céges kommunikációd?

 

Janata Kriszta szerint vannak szavak, amiket ne használj a céges kommunikációdban.

Túl közhelyesek és túl elcsépeltek.
Ha mindezt megspékeled olyan litániákkal is, amikben túlmagyaráznád a semmit, csupán azt éred el, hogy olvasód valami dögunalmat fog látni, jól agyonmagyarázva.

Lerontják a teljes szöveged, miközben csak azért használod őket, mert az évek alatt beléd égtek.

 

Megszoktad, használod, szinte észre sem veszed.

 

Hamis illúzióba ringat, hogy most valami nagyon „cégest” kommunikáltál, miközben vérszegény mivoltuk az autósztrádán éjjel kettőkor hallgatott beszélgetős műsorok monoton egysíkúságára emlékeztet.

Nem érintenek meg.

 

Ha nem tudod, hogy mit írj helyettük, akkor irány az online szinonima szótár: https://szinonimaszotar.hu/. Kész aranybánya, ha éppen elakadsz egy szó kicserélésével.

 

 

5 szó keress rájuk a készre megírt szövegeidben és egyszerűen cseréld ki őket vagy írd át az adott mondatot

 

» Megoldás

Mindenki, aki vállalkozik megoldást árul.

Az emberek viszont nem egy megoldást akarnak vásárolni, hanem konkrét dolgokat. Ne azt mondd, hogy megoldjuk a hátfájásod. Legyél sokkal pontosabb és írd azt helyette, hogy visszafordítjuk a kezdődő hátfájásod, vagy ezzel a módszerrel megelőzheted a hátfájást.

 

Növeled a szabadidejét….

Megrövidíted a számlázásra szánt perceket…

Megszünteted a kínzó hátfájást…

Csökkented a pénzügyi gondokat…

Növeled a vevőim számát…

 

Konkretizálj!

Megoldás helyett: kizárás, csökkentés, növelés szavak használata.

 

 

» Tartós

 

Neked mit jelent egy tartós szempillaspirál vagy pillanatragasztó?
Gyanítom mást, mint nekem.

Az, hogy mi számít tartósnak, szubjektív vélemény. Mire számítson a vevőd?

 

Számszerűsítve, napokban, hetekben vagy években konkretizáld egy bizonyos használat és igénybevétel esetén az adott termék tartósságát.

 

Ne azt mondd, hogy tartós megoldást kínálunk a hátfájásra. Helyette fogalmazz úgy, hogy „a módszerünk hatására 30 nap alatt elmúlhat a hátfájása és nem is tér vissza, amíg 30 napig ezt a krémet használja.”

 

 

» Teljes körű

Ez a lusta emberek szófordulata.

Ha nem szeretnéd részletezni, hogy pontosan mit is kínálsz, annyit fogsz csak mondani: „Teljes körű szolgáltatást kínálunk”.

 

Tudod, amit a konkurencia is? – Nem, sajnos nem tudom.

 

A teljes körű nyomdai grafika mit jelent nálatok? Benne van a könyv borítójának megtervezése? A fejezetekben használt képek újrarajzolása? A borító és a címfotó elkészítése?

A reklámokhoz használható 3d grafikák elkészítése is? Mert nekem ezt jelenti a teljes körű nyomdai grafika.

Konkretizálj, részletezz! Nemcsak jobb benyomást kelt, de motiválóbb is látni, hogy mi mindent kapok tőled.

 

 

» Minimális, maximális

Milyen az a minimális kockázat vagy a maximális kiszolgálás?
Az elképzelés egész más tud lenni egyikünkben, mint a másikban.

 

Üres és unalmas állítás.
Minden vevő immunis az általánosságra.

 

A „törekszünk a maximális ügyfélelégedettségre”, mit jelent egy ékszerbolt esetén? Ha nem tetszik a fülbevaló, amit vettem, akkor öt alkalommal is kicserélik? Ha csak a piros rubinkő nem tetszik benne, akkor kicserélik zöldre?

Ha rövid az aranynyaklánc, akkor meghosszabbítják? Vásárlás előtt hazavihetem kipróbálni? Írd le részletesen, hogy mire gondolsz. Felejtsd el a lustaságból rövidített mondatokat.

 

 

» Nagyon

Rengeteg mást használhatsz helyette, ami sokkal jobban kifejezi azt, amit valójában írni akarsz.

A nagyon szót inkább írd körül. Önmagában történő használatát felejtsd el! Nagyon-nagyon nem fog bejönni, hidd el. (Igen, szándékosan írtam.)

 

Mit szólsz ehhez szinonimaként? Őszintén, abszolút, elsöprően.
Nagyon érdekes nem létezik, csak lenyűgöző.

 

Ne azt írd, hogy „nagyon boldog volt az ügyfél”, inkább ezt írd: „csillogó szemekkel, fülig érő mosollyal köszönte meg, hogy…”

Ne azt használd, hogy „nagyon sok olvasód lesz, ha”, inkább úgy fogalmazd meg, hogy „átlagosan 35% - kal növekszik az olvasóid száma, ha…”.

 

A példákat nem az olvasódnak kell előhoznia, ez a te feladatod.
A példák arra valók, hogy az emberek magukra ismerjenek benne.

 

 

Olvasnál még több példát és instrukciót az elkerülendő szavak kapcsán?

 

Könyvemben találod a folytatást.

Ráadásul olvasmányos, baráti csevejre emlékeztető lazasággal megspékelt tartalmat olvashatsz minden fejezetben.

Élvezet lesz kézbe venned, mert igényes, kemény borítós, fűzött és végre olyan könyvet tartasz a kezedben, ami végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig.

Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv.

 



 

Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató. A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt:

 

https://tartalommarketingagyakorlatban.hu/

 

Csatlakozz a zárt Facebook-csoportunkba is, hogy segítséget kaphass az olvasottak gyakorlatba ültetésével kapcsolatban:
 

https://www.facebook.com/groups/tartalommarketingagyakorlatban

 

Vissza

Címkék : szövegírás, konverzió

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.