Tartalommarketing B2C-ben?

Kategória: Ötletből - Siker | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

"De nem akarok közönséget és közösséget építeni! Én termékeket akarok eladni!" Hogyan lehet mégis a tartalom a termékeladás egyik leghatékonyabb eszköze. B2C-ben?

Tartalommarketing B2C-ben?

 

Hogyan lehet a tartalom a termékeladás egyik leghatékonyabb eszköze?


 

Újra és újra felkapja a szél az online B2B marketing stratégia háza táján az alábbi dilemmát: “Vajon megtérül-e valaha …”

Ez a dilemma áll a B2C mögött is, mégis úgy tűnik a B2C marketingszakemberek 86% -a használja stratégia részeként a B2C tartalommarketingjét – a Tartalommarketing Intézet állítása szerint.

 

(A B2C (Buisness to Customer) olyan vállalkozás, aki magánszemélynek értékesíti a szolgáltatásait, illetve termékeit. A B2B (Buisness to Buisness) vállalkozás egy másik vállalkozásnak.)

 

A tartalom király! Klisé, mégis igaz.

Azonban nem elég hozzá némi hiú remény, hogy aztán komoly összegeket tapsoljunk el a tartalommarketing égisze alatt. Tudatosság, stratégia, terv és kutatás szükséges hozzá. Talán az efféle stratégia hiánya tartja sakkban a B2C területén is a cégeket, akik valahogy így gondolkodnak:

 

"De nem akarok közönséget fejleszteni!"
"Én termékeket akarok eladni!"

 

Nos, hol itt a gond?

…az, hogy az ár csak a megtapasztalt, a saját bőrén érzékelhető minőség és érték környezetében jelenthet bármi harmatgyenge infót is egy vevőnek.

Ha például egy évtizedek óta ismert hazai és valódi összetevőket tartalmazó tejtermék előnyeit szándékozol fényezni egy újfajta sajt formájában, akkor a döntésemben szerepet játszik majd a márka ismertsége és elismertsége, ránézésre a termék csomagolása, dizájnja, kiszerelése – csupa olyan dolog, amit be tudsz folyásolni egy jó arculattervezővel is.

Ugyanakkor az is számít majd, hogy az egyik fél kilós kiszerelésben 600 Ft a másik viszont 950 Ft. De csak akkor, amikor úgy érzem, hogy a 950 forintos jóval több értéket ad nekem.

 

Egészségesebb étkezést, igazi hazai ízeket, gyermekkorom teadélutánjait.

 

Ha az érzékelt minőség és érték hasonló, akkor nyilván megveszem az olcsóbbat, mert „hülye azért nem vagyok”. Egy dolgot viszont nem fogok megtenni a tejtermékes pult előtt: megkóstolni az összes terméket, megtapasztalni, hogy milyen az adott termékből főzni és ízesíteni és megismerni az adott márkát érezni az „ismerem érzést”.

Előzetes tudás, benyomás, impulzus nélkül csupán vélt minőség alapján fogok dönteni, nem pedig valódi alapján.

 

 

A tartalom a termékeladás hatékony eszköze

 

A tudatosan végiggondolt B2C tartalommarketing a termékek népszerűsítését hasznos, vonzó, magas színvonalú tartalom révén éri el.

A tartalommarketing az online világban az inbound marketing része.
Eszközként használhatod arra, hogy a vásárlódat írott vagy vizuális tartalmaid által kísérd végig egy úton (nevén nevezve: consumer decision journey). Ez a hosszú és poros út teli van állomásokkal és különösen B2B területen mikro-elköteleződésekkel (apró igenek a vásárlód részről), az út utolsó előtti állomása a vásárlás, a végtelenített utolsó állomás pedig a lojalitás a termékedhez.

Ekkor már márkát építesz.

 

„A tradicionális marketing arra fókuszál, hogy a cég megtalálja a vevőit. Az inbound marketing viszont arra, hogy a vevők találják meg a céget.” – Rrick Burnes definíciója alapján.

 

 

A B2C tartalommarketing segítségével tehát javíthatod az organikus forgalmadat, növelheted expozíciót a célközönségeddel és fokozhatod a márka ismertségét több érintési ponton keresztül.

Igen, B2C-ben is.
Mutatok néhány példát.

 

 

B2C marketingstratégiák: Red Bull és GoPro

 

Dinamikus fiatal cégek, amelyek meglovagolják a tartalommarketing hullámait. A B2C tartalommarketingje mindenekelőtt izgalmas és izgalmas.

Máris érzed a bizsergést?

Az egyik egy kamera, a másik egy energiaital. Lehet, hogy nagyon különböző irányokba mentek el a márkáikkal – de mindkettő egy életmódhoz láncolta oda magát.

Azaz a „részese akarok lenni” érzésére gyúrnak.

 

„A tartalommarketing olyan stratégiai marketingszemlélet, amely során folyamatosan értékes és releváns tartalmakat hozol létre és terjesztesz azért, hogy egy pontosan körülhatárolt közönség figyelmét felkeltsd és megtartsd. Ráadásul mindezzel nyereséges fogyasztói reakciókat érj el.„ Joe Pulizzi

 

 

 

 

A potenciális vásárlód egy online információtengerben fuldoklik, de te mentőövet dobhatsz neki. Segítesz neki abban, hogy hova pozícionálja a márkádat.

A bizalomépítéssel – melyet értékes, hasznos tartalom által egy saját önkéntes döntéséből kialakult megismerési folyamat hoz létre – hűséges vásárlót kapsz.

Faék egyszerűséggel: szappan-buborék ígéretek helyett valódi értéknek véli az általad nyújtottakat és lojalitással jutalmaz téged.

A bizalom pedig érzelem.

Minden, amit e márkák csinálnak, azt felaggatják egy logóra, a színekre és az egész márka identitására. Ott vannak az extrém-sport eseményein, a gördeszkákon, a mountain bike-okon, a mezeket, cipőkön.

Miért fontos ez?

 


Ha tartalmaid és történeteid népszerűvé válnak és kialakítod a vágyat, a „részese akarok lenni” érzést, akkor az idővel erős, ismert márkává válik.


 

A Red Bull például fotókat, videókat készít a különböző sporteseményeken majd a saját felültein terjeszti. Ezzel elérést is ad, nem csupán kap.

Egy saját iparág legjobb információforrása lenni? Nos, így érheted el, hogy a tartalomszolgáltatók is a te anyagaidból dolgozzanak.

A legnagyobb cégek idővel fokozatosan médiacéggé alakulnak át, a termékek pedig kiegészítői lesznek egy életstílusnak. Az életstílusok többségét a mindent elöntő tartalom határozza meg.

 

A Red Bullnak például saját médiabirodalma van, mert náluk a tartalomkészítés egyfajta misszió; nem pedig költség.

A Red Bull Media House a Red Bull tartalommarketingjét, illetve annak céljait hivatott segíteni, 2007-óta. Aktív életmód-magazinja is van, melyben sport és extrém-sport hírekről olvashatsz: ez Red Bulletin néven fut.

 

Szenvedélyünk arra késztet bennünket, hogy olyan élményeket és valóságokat hozzunk létre, amelyek kiterjesztik világunkat és inspirálják körülöttünk levőket. – mondja Nicholas Woodman, a GoPro vezérigazgatója és alapítója.

 

Küldetésük az, hogy hihetetlen fényképeken és videókon keresztül ossza meg életedet azáltal, hogy sokoldalú fényképezőgépekkel rögzíti, megteremti és megosztja a világ legGoPro perspektíváját. Segít az embereknek abban, hogy elkaphassák és megosszák életük legfontosabb tapasztalatait másokkal -, hogy együtt ünnepeljék őket.

A közösségi médiát használják a GoPro „gerincének”, erősségeik között van pedig a fogyasztói márkamarketing, a vevői elkötelezettség és megtartás, valamint a fejlődő tartalom-terjesztési stratégiák is.

Rájöttek, hogy mennyire fontos a fogyasztókat oktatni termékeik tulajdonságairól.

 

 

Mi ebből a tanulság?

 

Mutasd magad többnek, mint egy termék. Te egy életstílus megtestesítője lehetsz. Ne csak elmesélj egy sztorit, de éld is azt meg és a közönséged hozzád lesz hűséges.

 

Miért jó hír ez?

Mert a közönségépítést és követőtábor-építést saját kezedbe veheted, alakíthatod, sőt az üzenet célba érését is meghatározhatod. B2C-ben a célcsoport targetálása és a hirdetések optimalizálása óriási kihívás.

Ha „kicsiben kezded”, akkor a közösségi médiát használva képes lehetsz pontos célzással, relatíve jó áron célba juttatni a tartalmakat, amik építik a márkát és promózzák a termékeidet.

 

 

B2C tartalommarketinged nekiindulása előtt gondold át

 

Blogok. Cikkek. Videók. Interjúk. Reklámok. Kampányok.
Álljon meg a nászmenet.

Mi köti össze a különböző vásárlókat, a különböző alkalmazásokat, a különböző értékeket?

Te.

A tartalommarketinggel történő márkaépítés: időigényes.

 

  • Tartalmat írsz.
  • Online tesztelsz.
  • Finomhangolsz.
  • Tartalmaidat termék vezérelté teszed. Ha egy tartalmat szeretnél eladni, akkor a tartalom arról szól, hogy a termék hogyan oldja meg a fogyasztók problémáját.

 

A közösségi média felbecsülhetetlen értékű lehet egy visszajelzési folyamat létrehozásában az ügyfelekkel kapcsolatban. A Deloitte University Press kutatást végzett annak megállapítása érdekében, hogy mi az, ami valóban befolyásolja a fogyasztók vásárlási döntését.

A vásárlók 81% -a mondta, hogy fontosak a vásárlói visszajelzések.

A B2C tartalommarketing felhasználása a visszajelzések ösztönzésére, a meglévő vásárlók termékeivel kapcsolatos pozitív visszajelzésekre is alkalmas lehet, akár a Facebookon, az E-mailben, akár a honlapodon keresztül segíthet ösztönözni a pozitív értékeléseket. Ez is pozitív hatással lehet az értékesítésre.

 

 

A B2C tartalommarketing párbeszédet alakíthat ki

 

Az audience insights-cal kikutathatod, hogy melyek azok a paraméterek, amelyek a közönségedet bővebben jellemzik (pl. milyen jellegű oldalakkal szimpatizálnak leginkább).

Kutathatsz, ez a kutatás valósi tényeket tartalmazhat. Keress olyan szószólót, márkaaktivistát, aki azonosulni tud a célcsoportod kommunikációs stílusával, és a célcsoporthoz hasonló szempontból látja a dolgokat. Mert ezáltal úgy fogja érezni magát, mint „egyikük”; és a termékeddel kapcsolatos információkat vele sokkal barátságos ajánlássá változtathatod.

Nézd meg kulcsszókutatással, hogy mire keresnek az emberek. A kulcsszavak felhasználásával az egyik legjobb B2C tartalommarketing stratégia üzemanyagát rakhatod zsebre.

 

 

Hogyan lesz az olvasóból vevő?

 

A hárommilliós forintos kérdés:

  • miből jön a pénz?
  • hogyan lesz ebből bevételed?
  • hogyan lesznek vevőid az olvasókból?
  • hogyan fog megtérülni az a munka, amit a tartalomgyártásba és a közönség megszerzésébe fektetsz?

 

Bárcsak nekem is padlógázzal kivitelezve mentek volna ezek a felismerések, akkor büszkén mondhatnám, hogy én más utat jártam be, mint mások.

A valóság azonban csak annyi, hogy én belevágva ebbe az egészbe azonnal szembesültem a problémákkal, megoldást kellett keresnem rájuk. Nyilván sokat segített, hogy előtte már éveket töltöttem online vállalkozások építésével. Hogy több mint 4000 céget láttam közelről elindulni.

Láttam mitől mentek tönkre vagy mitől lettek sikeresek.

Az sem elhanyagolható, hogy az AdWords és a Facebook reklámozás, a hírlevélsorozatok és a marketingautomatizmusok a napi rutinom részét képezték, hiszen a Landing Page virágkorszakában egy egyszerűbb lead gyűjtő oldal milliókat termelt.

 



 

Blogolással vevőket szerezni viszont saját törvényeket író és nehézségekkel járó terület.

 

Én is vért izzadtam, pénzt vesztettem, mégis élveztem betörni ezt a fenevadat. Meg akartam szelídíteni a tartalommarketinget. Háziasítani és munkára fogni. Azt akartam, hogy a hátára ülhessek és száguldjon velem a siker felé.

 

Még nem vagyok teljesen elégedett. Még mindig tanulom a finomságait, de már működik! Már bevételt termel és sokkal hatékonyabban, mint egy Landing Page oldal.

Ez nem egy marketingmódszer.

Nem egy trükk vagy egy technika. Sokkal inkább egy komplex és roppant ügyes stratégia. Úgy adja el a céged termékét, hogy nincs nyomulás. Az olvasók nem érzik azt a kellemetlen reklámízt. Segítséget és támogatást kapnak és annak a lehetőségét, hogy tőled vásárolhassanak.

 

Belemerülnél a tartalommarketing részletes és gyakorlati lépéseibe? Akkor ismerd meg a Tartalommarketing a gyakorlatban c. könyvemet.

Igényes, kemény borítós, fűzött könyvem végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig. Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv. Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató.

A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt: tartalommarketingagyakorlatban.hu

 

Vissza

Címkék : b2c, pozícionálás, tartalommarketing

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.